بیزینس پلن چیست؟ لزوم داشتن business plan برای کسب و کارها | businesset

می‌توانید هزینه‌های خود را محاسبه‌ کنید و سپس حاشیه سودی را بر محصول ارائه‌شده‌ خود بیفزایید. این روش قیمت‌گذاری بر اساس اضافه یا مازاد بر هزینه (cost-plus pricing) نام دارد و می‌تواند برای تولیدکنندگان روش مناسبی باشد، زیرا این مجموعه‌ها به پوشش هزینه‌های سنگین اولیه خود خیلی نیاز دارند. علاوه بر این، برنامه خارجی جزئیات نحوه استفاده از بودجه بالقوه را توضیح می‌دهد. سرمایه‌گذاران پول نقد را بدون هیچ قیدوشرط و چشم‌داشتی در اختیار شما نمی‌گذارند، بلکه می‌خواهند بدانند که چگونه از سرمایه آن‌ها استفاده خواهد شد و بازده موردانتظار برای سرمایه‌گذاری آن‌ها چیست. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.

  • شما از بیزینس پلن خود مانند GPS برای چگونگی ساختار، اجرا و رشد کار جدید خود استفاده خواهید کرد.
  • هزینه تمام‌شده کالاها ؛ این عدد نیز از پیش‌بینی فروش وارد می‌شود که هزینه‌های مستقیمی است که فروش محصول ایجاد می‌کند.
  • بیزینس پلن شما کمکتان می‌کند تا مانند یک فرمانده به کارتان مسلط باشید.
  • به گفته کارآفرینان نوشتن برنامه کسب و کار شما را مجبور می کند همه موارد را یک باره مرور کنید.
شاید شما جاده خوش منظره و زیبا با تعداد زیادی توقفگاه در طول مسیر را انتخاب کرده و یا شاید تصمیم به انتخاب سریعترین مسیر گرفته ­اید. برای رسیدن به مقصد خود، شما نیاز دارید که بدانید می­ خواهید به کجا بروید و چگونه به آنجا خواهید رفت. این بخش شامل نیازمندی ‌های مالی فعلی و آتی، چگونگی استفاده از این منابع مالی و هرگونه استراتژی مالی مرتبط دیگری می‌باشد. برای مطالعه روشهای اصلی مهاجرت، صفحه مهاجرت کانادا را مطالعه بفرمایید.

اشتباهات بزرگ در نوشتن بیزینس پلن

این شاخت اصولی و کلی از موقعیت خود بازار ، به شما کمک می‌کند که ریسک‌های عمده و خطرناک را شناخته و برای آنان از پیش برنامه‌ای داشته باشید. اگر شما علاقه‌مند به جذب سرمایه هستید، بنابراین سرمایه‌گذاران ، مخاطبین مورد نظر شما هستند اگر شما علاقه‌مند به مشارکت یا سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارید، شرکای احتمالی ، مخاطبین شما خواهند بود. اعتباردهندگان نیازمند درک پیش بینی‌ها و انتطارات مالی شما هستند.

. سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران

پس از آنکه مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن طراحی شد، افراد می‌توانند از بهترین ابزار مدیریت پروژه برای اجرا کردن طرح تجاری خود بهره ببرند. گفتنی است که شرکت معماری سبز قبلا کلیه مجوزها، نرم‌افزارها و تجهیزات لازم را برای ارائه خدمات به مشتری‌های فعلی خود خریداری کرده است. زمانی که درآمد سالانه در سه سال آینده به 5 میلیارد تومان و به حاشیه سود 10 درصد برسد هزینه‌های سالانه در مجموع (بدون احتساب مالیات) به 4 میلیارد تومان می‌رسد. درست است که خلاصه یا چکیده همیشه اول هر کتاب یا طرحی نوشته می‌شود، اما شما باید آن را آخر کار بنویسید! چرا که قبل از نوشتن طرح کلی نمی‌دانید نکات مهم و کلیدی که باید در قسمت خلاصه به آنها اشاره کنید، کدامند. پس در واقع نوشتن چکیده آخرین قدم است اما در ابتدای بیزینس پلن ظاهر می‌شود.

http://dena-blog.ir

در نهایت، به یاد داشته باشید که شما باید طرح کسب و کار خود را به موازات رشد شرکت بازبینی کنید. تا جای ممکن از مراجعه به آن نترسید، به آن به عنوان چک کردن نقشه، در زمانی که انحراف و اشتباه ی داشته­ اید، فکر کنید. هیچ مشکلی در استفاده از طرح کسب و کار برای بازگشت به مسیر درست و یا ماندن در آن وجود ندارد. در این قسمت از طرح کسب و کارتان بر مزیت رقابتی بیزینس خود تمرکز کنید و سعی کنید آن را برجسته سازید. این بخش ساختار تجارت شما را به شکل یک نمودار سازمانی تقسیم بندی می‌کند، که سلسله مراتب اختیارات و همچنین ویژگی‌های رؤسا و مدیران را در طرح کسب وکار نشان می‌دهد.

چرا برای راه اندازی کسب و کار باید بیزینس پلن بنویسیم؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی