اصول طلایی طراحی داخلی اداری و مسکونی که شاید ندانید

استفاده از تابلوها، قاب عکسها در جای درست و استفاده از آینه در مناطقی از محیط که کوچک هستند میتواند به کار عمق بیشتری بدهد. از دیگر ویژگی های این شرکت، پرداخت در پایان کار می باشد. برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. برند های دیداری و فضایی: این حیطه از محیط به عنوان یک رسانه مورد استفاده قرار می گیرد که یک برند منحصربه فرد را معرفی نماید. چرا که استفاده از چند تم نمای زیبایی ایجاد نخواهد کرد. طراحی داخلی، فرآیند طراحی کامل نمای داخلی یک فضا، با در نظر داشتن مواردی مثل طراحی کف، پنجرهها، درها، دیوارها، نورپردازی، اثاثیه و دیگر بخشهاست.

در این مطلب چیدانه سعی دارد با همراهی مجموعه دکوپارم با زبانی ساده و در قالبی بسیار کوتاه تعریفی از طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را برای شما شرح دهد و از مهارت طراحان داخلی با شما سخن شرکت طراحی داخلی گوید. ناگفته نماند که برای انجام هر چه بهتر طراحی داخلی خانه خود، می توانید از همراهی مشاوران و طراحان مجموعه ما بهره مند شوید. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندیهای متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، میتواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند. تحقیقاتی که در امریکا در رابطه با طراحی مغازه برای جلب مشتری انجام شده نشان می دهد که اکثر مشتری ها هنگام ورود ناخودآگاه به سمت راست می چرخند و این حقیقتی غیر قابل انکار است. به یاد داشته باشید که در استفاده از وسایل تزئینی زیاده روی نکنید. سعی کنید رنگی را برای کف انتخاب کنید که تا حدودی با دیوارها تضاد داشته باشد، به عنوان مثال دو تن سبک تر یا تیره تر در رنگها؟

یکی از ویژگی های خوب کاغذ دیواری طرح های متنوع و زیبای آن است که می تواند سلیقه هر فردی را با توجه به سبک دکوراسیون اتاق دلخواه خود جلب کند. اگر تصمیم به رنگ کردن دیوارها به غیر از سفید یا اگر از کاغذ دیواری استفاده کردید باید با یک انتخاب کفپوش بیشتر فکر کنید. دست سازه های هندی مانند بشقابهای دیواری ، مجسمه ها ، ظروف و جعبه های رنگی هم کاربرد زیادی در این سبک دکوراسیون دارند.پارچه های استفاده شده در سبک هندی مانند مبل ها و کوسن ها از جنس های مرغوبی چون ابریشم و مخمل با طرح های پر زرق و برق و شلوغ استفاده می شود. فضای داخلی خانه را شلوغ نکنید و از خرید وسایل بیهوده بپرهیزید. نوری که بر سطحی با بافت لمسی می تابد، سایه های مختلفی را با توجه به زاویه تابش ایجاد خواهد کرد و بافت بصری آن را افزایش خواهد داد. نکته بسیار مهم که به آن توجه می شود توجه کردن به جزییات دکوراسیون داخلی نقش بسیار اساسی در سلامت روان و ارزش کارایی فضا دارد. و در تهیه این لیست امور است که درست در همینجا، سلیقه فردی هم وارد قصه شده و نقش کلیدی خود را ایفا میکند.

جهت داشتن دکوراسیون منزل زیبا باید قبل از همه چیز به اصول مهم در طراحی دکوراسیون واقف بود. در طراحی داخلی اداری مدرن، استفاده از مبلمان ساخته شده از چوب و فلز میتواند ظاهری زیبا و شیک به دفتر کار اداری شما بدهد. زمانی که دفتر کار شما و محل کسب کار شما فضای زیبا و چشم نوازی داشته باشد این مورد می تواند در زمان عقد قرارداد های جاری هم تاثیر مثبتی را در ذهن مشتریان شما داشته باشد. یکی از با نفوذترین اعتقادات و نخستین کانون مورد پسند برای افراد، منازل و محیط کار هستند؛ دقیقا مانند تنگ ماهی یا لانه پرنده، بنابراین باید این فضا ها، منعکس کننده عادات و سلیقه شخصی افرد نیز باشند. براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». در حالی که دکوراسیون بیشتر به حوزه دیزاین و هنر نزدیک بوده و بر جزئیات محیط توجه میکند. استفاده از وسایل چوبی و سبک که قابلیت جابجایی داشته باشند در این سبک طراحی بسیار مورد توجه قرار دارد.

در این دوران نیاز است که متفاوت از گذشتگان عمل کنیم اما عنصری که به سادگی فضا کمک می کنند عنصر نظم است. همهچیز به سلیقه شما وابسته است. توصیههای زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد . هر بنا و ساختمانی پس از چندین سال احتیاج به بازسازی دارد. وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون داخلی منزل می رسد، چیزی بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد. در سبک مینیمالیست هیچ چیز افراطی و بیش از اندازه نیست و لوازم خانه با زرق و برق انتخاب نمی شود. در واقع تضاد باعث می شود تا از یکنواختی بیش از حد کاسته شود و در عوض شادابی و نشاط افزایش پیدا کند. دریغ نکنید و جسارت داشته باشید که ترکیبات مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهتر است در دکوراسیون ایجاد کرد. دکوراسیون صنعتی سبکی است که از مصالح و تجهیزات، بدون هیچ گونه پوششی در فضای داخلی ساختمان استفاده می کنید. ۷- کف خانه تان را در نظر بگیرید : با استفاده از وصله swatches ، موادی را که می خواهید کف خود را بپوشانید تعیین کنید.

نظم و حذف وسایل غیر ضروری و خراب از محیط : از نظر فنگشویی وجود وسایل خراب و بلااستفاده منبعی برای تبدیل انرژی منفی می باشند. یک رنگ روشن را انتخاب کنید تا اتاق را جالب تر کنید و قصد داشته باشید دیوار را به یک نمایش هنری تبدیل کنید. طراحی داخلی مجموعهای از طرحهای به هم پیوسته و متنوع است که محیط داخلی یک ساختمان را به فضایی که برای یک فعالیت انسانی خاص مناسب است، تبدیل میکند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

عناصر بصری خود انواع گوناگونی دارد که شامل مبلمان، پوشش کف و دیوارها، تابلوها، مجسمهها و اشیاء دکوری، لوسترها و پردهها و … سبک های بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر کدام نظر افراد متفاوت را جلب می کند. فضای داخلی تاثیری مستقیم بر کیفیت زندگی افراد دارد. طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر توجه به کارکرد فضای ساختمان ها و دادن طرح های متناسب با آنها باید به احساس و تأثیری که فضا به مخاطب می گذارد هم توجه کند . توجه داشته باشید که شما ممکن است در طراحی منزل یا دکوراسیون دفتر کار خود تجربه نداشته و تنها سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید، اما یک طراح، علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی شما، با دید حرفه ای و سال ها تجربه، بهترین استفاده را از فضا می کند. در یک دفتر در شمال تهران، ما برای کاری که مثلا ۵ میلیون تومان هزینه نهایی داشت (۳-۴ روز برای دفتر وقت می گرفت)، از مشتری حدود ۲۸ میلیون هزینه دریافت می کردیم و جایی هم کار کرده ام که مثلا همان کار یا کار مشابه را با ۱۰-۱۲ میلیون انجام می دادند.

دکوراتورها سعی می کنند که ظاهر اتاق ساخته شده را تغییر دهند آن ها در زمینه ی چیدمان مبلمان، رنگ انتخابی،عناصر ساختمان و … در این سبک از عناصری استفاده می شود که حس نا تمام بودن طرح را به ما القا می کنند، برای مثال از آجر یا چوب در ظاهر دکوراسیون استفاده می شود. بافت یکی دیگر از عناصر بصری است که علیرغم ارتباط آن با حس لامسه، آن را بیشتر با حس بینایی مرتبط میدانند و به کارگیری آن در یک ترکیب بندی می تواند تأثیرات بی نظیری بر دید مخاطب داشته باشد با نگاه به بافت فورا زبری و نرمی آن حس میشود.

رنگ های پرنور مبلمان و دیوارها به مخاطب احساس آرامشی عمیق را منتقل نموده و حیاتی مشاهده همین سبک به یاد دریا و سواحل زیبایی آن خواهید بهزمینخورد و همان احساس ادب به شما انتقال می یابد. حضور تعداد زیادی افراد غیرمتخصص در کار طراحی داخلی و ارائه کارهایی با کیفیت پایین – این امر منجر به محدود شدن فرصت های شغلی برای طراحان داخلی مجرب شده و سطح و کیفیت عمومی کارها را کاهش می دهد. امروزه با رایج شدن زندگی کارمندی خانواده ها فرصت زیادی برای بهره گیری از طبیعت ندارند. برای مثال استفاده از میزهای تاشو برای آپارتمان های کوچک یا قفسه های مخفی در زیر میزها و … در دفاتر عمل و مرکزها تجاری خوب تر است از نورهای متمرکز استفاده نشود و به جای آن اهمیت یک طراحی مطلوب در سقف و تقسیم نمودن منابع نوری تلاش نمایید به همه فضای فعالیت نور به طور یکسانی پخش شود. طراحی دکوراسیون اداری لاکچری اثر گذاری متعددی بر روی راضی بودن مندی کارکنان داراست و طراحی مناسب دکوراسیون اداری موجب راندمان عمل بیشتر می شود و از همین روش می توانید نتیجه ها مطلوب تری را از کارکرد پرسنل خویش حاصل کنید. می تواند برای باطن یک طراحی داخلی مغازه شال و روسری فروشگاه مطلوب باشد.

یک طراح یا معمار ویژگی های آرت دکو را در نمای خارجی و داخلی به کار می برد، به طوری که هر ساختمان دارای یک سبک یکپارچه است. هم طراحی داخلی و هم اجرای آن در گروه ساختمانی سیمرغ زیر نظر مهندسی معمار و عمران انجام میگیرد. در لینک های زیر بصورت مجزا خدمات طراحی و اجرایی را می توانید مطالعه نمایید. تابلوها در این سبک از دکوراسیون داخلی، اصل و گران قیمت هستند. قیمت طراحی داخلی منزل با توجه به تورم و افزایش هزینه ها موضوع بسیار مهمی برای خانواده ها می باشد از این رو تلاش می کنند تا قیمت دکوراسیون منزل خود را به میزان زیادی کاهش دهند. با تخمین قیمت طراحی دکوراسیون داخلی منزل می توان نسبت به طراحی و دکوراسیون داخلی منزل اقدام نمود. برای تبدیل فضای داخلی دکوراسیون منزل خود به سبک مدرن می توانید از یک تک رنگ جذاب، به خصوص برای پوشش دیوارها، سقف و سایر وسایل استفاده کنید. همچنین برای خرید اجناس و نصب آن نیز میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین اقدام کنید. مثلا یک آینه تمام قد قاب گرفته که به دیوار نصب است یک عامل تاثیرگزار آنی خواهد بود.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی