بیزینس پلن چیست؟ راهنمای گام به گام، برای همه کسب‌وکارها نوین | businesset

(در بعضی موارد تأکید بر تیم بیشتر از ایده‌ای است که به آنها ارائه می‌شود.) علت این است که ایده‌های بزرگ نیز نیازمند اجرای مناسبی است تا به کسب‌وکار تبدیل شود. قبلا در این مطلب اشاره کردیم که مشاغلی که طرح های تجاری می‌نویسند، ۳۰٪ سریع‌تر از مشاغل برنامه‌ریزی‌نشده رشد می‌کنند. به‌یقین، برداشتن یک گام ساده برای انجام هرگونه برنامه‌ریزی، کسب‌وکار شما را نسبت به مشاغلی که بدون هیچ برنامه خاصی فقط جلو می‌روند، برتری می‌دهد؛ اما فقط نوشتن یک بیزینس پلن تضمین‌کننده موفقیت شما نیست.

  • تحقیقات به شرکت­ ها اجازه می ­دهد تا یاد بگیرند انتظار ساختن چه چیزی را داشته باشند و روندهای صنعت چه هستند.
  • مثلاً کسب‌وکاری که محصولات بهداشتی (مثل صابون و شامپو) تولید می‌کند، نیاز دارد که همیشه در معرض دید مخاطبان باشد.
  • پس باید این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از سرمایه‌گذارانی که سهام شرکت را می‌خرند، انتظار دارند در تصمیمات مهم شرکت نقش داشته باشند.
  • در بخش مزایای رقابتی طرح، رقبای فعلی، رقبای محتمل، فرصت‌های موجود و ریسک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  • اگر متعهد به توسعه یک تجارت موفق هستید، مهم است که اگر چیزی آن طور که می خواهید نیست آن را تغییر دهید.
در این سند بیان می‌شود که یک کسب و کار در چه موقعیتی قرار دارد و می‌خواهد به چه اهدافی دست یابد. سپس برنامه‌ریزی‌هایی برای دستیابی به آن‌ها ذکر می‌شود، تا همه کارکنان کسب و کار طبق آن‌ها عمل کنند‌. حال شاید برایتان سوال شود که بیزینس پلن دقیقاً چه کاربردی دارد؟ که پاسخ ساده است. این سند تجاری می‌تواند یاری کننده مدیران کسب و کار جهت دستیابی به اهداف مورد نظر باشد. مدیران همواره این سند را برسی کرده و مرحله به مرحله طبق آن پیش می‌روند تا بتوانند به اهداف و منافع خود دست یابند. نوشتن بیزینس پلن در هر حوزه ای پذیرفته می شود، کافیست که موضوع کسب و کاری خود را با مشاورین و متخصصین اوج دانش در میان بگذارید.

بیزینس پلن چیست و چگونه یک بیزینس پلن برنده بنویسیم؟

«صورت مجله خبری بیزنس راه بنداز و زیان» سود و زیان ایجادشده در کسب‌وکار را نشان می‌دهد، حال آنکه «صورت جریان وجوه نقد» میزان وجوه نقدی (پول درون حساب‌های بانکی) را که در هر نقطه از زمان در اختیار دارید، نشان می‌دهد. در این‌‌جا می‌توانید مثالی از صورت جریان وجوه نقد را مشاهده کنید. هزینه‌های عملیاتی؛ این‌ هزینه‌ها تمام هزینه‌های مربوط به فعالیت‌ کسب‌وکار را، به‌غیر از هزینه‌های تمام‌شده کالاها که پیش از این در نظر گرفته‌اید، در بر می‌گیرد. شما باید مالیات‌ها، استهلاک و کاهش ارزش تجهیزات را حذف کنید؛ با این حال، باید حقوق کارکنان، هزینه‌های تحقیق ‌و توسعه، هزینه‌های بازاریابی و باقی هزینه‌ها را در این‌جا در نظر بگیرید. این بخش خصوصا برای ایجاد بینشی در مورد فضایی که برنامه در آن پیاده می‌شود مفید خواهد بود و می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های درون‌ سازمانی نیز مفید باشد. بخش سابقه کسب‌وکار می‌تواند زمینه‌ای در مورد شرکت برای کارکنان جدید فراهم کند تا بدین‌ شکل درک بهتری از فضای کار و جایی که شرکت در این لحظه در آن حاضر است، کسب کنند.

۸٫ برآوردهای مالی

عوامل خارجی تاثیر گذاربر کسب و کار که منجر به تسهیل رشد کسب وکار میشود، در این دسته قرار می گیرند. فرصت‌ها دست‌ آوردهایی هستند که با استفاده از استراتژی بازاریابی می ‌توانید از آنها جهت بهبود جایگاه خود استفاده کنید. برای نوشتن بیزینس پلن باید عناوین و بخش های مختلف آن را با استفاده از اعداد و یا علامت هایی مثل I , II , III و… از هم جدا کنید.

http://dena-blog.ir

سرمایه گذاران و وام‌دهندگان باید بدانند که شما درک کاملی از مسیر کسب و کار خود دارید. شما باید ثابت کنید که کسب و کار شما قرار است در مسیر خود به افراد بسیاری کمک کند، یک استراتژی تجاری قوی دارید و اینکه کسب و کار شما می‌تواند از نظر مالی با ثبات باشد. این به معنای داشتن صورت‌های مالی درست، پیش‌بینی‌های حساب شده و توضیحات قابل قبول در مورد مسائل مالی برای سرمایه گذاران است. پیش از اینکه کار را آغاز کنید، اجازه دهید قوانینی را برای شما مشخص کنیم که نوشتن بیزینس پلن را برای شما ساده می‌کنند. هدف از این کار تکمیل بیزینس پلن به‌گونه‌ای است که در ساختن کسب‌وکار به شما کمک کند. اگر در حال جذب منابع از جانب سرمایه‌گذاران هستید، باید بخش خلاصه‌ای از برنامه‌ کسب‌وکار خود را به نحوه استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران اختصاص دهید.

برنامه تجاری داشته باشید!

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی