نمونه بیزینس پلن و انواع آن برای کسب و کارها بوکاپو | businesset

شاخص‌ها عامل رشد مدل کسب‌وکار و رسیدن به هدف های برنامه‌ریزی مالی هستند. برای شروع کار می‌توانید به بررسی سریع نقاط عطف اصلی کار خود بپردازید. «نقاط عطف» اهداف بزرگ برنامه‌ریزی شده هستند؛ برای مثال، اگر به تولید محصولات پزشکی می‌پردازید، احتمالا با مرحله تست بالینی و فرایند تأیید از جانب مراجع حکومتی روبه‌رو خواهید بود. اگر محصولات مشتریان را تولید می‌کنید، ممکن است نقاط عطف شما مواردی مانند تولید نمونه‌های اولیه، یافتن تولیدکنندگان قطعات و دریافت اولین سفارش باشد. توزیع به روش‌هایی اشاره دارد که از آنها برای رساندن محصول به دست مشتریان استفاده می‌کنید. هر صنعت از روش‌های توزیع متفاوتی استفاده می‌کند و بهترین راه برای نوشتن برنامه‌ توزیع، بررسی فعالان دیگری است که در صنعت حضور دارند.

http://dena-blog.irاین مقاله به کوشش سمیرا سرباز، صفیه منتظری، مهدی ابراهیمی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. بالاخره وقت حساب و کتاب کردن رسیده و باید ببینیم که کجا چقدر باید هزینه کنیم و چقدر فروش و سود خواهیم داشت. جدا از وضعیت استخدام و تعداد نیروها، اگر یک بخش منابع انسانی در شرکت‌تان دارید، بد نیست که درباره فعالیت‌های آن، در راستای افزایش بازدهی و همینطور برندینگ منابع انسانی ، هم توضیح دهید. یا مشخص کنید که برای توسعه برندتان نیاز به افتتاح بخش آنلاین و استخدام نیروهای متخصص دارید.

  • همچنین به مالکان این امکان را می‌دهد کی پیش بینی کنند که به کدام نوع سرمایه گذاری احتیاج دارند تا بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند.
  • یک بیزینس پلن واقعی همیشه اشتباه است و با درنظرگرفتن بررسی و بازنگری‌های منظم هرگز تکمیل نمی‌شود، زیرا روند بررسی و بازنگری بسیار حیاتی است.
  • البته نیاز است که تجزیه و تحلیل شما کمی فراتر از خود محصول برود.
  • در اغلب موارد، استراتژی جایگاه‌یابی نحوه قیمت‌گذاری پیشنهاد شما را مشخص می‌کند.
  • اینکه بدانید مخاطب شما دقیقا کیست، کمک می‌کند بیان بهتری داشته باشید.
بیزنس پلن ابزاری است که برای متقاعد کردن افراد برای همکاری با شما یا تامین سرمایه استارتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشتن یک بیزینس پلن ممکن است از نظر بسیاری کاری بیهوده به نظر برسد، اما واقعا این‌طور نیست. به همین خاطر نوشتن طرح کسب و کار برای شما سخت و چالش برانگیز نخواهد بود و می‌توانید هر آنچه از کار خود توقع دارید را روی کاغذ بیاورید. اینکه خیلی خوش‌بینانه به سمت جلو حرکت کنید، هم جذاب و هم وسوسه انگیز است؛ اما وقتی به آن اهداف دست پیدا نکنید، آسیب زیادی را متحمل خواهید شد. در ابتدای کار بهتر است بگویید قرار است فروش خود را ۲۰ درصد افزایش دهید، تا اینکه هدفی خیلی بزرگ برای خود مشخص کنید که دستیابی به آن غیرممکن است.

جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد بالاتر

قیمت باید بتواند مجله خبری بیزنس راه بنداز‌های محصول را پوشش دهد؛ استثنائاتی درمورد این مسئله وجود دارند؛ با این حال، در اکثر موارد، نسبت به هزینه‌های انجام‌شده، باید از مشتریان پول بیشتری در ازای محصولات یا خدمات دریافت کنید. برای مثال، زمانی که هنری فورد معرفی خودروهای خود را آغاز کرد، رقابت مستقیم کمی از جانب خودروسازان دیگر وجود داشت، زیرا خودروی دیگری در حال تولید نبود؛ در عوض، فورد با روش‌های دیگر حمل‌ونقل در حال رقابت بود. فروشندگان اسب، دوچرخه‌، قطارها و حتی پیاده‌روی افراد، رقیبی برای محصولات فورد محسوب می‌شدند. در واقع هیچ‌یک از این موارد رقیب مستقیم محسوب نمی‌شوند، بلکه این موارد راه‌هایی بودند که مردم مشکل حمل‌ونقل خود را از طریق آنها حل می‌کردند. مشتریان هدف یا ایدئال شما چه کسانی هستند؟ چه تعدادی از افراد خواهان چنین محصولات یا خدماتی هستند؟ بیان دقیق در این بخش اهمیت بسیاری دارد. «مهدی رضائیان» فارغ‌التحصل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اطلاعات مکانی دانشگاه تهران است.

بیزینس پلن جهت ارائه

اگر تعداد مشتریان برای محصول یا خدمت شما کافی نباشد، این موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای شما به صدا درآورد. تعریف‌کردن مشکلی که برای مشتریان برطرف می‌کنید، مهم‌ترین بخش برنامه کسب‌وکار محسوب می‌شود و برای موفقیت کسب‌وکار اهمیت بسیاری دارد. اگر نتوانید مشکلی را که مشتریان احتمالی شما دارند، مشخص کنید احتمالا بنیاد کسب‌وکار پایداری نخواهید داشت.

هر چند وقت یک بار لازم است بیزینس پلن خود را بازنویسی کنید؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی