بیزینس پلن تجارتی نمونه بیزینس پلن تجارتی | businesset

در واقع بیزینس پلن بازاریابی مشخص می‌کند که کسب و کار شما در چه بخش‌هایی با بازار هدف متناسب است. بر اساس بیزینس پلن بازاریابی می‌توانید روش قیمت‌گذاری، تبلیغ و در نهایت فروش محصول یا خدمات خود را مشخص کنید. با مطالعه کتاب بازاریابی یعنی این متوجه می‌شوید که دیده شدن در گرو خوب دیدن است.

http://dena-blog.ir

نمی‌توانید «همه افراد» را به‌عنوان مشتریان خود معرفی کنید؛ این دامی است که بسیاری از افراد به آن گرفتار می‌شوند. با‌ وجود اینکه تولید کفش برای همه، برای یک تولیدی وسوسه‌انگیز خواهد بود، در دنیای واقعی باید به تعیین یک بخش‌بندی مشخص از مشتریان بپردازند تا امکان موفقیت در بازار را داشته باشند. بهتر است آنها ورزش‌کاران یا شاغلان نیازمند کفش‌ رسمی یا کودکان و خانم‌ها را هدف‌گیری کنند. عنصر مهم پایانی هر خلاصه مدیریتی، که سرمایه‌گذاران را به خود علاقه‌مند می‌کند، پیشرفت شما تا این لحظه و همچنین نقاط عطفی است که در آینده شما وجود دارد. اگر بتوانید نشان دهید که مشتریان احتمالی در حال حاضر به پروژه شما علاقه نشان داده‌اند یا در حال خرید هستند، این اقدام می‌تواند جذابیت محصول یا خدمت شما را برای سرمایه‌گذاران به‌میزان جالب‌توجهی افزایش دهد.

مراحل طراحی و تدوین بیزینس پلن کسب و کار

اگر نیروی مجله خبری بیزنس راه بنداز شما بر اساس دریافت کمیسیون فعالیت می‌کند، حتما باید برنامه‌ها و مشوق‌های فروش خود را در طرح توضیح دهید. یک طرح کسب و کار خوب برای تحقق تمام موارد بالا تلاش می‌کند اما علاوه بر آن‌ها باید اهداف دیگری را نیز تامین کند. به این معنی که طرح، باید شامل مواردی از کسب‌و‌کار باشد که نشان می‌دهد ایده موجود، عملیاتی است و از شانس زیادی برای موفقیت برخوردار است. به عنوان یک کارآفرین، در اختیار داشتن یک بیزینس پلن به شما کمک می کند ایده ها و استراتژی های تجاری خود را تعریف کرده و بر روی آن ها تمرکز بیشتری داشته باشید. مشتریان ایده ال شما چه کسانی هستند؟ تلاش نمایید تا بصورت تخصصی به معرفی بازار هدف بپردازید. مراقب باشید با ورود به بیزینس های مختلف پیام خود را برای مشتری رقیق نکنید.

  • به دلیل مختصر بودن این نوع بیزینس پلن و نبود جزئیات در آن، معمولا توسط کسب و کارها استفاده نمی‌شود و معمولا در مدیریت پروژه‌های کوچک استفاده دارد.
  • استراتژی خروج به برنامه شما برای فروش کسب‌وکار به شرکت‌های دیگر یا عرضه سهام، به‌صورت عرضه اولیه، اشاره دارد.
  • بزرگترین عرضه کننده لوازم امنیتی در ایران فروشگاه مینی بیاب اولین و بزرگترین عرضه کننده لوازم امنیتی،دوربین های مخفی،موقعیت یاب،ضبط کن صدا ی مخفی و…

  • فروش مستقیم به مشتریان یکی از سودآورترین و ساده‌ترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.
  • این نوع بیزینس پلن بیشتر برای ارائه به سرمایه گذاران کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر مدل کسب‌وکار شما به توضیح بیشتری نیاز دارد (مدل کسب‌وکار نحوه کسب درآمد را شرح می‌دهد)، این‌جا فرصتی است که برای ارائه توضیحات بیشتر در اختیار دارید. در همه موارد مهم‌ترین عنصر بیزینس پلن برنامه‌ریزی برای بازبینی است. زمان‌های مشخصی را برای بررسی پیشرفت خود در مسیر اهدافتان تعیین کنید؛ این به‌سادگی می‌تواند مثلا پنج‌شنبه سوم هر ماه باشد. گام نهایی در تدوین طرح پس از مشخص شدن، چشم‌انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی، ارائه برنامه و راهکار عملی برای رسیدن به آن‌ها است. شما باید به صورت عبارت‌های کوتاه بتوانید عمده فعالیت‌های عملی شرکت را بنویسید.

۶-در قسمت سوم ، بازار را تحلیل کنید!

هزینه تمام‌شده کالاها ؛ این عدد نیز از پیش‌بینی فروش وارد می‌شود که هزینه‌های مستقیمی است که فروش محصول ایجاد می‌کند. برای کسب‌وکارهای خدماتی، این عدد می‌تواند به‌‌صورت هزینه‌های فروش یا هزینه‌های مستقیم نام‌گذاری شود. به یاد داشته باشید که مروری از مالکیت کسب‌وکار خود ایجاد کنید. در پایان، برنامه‌ کسب‌وکار باید فرض‌های کلیدی درنظرگرفته‌شده را مشخص کند؛ این فرض‌ها برای موفقیت کسب‌وکار اهمیت فراوانی دارند.

ویژگی های اساسی یک بیزینس پلن عالی

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی