چگونه یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم ؟ بیلاود مارکتینگ | businesset

بعنوان بنیان گذار و مدیر یک شرکت نوپا موظف هستید تا اهدافی را تعیین نمایید و برای رسیدن به آن اهداف برنامه هایی داشته باشید. باید از حضور رقبای خود در بازارهای هدف آگاه باشد و برای رقابت استراتژی داشته باشید. باید بدانید که به چه میزان منابع مالی نیاز دارید و ظرف چه مدت زمانی باید به اهداف خود برسید. دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت نیازمند مقدماتی است که یکی از مهم ترین آنها داشتن یک طرح تجاری مناسب یا همان بیزینس پلن است. طرحی که از طریق آن باید بتوانیم از ایده تجاری خود دفاع کنیم و مخاطب خود را خواه یک سرمایه گذار باشد و خواه اداره بازرگانی و مهاجرت یک کشور، جهت پذیرفتن این طرح مجاب کنیم.

ولی توضیح اهداف و آنچه که می‌خواهید به آن برسید سخت خواهد بود. هدف از نوشتن طرح کسب و کار این است که به شما در راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کار کمک کند. خلاصه اجرایی، به عنوان بخش اصلی طرح، باید امکانات زیر را برای شما فراهم کند. برای بسیاری از کارآفرین‌های موفق، نوشتن بیزینس پلن اولین گام برای تصمیم‌گیری در مورد شروع یا عدم شروع یک کار جدید است. شکست یک ایده تجاری بر روی کاغذ، از اتلاف وقت و پول سرمایه‌گذار جلوگیری می‌کند.

http://dena-blog.ir

مجله خبری بیزنس راه بنداز مدیران شرکت را پنهان نکنید، برنامه های بازاریابی خود را با پنهان کاری مخفی نکنید و پیش بینی های غیر معقول یا ناقص را ارائه ندهید. اگر فروش شما دارای نوسان است و میزان درآمد شما در بازه های زمانی مختلف متفاوت است، حتما آن را با سرمایه گذاران و وام دهندگان در میان بگذارید تا شاید بتوانید با یک برنامه پرداخت منعطف این اختلاف را جبران کنید. اگر بتوانید چنین شفاف به سرمایه گذاران گزارش دهید، بدون شک می توانید نظر آن ها را جلب کنید و این می تواند بزرگ ترین دارایی شما باشد. بنده در عمان هستم و قصد نوشتن بیزینس پلن داشتم ، خیلی بهره بردم از مطالب شما. مثلاً کسب‌وکاری که محصولات بهداشتی (مثل صابون و شامپو) تولید می‌کند، نیاز دارد که همیشه در معرض دید مخاطبان باشد. اگر همچین تصمیمی گرفتید ما یک دوره عالی ضبط و تولید کردیم و تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ از راه‌اندازی سایت و محتوا و سئو و تبلیغات و همه و همه را با جزییات آموزش داده ایم.

  • با تغییر در کوچک‌ترین مولفه‌های مربوط به هر یک از موارد فوق، سایر موارد نیز تغییر می‌کنند.
  • چیز زیادی هم نمانده، در بخش‌های بعدی درباره منابع انسانی، مسائل مالی و چکیده اجرایی حرف می‌زنیم و فعلاً پروندۀ Business Plan را می‌بندیم.
  • ایده اصلی درست کردن یک بیزنس پلن این است که به دارندگان امکان می‌دهد تصویر مشخص‌تری از هزینه‌های احتمالی و اشکالاتی در برخی تصمیمات تجاری داشته باشند.
  • نمی‌توانید «همه افراد» را به‌عنوان مشتریان خود معرفی کنید؛ این دامی است که بسیاری از افراد به آن گرفتار می‌شوند.
به گونه‌ای که به راهبرانی تاثیرگذار در زندگی و سازمان خود تبدیل شوید. برای کسب ازاطلاعات بیشتر درخصوص طراحی و تدوین بیزینس پلن و همچنین پیاده سازی آن با مجموعه بیزینس کوچینگ نعمتی همین الان تماس بگیرید. در موسسه اوج دانش علاوه بر انجام پروژه توسط کارشناسان نیز کارهای نگارشی نیز پذیرفته می شود از جمله ی این کار ها نگارش بیزینس پلن می باشد که توسط افراد بسیار ماهر و مجرب انجام می شود. گروه بعدی بانک‌ها یا وام دهندگانی هستند که برای اطمینان از بازپرداخت به موقع وام باید اعداد برنامه کسب و کار شما و میزان درآمد احتمالی آتی را ببینند.

بیزینس پلن یا طرح کسب و کار چیست و چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟

شما باید در این جمله به‌طور خلاصه فعالیتی را که انجام می‌دهید، به دیگران معرفی کنید. این جمله می‌تواند به‌صورت شعاری نوشته شود، با این حال، در اغلب موارد بهتر است جمله‌ای بنویسید که فعالیت اصلی کسب‌وکار شما را معرفی می‌کند. این جمله با نام‌های گزاره ارزش یا ارزش پیشنهادی نیز شناخته می‌شود. اگر این طرح را برای سرمایه‌گذاران نمی‌نویسید، بخش «استراتژی خروج» تجاری خود را در طرح دخیل نمی‌کنید و بنابراین، به فکر خروج از کسب‌وکار خود یا فروش آن نیستید. در ساده‌ترین نوع برنامه تجاری ناب، از لیست‌های موردی برای تعریف استراتژی، تاکتیک‌ها، تاریخ‌ها و وظایف مشخص، و آمار و ارقام ضروری (مقدار فروش پیش‌بینی‌شده، هزینه‌ها و گردش پول) استفاده می‌شود. در مراحل بعدی، طرح دقیق‌تری موردنیاز است، اما طرح یک‌صفحه‌ای برای یک شروع خوب عالی است.

۱۰ دلیل کاهش فروش در کسب‌وکارهای متوسط و کوچک + راه‌حل تخصصی

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی