بیزینس پلن چیست ؟ چرا نوشتن بیزینس پلن مهم است ؟ طرح توجیهی Business Plan | businesset

تجارت شما برای همه مناسب نخواهد بود، بنابراین داشتن یک درک واضح از اینکه چه کسی در خدمت شماست مهم است. منابعی را که برای ایجاد ارزش برای مشتری خود استفاده می کنید، لیست کنید. مهمترین دارایی شما می تواند شامل کارکنان، سرمایه یا دارایی معنوی باشد. اگر بخواهید سریع کار خود را توضیح دهید یا شروع به کار کنید، شغل ساده ای را ترجیح می دهید، تجارت شما نسبتاً ساده است یا قصد دارید برنامه کاری خود را مرتبا تغییر داده و اصلاح کنید این قالب مناسب شما است. برخی از وام دهندگان و سرمایه گذاران ممکن است اطلاعات بیشتری را درخواست کنند. اگر شغل‌ها از قبل تأسیس شده است صورت‌های درآمد، ترازنامه و صورت جریان‌های نقدی طی سه تا پنج سال گذشته را درج کنید.

اغلب بهتر است که اجازه دهید افراد عناوین شغلی بهتری را در آینده کسب کنند تا اینکه از ابتدا عناوین شغلی سطح بالا را به آنها اختصاص دهید، موقعیت‌هایی که جایی برای رشد آتی یا تغییر نداشته باشند. سازندگان تجهیزات اصلی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت عمده به تولید محصولات می‌پردازند. در این حالت، اگر محصول شما به شرکت دیگری فروخته می‌شود، که از آن برای تولید محصول نهایی خود استفاده می‌کند، احتمالا شما در حال استفاده از کانال سازندگان تجهیزات اصلی هستید.

  • همچنین شاید لازم باشد بودجه بیشتری به برنامه بازاریابی خود اضافه کنید تا به انچه در نظر دارید برسید.
  • زمانی که به این سؤالات پاسخ دادید، می‌توانید بر استراتژی جایگاه‌یابی خود تمرکز و آن را برای طرح طراحی خود مشخص کنید.
  • همچنین عناصر کلیدی و سطح اطلاعاتی را هم که قرار است توضیح دهید به راحتی تعیین می‌کنید.
  • در این حالت، برای این‌که بتوانید طرف مقابل را برای شراکت با خود متقاعد کنید باید یک طرح کسب و کار خوب آماده کرده باشید.

بیزینس پلن همان طرح تجاری و کسب و کاری است که سرمایه گذار تصمیم دارد راه اندازی نماید. یک بیزینس پلن قوی بازار هدف و در واقع مشتریان یک شرکت و نیازهای آن را شناسایی می کند و محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان و بازار هدف ارائه می دهد. بیزینس پلن توضیح می دهد که چگونه محصولات شرکت به بازار عرضه می شود تا مشتریان بیشتری به سمت محصولات شرکت جذب شوند.

http://dena-blog.irهمان طور که پیش از این به آن اشاره شد، مجله خبری بیزنس راه بنداز کسب و کار به فراخور ماهیت، اندازه، نوع فعالیت و نیاز بیزینس های مختلف، انواع متنوعی به خود میگیرد و بخش هایی در آن اضافه یا کم می شود. بنابراین ابتدا هدف خود را از تدوین طرح کسب و کار مشخص کنید و سپس اقدام به تهیه ی آن کنید. راه اندازی یک کسب وکار جدید و یا توسعه بخش جدیدی از یک تجارت، جدا از کوچکی ویا بزرگی و میزان سرمایه برای اجرا، برای موفقیت حتما نیاز به یک طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن دارد. این نوع بیزینس پلن بیشتر برای ارائه به سرمایه گذاران کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌ های یک نمونه بیزینس پلن

اینجور موقع‌ها، طراحی یک پرسونای مشتری خیلی به دردتان می‌خورد. اگر این کلمه (پرسونا) برای‌تان غریبه است، سری به مقاله پرسونای مشتری چیست بزنید و با طراحی پرسونا در بازاریابی آشنا شوید. در مقاله‌های بعدی نوین، بحث تارگت مارکت را بیشتر باز می‌کنیم و یادتان می‌دهیم چطور درست و دقیق، بازار هدف خود را مشخص کنید. حالا که مشکل، راه حل آن و اهداف خود را می‌دانید، باید دست به کار شوید و راجع‌به بازاری که می‌خواهید در آن فعالیت کنید، تحقیقات انجام دهید.

تدوین بخش برنامه مالی در نحوه نوشتن بیزینس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی