بیزینس پلن یا طرح کسب و کار چیست و چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟ کاربوم | businesset

و به آن‌ها کمک کند قبل از اجرای این ایده‌ها ساختارهای خود را متناسب با آن اصلاح کنند. بیزنس پلن سندی مکتوب است که فعالیت‌های اصلی شرکت، اهداف و چگونگی برنامه‌ریزی آن‌ها برای دستیابی به اهدافشان را شرح می‌دهد. در حالت ایده آل، این طرح به صورت دوره‌ای بررسی و به روز رسانی می‌شود تا ببیند آیا اهداف برآورده شده‌اند یا تغییر یافته‌اند. گاهی اوقات، یک طرح تجاری جدید برای یک کسب و کار قدیمی که تصمیم گرفته است به یک مسیر جدید حرکت کند نیز، ایجاد می‌شود. همچنین مشکلات احتمالی که ممکن است تجارتتان با آنها روبرو شود و راه‌های حل آنها، ساختار سازمانی شرکت (شامل عناوین و مسئولیت ها) و میزان سرمایه مورد نیاز برای تأمین مالی را نشان می‌دهد.

۳. ایده کسب و کار خود را آزمایش کنید

مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن ( طرح کسب و کار / طرح توجیهی / طرح تجاری Business plan ) یک ابزار استراتژیک بسیار مهم برای کارآفرینان است. همه کسب و کارها قطعا برای پیشبرد امور خود نیاز به نیروی کار متخصص و با تجربه خواهند داشت. حال هر سازمان یا شرکتی می‌تواند با انتشار یک آگهی ساده، نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کند.

بررسی شرکت

اگر به دنبال جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران نهادی و وام دهندگان هستید، به خاطر داشته باشید که داشتن یک بیزینس پلن خوب بسیار ارزشمند است. شما باید هدف خود را تعیین کنید تا برنامه ای کاملاً مستند داشته باشید که خود گویای این امر باشد. بیزینس پلن چیست؟ شروع هر برنامه اقتصادی نیازمند طی کردن مراحلی است که باید به ترتیب و دقت انجام شود. یکی از مهم ترین بخش هایی که در آغاز هر بیزینس باید به آن توجه ویژه داشت، نوشتن یک بیزینس پلن یا طرح اقتصادی مناسب است.

  • شما باید با انجام تحلیل PESTLE عوامل بیرونی را شناسایی کنید و برای کسب‌وکارتان برنامه داشته باشید.
  • با برآورده شدن نیازهای شرکت به‌وسیله تیم مدیریتی، شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد.
  • بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی آن‌ها نیز می‌تواند به شناخت بهتر شما کمک کند.

دست کم گرفتن هزینه‌ها در آینده غافلگیرتان می‌کند و در نهایت باعث از بین رفتن کسب‌وکار می‌شود. بیزنس پلن ها اسناد مهمی هستند که قبل از آن که شرکت بتواند خود را اثبات کند و سابقه‌ای پیدا کند برای جذب سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها همچنین یک روش خوب برای شرکت‌ها هستند تا بتوانند راه خود را در مسیر اهدف ادامه دهند.

http://dena-blog.irبه ویژه این روزها که مرزهای تجارت دیگر محدود به چند کشور همسایه نیست. در این میان داشتن یک نقشه راه به نام بیزینس پلن تجارتی می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. سایت‌های ایرانی و غیرایرانی مختلفی وجود دارند که بیزینس پلن آماده در اختیار شما قرار می‌دهند. به این صورت که ساختار یک طرح تجاری، متناسب با صنعت مورد نظر در آن نوشته شده و شما می‌توانید بر اساس کسب و کار خودتان بخش‌های خالی این سند را پر کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی