مهمترین نکات نگارش بیزینس پلن یا طرح تجاری Business Plan  چیست؟ شرکت مهاجرتی هومان ویزا | businesset

برای مجله خبری بیزنس راه بنداز‌وکارهایی که به مجموعه‌های بزرگ برای تولید، انبار و غیره نیاز دارند، نوشتن این اطلاعات بخش مهمی از طرح کسب و کار محسوب ‌می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت برای راه‌اندازی هر کسب‌و‌کار نوپایی طرح کسب و کار و آشنایی کامل با نحوه نوشتن بیزینس پلن واجب است. در واقع این طرح می‌تواند به عنوان نقشه راه در مسیر شغلی استفاده شود. با وجود یک بیزینس پلن خوب یک کارآفرین همواره می‌داند که در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهد. علاوه بر این در برخی موارد مانند شرایط زیر، نوشتن بیزینس پلن لازم و ضرروی است.

  • با این کار شاید شما افراد و گروه‌های جدیدی را کشف کنید که ممکن است مشتری شما شوند.
  • در این مرحله باید برنامه خود و راه های رسیدن به اهدافتان را به طور کامل شرح دهید.
  • آیا می‌دانستید که اکثریت قریب به اتفاق صاحبان مشاغل و کارآفرینان تخصصی در راه اندازی کسب و کار ندارند؟ آنها مدرک MBA یا مدرک حسابداری ندارند.
  • قبل از این‌که حتی نوشتن طرح تجاری خود را آغاز کنید، باید به این بیندیشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و اهداف برنامه شما چیست.

در این شرایط پر رقابت این روزها شما وقت آزمون و خطا ندارید و ممکن است از صحنه رقابت حذف شوید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن را یاد بگیرید و مانند یک مدیر حرفه‌ای کار کنید. همچنین می‌توانید این طرح را با دیگرانی که تخصص کافی دارند به اشتراک گذارید و مشاوره دریافت نمایید.

بیزینس پلن یا طرح کسب و کار چیست؟

این بخش همچنین می‌تواند شامل جداول، آمارها، نمودارها و اطلاعات کلی باشد. آیا از این حقیقت آگاه هستید که بیشتر مالکان کسب‌وکار و کارآفرینان در حوزه مدیریت و کسب‌وکار متخصص نیستند؟ آنها مدرک مدیریت کسب‌وکار یا حسابداری ندارند. این افراد فعالیت را در حین انجام کار یاد می‌گیرند و ابزارها و منابعی را پیدا می‌کنند که این فعالیت‌ها را برایشان ساده کند. از نوشتن گزاره‌ای طولانی و عمومی درمورد نحوه خدمات‌رسانی شرکت خود به مشتریان، کارکنان و دیگران پرهیز کنید. شرکت‌های توزیع‌کننده معمولا درصدی را از فروشی که از انبارشان می‌گذرد، دریافت می‌کنند.

(طرح کسب و کار Business Plan)

در زیر برخی از قسمتهای مشترک و کلیدی یک طرح تجاری آورده شده است. این طرح می‌تواند یاری‌رسان کارمندان و مدیران برای انجام وظایفشان در راه رسیدن به اهداف باشد و یا برای جلب نظر خوانندگان این طرح که می‌توانند سرمایه‌گذاران بالقوه باشند مورد استفاده قرار گیرد. نوشته‌ای که نشان می‌دهد نقشه و برنامه شما چیست و چگونه و به چه روشی به هدف خود دست خواهید یافت. این روزها تجارت در ابعاد بسیار گسترده و به شکل الکترونیکی صورت می پذیرد.

طرح تغییر موقعیت کسب و کار

نوشتن برنامه کسب‌وکار می‌تواند به کار طاقت‌فرسایی تبدیل شود، با این حال، نیازی نیست سخت بگیرید. شما کسب‌وکار خود را می‌شناسید و در آن حوزه به‌طور تخصصی فعالیت کرده‌اید؛ به همین دلیل، نوشتن برنامه کسب‌وکار و استفاده از برنامه برای رشد، دشواری چندانی برای شما نخواهد داشت. آخرین چیزی که باید در فصل برنامه‌ریزی مالی لحاظ کنید، بخشی به نام استراتژی خروج است. استراتژی خروج به برنامه شما برای فروش کسب‌وکار به شرکت‌های دیگر یا عرضه سهام، به‌صورت عرضه اولیه، اشاره دارد.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی