بیزینس پلن یا طرح تجاری حرفه ای باید چه شرایطی داشته باشد؟ | businesset

بر اساس نوع کسب‌وکاری که آغاز کرده‌اید، ممکن است به این بخش نیاز داشته یا نداشته باشید. فقط اطلاعاتی را در این بخش قرار دهید که دانستن آنها از جانب مخاطبان طرح تجاری ضرورت دارد و اطلاعات اضافی را حذف کنید. برای اطمینان از اینکه یک مشکل واقعی را برای مشتریان احتمالی خود برطرف می‌کنید، یک گام مناسب برنامه‌ریزی کسب‌وکار، بیرون‌رفتن و صحبت‌کردن با مشتریان احتمالی خواهد بود. این موضوع به شما کمک می‌کند تا مشکلی را که فرض کرده‌اید افراد با آن مواجه هستند، لمس کنید و گام بعدی را با معرفی راه‌حل خود به آنها و دریافت نظرات آنها بردارید. بدین ‌ترتیب، می‌توانید مشخص کنید که آیا راه‌حل شما سازگاری لازم را با شرایط آنها دارد یا خیر. در این قسمت بیزینس پلن باید به‌طور خلاصه به معرفی تیم خود بپردازید و شرح دهید که چرا شما افراد مناسبی برای رفع نیاز بازار هستید.

تعرفه خدمات طراحی و تدوین بیزینس پلن

اطلاعاتی که شما در این بخش ثبت می‌کنید شامل زمان تاسیس شرکت، نوع شرکت ( مسئولیت محدود LLC، مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت C یا شرکت S) و محل ثبت شرکت می‌شود. بهتر است در این بخش خلاصه‌ای از تاریخچه کسب‌وکار خود را ارائه دهید تا بتوانید درک کاملی از پایه و اساس آن در اختیار خواننده بگذارید. خلاصه اجرایی بخشی است که در انتهای بیزینس پلن قرار میگیرد و بعد از همه بخش‌ها نوشته می‌شود، اما بیشترین اهمیت را دارد و اولین بخشی است که سرمایه‌گذاران مطالعه می‌کنند. در طرح تجاری سنتی هم اهداف کوتاه مدت نوشته می‌شود، هم برنامه‌های بلند مدت و مفصل.

http://dena-blog.irمجله خبری بیزنس راه بنداز بخش بالایی یا پایینی پرداخت در بازار خود را هدف‌گیری و جایگاه قیمت خود را بدین‌ شکل مشخص کنید. هماهنگ‌‌شدن با نرخ بازار؛ قیمت‌های شما باید با تقاضا و انتظارات مشتریان سازگار باشند. اگر قیمت محصول شما بیش از حد بالا باشد، احتمالا مشتریان کمی خواهید داشت. قیمت‌ بیش از حد پایین نیز ممکن است باعث شود که مشتریان ارزش محصول شما را دست‌کم بگیرند. زمانی که به این سؤالات پاسخ دادید، می‌توانید بر استراتژی جایگاه‌یابی خود تمرکز و آن را برای طرح طراحی خود مشخص کنید. یکی از بزرگ‌ترین خطاهایی که کارآفرینان در نوشتن برنامه‌های کسب‌وکار مرتکب می‌شوند، بیان این عبارت است که با هیچ رقیبی روبه‌رو نیستند.

  • همچنین توضیح خواهید داد که واقعا فروش چگونه اتفاق خواهد افتاد.
  • به نظر می‌رسد که همه این‌ها کار زیاد و طاقت‌فرسایی است، اما لازم نیست به این شکل باشد.
  • خط حرکت می‌تواند شامل فروش اولیه، برنامه آزمایشی موفقیت‌آمیز یا مشارکت جالب‌توجه با شرکای کاری مهم باشد.
  • بازار هدف من افراد ثروتمند جامعه هستند که دوست دارند لوکس به نظر برسند و از این بابت دغدغه مالی هم ندارند.
چه بخواهید بیزینس پلن را برای جلب سرمایه‌گذار بنویسید و چه از این‌ طرح برای رشد یا حتی ارزیابی کسب‌وکار خود استفاده کنید، باید ۶ موضوع اصلی را در کارتان پوشش دهید. در این‌‌جا به‌طور خلاصه به تعریف هریک از این موضوعات پرداخته می‌شود. جزئیات بیشتر و توضیحاتی برای هر گام در ادامه این متن برای شما شرح داده‌ خواهد شد. هنگامی که کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، هر روز چیزهای جدیدی را یاد می‌گیرید؛ مثلا، مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند؛ کدام‌یک از تاکتیک‌های بازاریابی بازدهی خوبی دارند و کدام‌یک ندارند. بیزینس پلن شما باید بازتابی از این آموخته‌ها باشد تا استراتژی شما را برای آینده هدایت کند. بهترین روش برای بهره‌برداری از طرح کسب و کار شما استفاده مداوم از آن به عنوان یک ابزار مدیریتی است.

تدوین بخش ضمیمه‌‌های طرح کسب و کار

بیزینس مدل قطعا نامی آشنا برای افرادی است، که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی نموده‌اند.‌ بیزینس مدل نیز یک نقشه راه برای کسب و کارها است که‌ آن‌‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. البته این مسئله دور از ذهن نیز نبوده و این دو کاملا با یکدیگر مرتبط هستند. اما طرح محتوا و بیزینس پلن یکی نبوده و تفاوت‌های مهمی نیز با یکدیگر دارند. اصلی ترین تفاوت این دو ابزار میزان جزئیات آن‌ها است.‌ بیزینس مدل برای پایه ریزی و فرم دهی به یک کسب و کار طراحی می‌شود. Business plan یا طرح کسب و کار جزو فرآیندهای ضروری برای آغاز هر نوع کسب و کاری محسوب می شود. بازاریابان و مدیران شرکت طرح کسب و کار خود را تدوین می کنند تا مسیر و فرآیندهای آن را مشخص کنند، همچنین بیزینس پلن تعریف می شود با برای جلب نظر سرمایه داران و تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد.

روند و مراحل نوشتن بیزینس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی