بیزینس پلن چیست + نوشتن پلن کاری در 7 مرحله» مدیربان | businesset

بیزینس پلن یک ابزار مکتوب در مورد کسب‌وکار شماست که ۳ تا ۵ سال آینده را پیش‌بینی و مشخص می‌کند و مسیری را که کسب‌وکار شما قصد دارد برای کسب و افزایش درآمد طی کند، نشان می‌دهد. بیزینس پلن به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را با سرعت به سمت رشد هدایت کنید. یک بیزینس پلن را به عنوان یک GPS برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید. یک طرح تجاری خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب‌و‌کارتان راهنمایی می‌کند. طرح کسب‌وکار سندی است که همه جزئیات درباره اهداف یک شرکت و نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به آن اهداف را مشخص می‌کند. منظورمان از جزئیات مواردی مثل برنامه‌ریزی درباره بازاریابی، منابع مالی و واحد‌های اجرایی است.

  • توضیح دهید که بیزینس شما چه نفعی برای مشتری دارد و چرخه عمر محصول چگونه است.
  • در واقع نحوه نگارش بیزینس پلن تجارتی استارتاپی می تواند تاثیر زیادی روی نظر و جلب توجه سرمایه گذاران داشته باشد.
  • امید است که این مطالب تکمیلی در کنار خلاصه کتاب های بوکاپو بتوانند تاثیرات مفیدی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شما بگذارند.
  • به بیان ساده یک طرح کسب و کار نشان‌دهنده اهداف تجاری شماست و استراتژی‌هایی را که شما برای رسیدن به اهدافتان استفاده می‌کنید، بیان می‌کند.
  • این امر مستلزم آن است که تصمیمات بسیار مهم را خیلی سریع‌تر بگیرید.
توجه داشته باشید هرگونه پیش بینی یا فرضیه ای را که مطرح می کنید، باید قابلیت توجیه داشته باشد. امیدوارم که تا این اینجا، با من قدم به قدم پیش آمده و بیزینس پلن خودتان را نوشته باشید. اگر کاغذهای آ چهارتان پر شده است، خوشحال می‌شوم که نتیجه را بدانم؛ یا حتی اگر جایی سوال یا مشکلی داشتید، منتظرم آن را در بخش نظرات همین پست بپرسید، تا شما را راهنمایی کنیم. بعد از خواندن این مقاله می‌توانید مزیت رقابتی‌تان را در بیزینس پلن بنویسید. پس همینجا لطفاً رقبای خود را آنالیز و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را مشخص کنید. بهتر است در این بخش توضیح بدهید که برنامه شما برای رقابت چیست و چطور می‌خواهید از رقبا متمایز شوید.

تدوین بخش فروش و بازاریابی در نحوه نوشتن بیزینس پلن

این مجله خبری بیزنس راه بنداز باید حداقل شامل نمای کلی از صنعتی باشد که تجارت بخشی از آن خواهد بود و اینکه چگونه خود را از رقبای بالقوه خود متمایز می‌کند. برای دریافت خدماتراه اندازی استارتاپبا مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید. در این مرحله روش های تبلیغاتی و پلن های بازاریابی که تاثیر در انتخاب شما توسط مشتریان خواهد داشت طراحی و تدوین می شود. در طرح کسب و کار باید بی‌برو برگرد به چگونگی مشارکت کارکنان پرداخته شود. کسب و کارهایی که می‌خواهند خلاق باشند، باید نوآوری را از همان ابتدا در اولویت خود قرار دهند.

ویژگی‌های اساسی یک بیزینس پلن موفق

دیگر مزیتی که استفاده از طرح کسب و کار می‌تواند برایتان به همراه داشته باشد، جذب مشتریان بیشتر است. معمولا در این سند تجاری استراتژی‌هایی برای جذب مشتری تدوین می‌شود. در نتیجه با عمل به آن‌ها می‌توانید مشتریان زیادی جذب نموده و با استفاده از بیزینس پلن درآمد خود را چندین برابر کنید.

بخش های بیزینس پلن

برای ایده های بیشتر در مورد نکات خاص در طرح کسب و کار خود، به اخبار روزانه­ ی کسب و کار صنعت خود مراجعه کنید. بدون داشتن طرح پیشنهادی روشن و هدفمند نمی توانید از شرکت خود انتظار داشته باشید که به موفقیت دست یابد و رشد کند. یک طرح کسب و کار باید از طریق راهنمایی، در طول فرآیند راه اندازی کسب و کار به شما خدمت کند.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی