چگونه یک بیزینس پلن کامل و حرفه ای بنویسیم؟ فروشگاه آنلاین مینی بیاب | businesset

مردم غالبا فکر می کنند که بیزینس پلن برای راه اندازی یک شرکت یا گرفتن یک وام مورد استفاده قرار می گیرد اما برای پیش بردن یک تجارت با اهداف روشن نیز یک امر ضروری است. داشتن یک طرح توجیهی تجاری یا طرح توسعه کسب و کار مناسب (بیزنس پلن) برای ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس در کانادا ضروری می باشد. اگر به دنبال جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران سازمانی و وام‌دهندگان بخش خصوصی هستید، داشتن یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن خوب ، بسیار ارزشمند است. تدوین طرح کسب و کار با وجود اینکه یک‌ امر ساده است، تخصصی بوده و نیاز به دریافت مشاوره دارد. در این زمینه می‌توانید از مشاوران بازاریابی مشاوره دریافت نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین طرح را برای کسب و کارتان تدوین‌ کنید.

http://dena-blog.ir

طرح کسب‌وکار سندی است که همه جزئیات مربوط به اهداف شرکت و نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به آن اهداف را مشخص می‌کند. منظورمان از جزئیات، مواردی مثل برنامه‌ریزی درباره بازاریابی، منابع مالی و واحد‌های اجرایی است. بیزینس پلن در واقع همان نقشه راه در سفر کسب‌وکار است که به شما کمک می‌کند از همان ابتدا، مسیرتان را واضح‌تر ببینید. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم همه جزئیات نوشتن یک طرح کسب‌وکار یا بیزینس پلن را بررسی کنیم. یادتان می‌آید در کارتون‌ها و کتاب‌های ماجراجویانه، شخصیت‌های داستان چطور دنبال گنج می‌گشتند؟ برای پیدا کردن یک گنج همیشه نیاز به یک نقشه دارید.

  • ابتدا از مقاله خوبی که در سایت قرار دادید تشکر می کنم و بعد از آن یک سوال داشتم….
  • برای همین هم هست که شما می‌توانید صابون و شامپو را در همه‌جا، از سوپرمارکت سر کوچه گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی سایت‌ها پیدا کنید.
  • به همین دلیل اگر می‌خواهید بیزینس پلن کسب و کارتان خوانده شود، حتما آن را کوتاه بنویسید.
  • نگاه من رو نسبت به این مقوله که به خاطر ارائه ی بد ، منفی بود، تصحیح کرد و مطلب رو کامل جا انداخت.
  • در مقاله‌های بعدی نوین، بحث تارگت مارکت را بیشتر باز می‌کنیم و یادتان می‌دهیم چطور درست و دقیق، بازار هدف خود را مشخص کنید.
اگر درخواست مجله خبری بیزنس راه بنداز می‌کنید، اینجاست که نیازهای مالی خود را باید مشخص کنید. هدف شما این است که به روشنی توضیح دهید که پنج سال آینده به چه میزان سرمایه نیاز دارید و برای هدفی استفاده خواهید کرد. اگر چیزی را می فروشید و یا خدماتی را ارائه می دهید آن را توصیف کنید. توضیح دهید که بیزینس شما چه نفعی برای مشتری دارد و چرخه عمر محصول چگونه است. برنامه های خود را برای مالکیت معنوی مانند پرونده‌های حق چاپ یا ثبت اختراع به اشتراک بگذارید.

در بخش بودجه باید هزینه‌های مربوط به کارکنان، توسعه، تولید، بازاریابی و سایر هزینه‌های مربوط به کسب و کارتان را ذکر کنید. «دفتر شما» اولین شرکت دانش بنیان در حوزه خدمات دفتر کار مجازی است. با خدمات «دفتر شما» استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک و متوسط ، شرکتها و سازمان ها از صرف هزینه و زمان زیاد برای اجاره دفتر کار، استخدام منشی، خرید و نصب سانترال و حتی خرید خط تلفن ثابت بی نیاز می شوند. سودمندی هر طرح کسب و کار را قابلیت پیاده‌سازی آن تعیین می‌کند.

بررسی اجمالی ۳ نوع طرح کسب و کار معمول

داشتن بیزینس پلن ، نمی‌تواند موفقیت را تضمین نماید، اما می‌تواند شما را در مسیر طولانی به سوی موفقیت از بسیاری از شکست‌ها بر حذر دارد. یک طرح تجاری یک ابزار ارتباطی است که می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران یا وام‌دهندگان استفاده نمایید. شما نه تنها روی مسائل مالی تمرکز می‌نمایید، بلکه مسائل مربوط به مدیریت، برنامه‌ریزی منابع انسانی، بازاریابی ، فروش ، برندینگ، فن‌آوری و ایجاد ارزش برای مشتری خود را نیز تمرکز خواهید داشت . از دید متخصصان تامین مالی برای کسب و کارها ، که داشتن یک ایده کسب و کار خوب، کافی نیست. ایده‌ای که دارید ، شاید در ذهنتان عالی باشد ، اما هنگامی‌که اعداد و جزئیات روی کاغذ نوشته می‌شود، نشان می‌دهد که ایده جالبی در عمل نیست. هدف تیم کوچینگ آکادمی نعمتی، همراهی شما عزیزان در راستای تحول و توسعه در زمینه فردی و کسب و کار میباشد.

استراتژی کسب و کار چیست و انواع استراتژی های کسب و کار کدامند؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی