نحوه نوشتن بیزینس پلن به زبان ساده آموزش اصول پایه فرادرس مجله‌ | businesset

در حالی که نظرات مختلفی در مورد چگونگی ساخت یک بیزینس پلن وجود دارد، اما سه ویژگی مهم را برای شما عنوان خواهیم کرد که هر طرحی باید آنها را داشته باشند تا موفق شوند. اغلب بزرگ‌ترین تصمیم‌هایی که برای کسب‌وکارتان می‌گیرید در میان دوره‌های پر نوسان رشد، افول یا حتی بحران‌های خارجی است. این امر مستلزم آن است که تصمیمات بسیار مهم را خیلی سریع‌تر بگیرید. بدون برنامه ریزی و اطلاعات پیش بینی شده، این تصمیمات معمولا بدون فکر خواهد بود و ممکن است کارایی نداشته باشند. برنامه‌های تداوم کسب‌وکار برای هر سازمانی ضروری هستند و می‌توانند به آماده‌سازی یک شرکت برای مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره کمک کنند.

بررسی شرکت

در این راستا مجموعه بیلاود مارکتینگ یک فرم خام مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن تهیه نموده است که از طریق لینک زیر قابل خریداری خواهد بود. اگر دانش و تجربه نسبی در کسب و کار دارید قالب آماده طرح کسب و کار را خریداری کنید و با توجه به راهکارها و دستورالعمل های آن، بخش های مختلف طرح کسب و کارتان را کامل کنید. اگر تهیه و تدوین بخشی از بیزینس پلن برای شما دشوار است و یا سوالاتی دارید که پاسخ آنها را نمی دانید برای مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید.

اهمیت بیزینس پلن برای راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور

بیزینس پلن بدون اینکه بتواند مسیری را برای انجام فعالیت‌ها مشخص کند، یک سند بی‌ارزش محسوب می‌شود. این سند باید به‌وسیله زمان‌بندی‌ها، تعیین نقش‌ها و تعیین مسئولیت‌های کلیدی تکمیل شود. به‌طور معمول، این افراد فروشندگانی هستند که برای آژانس‌های مختلف کار می‌کنند. آنها معمولا روابطی با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان دارند و برای فروش محصولات در کانال‌های مناسب فعالیت می‌کنند. برای دستیابی یک شرکت جدید به توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان استفاده از کانال آنها ضرورت دارد.

  • داشتن یک بیزینس پلن می‌تواند عمده نگرانی‌های شما را بگیرد و موفقیت کار شما را تا حدود زیادی تضمین کند.
  • این فرآیند با درک بازار و شناسایی فرصت‌های موجود در آن آغاز می‌شود.
  • هر گونه اطلاعات در مورد تحقیق و توسعه (R&D) نیز می‌تواند در اینجا قرار گیرد.
  • در این بخش مواردی از جمله نحوه فعالیت شرکت در حوزه B2B یا B2C و ارزش پیشنهادی آن تعیین خواهد شد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما یک برنامه بازاریابی مشخص دارد. مطمئناً، اگر خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می دهید از بازاریابی دهان به دهان بهره مند می شوید که بهترین روش بازاریابی و بدون هزینه ترین روش است! نکته کلیدی در برنامه بازاریابی شما استفاده از کانال های بازاریابی است. به عنوان مثال، جذب مشتری از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (در سایت ها)، خبرنامه ها و رسانه های اجتماعی احتمالاً بیش از استفاده از تنها یکی از این کانال ها باعث جذب مشتری خواهد شد.

نمونه بیزینس پلن شرکت خدماتی

اگر قصد شراکت در تجارت خود دارید نیز، شرکای تجاری بالقوه مخاطبان اصلی شما خواهند بود. شما با توجه به در نظر گرفتن مخاطب خود باید بر روی پیام اصلی مورد نظر خود تمرکز کنید. درحالی که بیزینس پلن برای هر کارآفرین و شروع هر تجارتی می تواند یک الزام باشد، بسیاری از کارآفرینان تمایلی به نوشتن آن نشان نمی دهند.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی