بیزینس پلن بیزینس پلن استارتاپ بیزینس کوچینگ کوچ کسب و کار | businesset

در این حالت، برای این‌که بتوانید طرف مقابل را برای شراکت با خود متقاعد کنید باید یک مجله خبری بیزنس راه بنداز کسب و کار خوب آماده کرده باشید. تحقیقات نشان داده که موفق‌ترین کارآفرینان در کانادا کسانی بوده‌اند که پس از تصمیم گیری برای راه اندازی یک کسب و کار، بین ۶ تا ۱۲ ماه برای تهیه بیزینس پلن‌های خود وقت صرف کرده‌اند. در اختیار داشتن یک بیزینس پلن به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی ایده خود را شناسایی کنید. همچنین می توانید این طرح را با دیگرانی که دارای تخصص هستند و می توانند به شما در این زمینه کمک کنند به اشتراک بگذارید تا با قدرت بیشتری این احتمال را کاهش دهید.

  • ایجاد پیوست معمولا زمانی ضروری است که شما به دنبال تامین مالی یا جذب همکار و سرمایه‌گذار هستید.
  • برای نوشتن یک بیزینس پلن موثر ابتدا باید ماموریت خود را به روشنی تعریف نمایید.
  • صورت سود و زیان یکی از صورت‌های مالی مهمی است که بایستی در بیزینس پلن خود لحاظ کنید.
  • شاید شما جاده خوش منظره و زیبا با تعداد زیادی توقفگاه در طول مسیر را انتخاب کرده و یا شاید تصمیم به انتخاب سریعترین مسیر گرفته ­اید.
  • این جزئیات، به‌خصوص برای سرمایه‌گذاران، اهمیت بسیاری دارد، زیرا این افراد می‌خواهند با افراد حاضر در کسب‌وکار آشنا شوند و به ارزیابی ظرفیت آنها درمورد تبدیل ایده‌های خوب به کسب‌وکارهای عالی بپردازند.
  • تلاش ما در این مقاله آن است که شما را با ویژگی های یک بیزینس پلن عالی بخصوص در کشور کانادا آشنا سازیم.

بوکاپو به شما کمک می‌کند که همیشه و همه‌جا با مطالعه یا گوش دادن خلاصه‌ کتاب ها، نکات کلیدی آن‌ها را دریابید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. این مطلب را تیم تحریریه بوکاپو برای شما نوشته است؛ تیمی متشکل از نویسندگانی که تمام تلاششان را می‌کنند تا کارآمدترین مطالب را برایتان تولید کنند. امید است که این مطالب تکمیلی در کنار خلاصه کتاب های بوکاپو بتوانند تاثیرات مفیدی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شما بگذارند.

ابتدا، یک خلاصه اجرایی بنویسید، که در آن زمینه­ ای که قصد موفقیت در آن را دارید معرفی کنید و چگونگی و چرایی قصد خود را از انجام این کار توصیف کنید. و پس از آن، نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت­ هایی که برای رشد شرکت وجود دارد را لیست کنید و سپس تهدیدهایی که ممکن است مانع دستیابی به این اهداف بشوند را بررسی کنید. اما این طرح کسب و کار نسخه ای استاندارد برای تمام کسب وکارها نیست.

http://dena-blog.irدر ادامه به کاربردها و اهداف بیزینس پلن پرداخته و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اگر یک کسب‌وکار نوپا هستید احتمالا هنوز به مرحله سوددهی نرسیده‌اید و باید در ازای جذب سرمایه، بخشی از سهام شرکت را بفروشید. پس باید این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از سرمایه‌گذارانی که سهام شرکت را می‌خرند، انتظار دارند در تصمیمات مهم شرکت نقش داشته باشند. در حالت ایده‌آل باید بتوانید این اعداد را برای سه سال آینده ارائه کنید.

اجزای اصلی یک طرح کسب و کار

این اطلاعات می‌تواند شامل کاربرد، ارزش، ماهیت و سایر ویژگی‌های آن‌ها باشد. بدون این اطلاعات، طرح کسب و کار شما برای خواننده غیرقابل ارزیابی خواهد بود. این توصیف به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که چرا تولیدات شما در بازار مورد نیاز است. گواهی‌های مربوط به ثبت اختراع، حق تکثیر و علامت تجاری از جمله مواردی است که در این بخش باید ذکر شوند. ممکن است این گواهی‌ها را دریافت کرده یا در حال طی‌ کردن مسیر دریافت آن باشید.

چرا به بیزینس پلن نیاز داریم؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی