لیست قیمت انواع پاور منبع تغذیه کامپیوتر Power computer

لیست قیمت انواع پاور منبع تغذیه کامپیوتر Power computer هر سخت افزاری برای کارکرد درست نیاز به مقدار درستی انرژی ورودی دارد ؛ در این زمان پاور نقش مهمی ایفا می کند چرا که اگر این قطعه مقدار انرژی کمی را به سخت افزار برساند، سخت افزار انرژی لازم برای انجام کار را نداشته و به آن فشار وارد می شود. اما کیس های خانگی یا به اصطلاح PC ها اغلب از یک کیس به همراه یک صفحه مانیتور استفاده می کنند. تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند. گاهی این انرژی به طور مستقیم به دستگاه شما متصل می شود و گاه از انرژی که در باتری ذخیره شده است استفاده می کند.

محصولات ویژه

پیک توان حداکثر توانی است که پاور سیستم می تواند برای دوره های زمانی کوتاه تولید کند، در حالی که توان پیوسته به مقدار توانی اشاره دارد که برای خروجی پاور pc به طور منظم طراحی شده است. زمانی که از حداکثر توان سیستم خود بهره می برید، مانند زمانی که بازی‌های با گرافیک بالا را اجرا می‌کنید یا معیارهای سخت‌افزاری را تست می کنید، معمولاً به اوج تشخیص قدرت پاور کامپیوتر می‌رسید. شرکت ایسوس نقش پیشرو در زمینه قطعات کامپیوتر و سایر دستگاه‌های الکتریکی ایفا می‌کند. یکی از بهترین پاورهای کامپیوتر ایسوس ROG (Republic Of Gamers) Strix است. با خرید پاور گیمینگ ROG بهترین تجربه بازی با بهترین عملکرد را خواهید داشت. این پاور گیمینگ می‌تواند رقیب Corsair (RM750x)، Seasonic (Focus GX-750) و XPG (Core Reactor 750W) باشد که قیمت بسیار کمتری دارند.

پاور کامپیوتر کولر مستر MWE GOLD 650 V2

منبع تغذیه یا پاور قطعه بسیار مهمی است زیرا بدون آن، بقیه سخت افزارهای داخلی نمی توانند کار کنند. مادربردها ، کیس‌ها و منابع تغذیه همگی در اندازه‌های مختلفی هستند که به آنها فرم فاکتور می‌گویند . تمام سی‌پی‌یوها و کارت‌های گرافیک مدرن از جریان ۱۲ ولت استفاده می‌کنند؛ اما مسلماً جریان ۲۵ آمپری برای آن‌ها کافی نیست.

  • برچسب در هر PSU وجود دارد و بسته به سازنده ، در طرفین یا بالای آن قابل مشاهده است.
  • اگر در حال اسمبل کامپیوتری شخصی با ابعاد کوچک هستید یا فضای کافی برای قرار دادن کیس‌های بزرگ در اتاق یا محل کار خود را ندارید می‌توانید برای صرفه‌جویی در فضا یک کیس کوچک‌تر خریداری کنید و در کنار آن به دنبال پاور با فرم‌فکتور SFX باشید.
  • سازندگان پاور می‌توانند هزینه تولید این قسمت را نیز کاهش دهند؛ البته هرچقدر قطعات ارزان‌تری در این قسمت استفاده شود، راندمان تبدیل جریان AC به DC کمتر و تولید حرارت در حین انجام این کار بیشتر می‌شود.
  • شرکت آونگ به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات ذخیره سازی اطلاعات در ایران شناخته شده و با شعار “آونگ، گارانتی بی‌رقیب” در جهت ارائه بهترین خدمات گارانتی به مشتریان تلاش می کند.
  • با این حال، عاقلانه است که تمام وسایل الکترونیکی را به محافظ برق یا یو پی اس متصل کنید تا از آسیب دیدن آنها در اثر نوسانات الکتریکی جلوگیری شود.

برخی از منابع تغذیه دارای یک کلید دستی برای انتخاب ولتاژ ورودی هستند و برخی دیگر به طور خودکار با ولتاژ برق تطبیق پیدا می‌کنند. بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده پاور را می‌توان به دو قسمت اصلی و فرعی تقسیم کرد. قسمت‌های اصلی وظیفه تنظیم ولتاژ ورودی را بر عهده دارند؛ بنابراین این قسمت‌ها به‌راحتی می‌توانند جریان برق ورودی را تغییر دهند. وظایف قسمت‌های فرعی به تمام فرآیندهای لازم برای تأمین قطعات مختلف بعد از تغییر جریان برق ورودی مربوط می‌شود. قبل از اینکه کالبدشکافی پاور موردبررسی خود را آغاز کنیم، اجازه دهید ببینیم اصلاً چرا پاور اهمیت دارد.

ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید. بحث در مورد استاندارد های مربوط به منبع تغذیه بسیار گسترده می باشد که نمی توان به طور کامل به آنها اشاره نمود. هر یک از کشور های صنعتی برای خود استاندارد هایی به منظور کسب اطمینان از ایمنی کامل کاربر در هنگام استفاده از منبع تغذیه دارند. واژه ایمنی برای تجهیزات الکترونیکی به معنای آن است که محصولات تولید شده ، ایجاد شوک نکند ، آتش نگیرد و یا حالات نا خواسته را به کاربر تحمیل ننماید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی