بیزینس پلن یا طرح کسب و کار Best business plan, Business planning, Business plan proposal | businesset

یکی از اصلی‌ترین دلایل نوشتن طرح توجیهی ، صرف‌نظر از اهداف مالی ، کمک به حفظ سکان مدیریت سازمان در مسیر درست است . نگارش بیزینس پلنبیزینس پلن Business Plan همان طرح کسب و کار می باشد که… در ادامه تعدادی از بایدها و نبایدهایی که باید در حین نوشتن طرح کسب و کار در نظر گرفته شوند، آورده شده است.

  • شما در این پلن عواملی مانند اهداف اصلی کسب‌وکار، برآورد هزینه و میزان سودآوری، آنالیز بازار و…
  • بازار هدف، به گروهی از مخاطبان گفته می‌شود که مشتری کالاها یا خدمات شما هستند.
  • طرح‌هایی که هرگز از دفتر کار خارج نمی‌شوند و فقط برای برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک داخلی استفاده می‌شوند، ممکن است از زبان غیرتخصصی‌تری استفاده کنند و از نظر بصری خیلی مرتب نباشند.
  • برای اینکه کسب‌و‌کار شما به موفقیت برسد و در بخش‌های مختلف رشد کند، باید بدانید که چگونه در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.
  • تشخیص نقاط ضعف رقیب آسان است اما آسان‌تر از آن تشخیص این است که آن‌ها چگونه می‌توانند بهتر از ما عمل کنند.

این طرح تجاری علاوه بر این که نظر دیگران را جلب می کند می تواند برای مشارکت در یک پروژه نیز بسیار حائز اهمیت باشد. این مسئله می تواند در تامین اعتبار و جلب مشتریان بالقوه بسیار موثر باشد. اگر بیزینس پلن شما در ذهنتان است، خیلی سخت می توانید وام دهندگان، سرمایه گذاران و سهام داران را متقاعد کنید که شرکت شما معتبر است و بودجه آن به طور دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار مدیریتی که به طور کامل در سراسر جهان شناخته شده است، یک سند مکتوب است که توضیح می دهد شما چه در سر دارید، می خواهید چه چیزی را بدست آورید و چگونه می خواهید خطرات موجود را پست سر بگذارید.

ارائه داده های مالی کلیدی صاحبین طرح در بیزینس پلن

اگر بخواهیم با مجله خبری بیزنس راه بنداز بیشتری مسائل را بیان کنیم، موارد زیر می‌توانند کمک‌کننده باشند. یک لینک برای تعیین رمز عبور جدید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. این نکته را هم بدانید که مشتری تلاش‌های شبانه‌روزی شما را نمی‌بیند؛ بلکه محصول شما را می‌بیند. بنا بر گزارش سایت Investopedia.com در سال ۲۰۱۹ میزان شکست استارت‌آپ‌ها حدود ۹۰درصد بود. تحقیقات به این نتیجه رسیده است که ۲۱٫۵ درصد استارت‌آپ‌ها در سال اول، ۳۰درصد در سال دوم، ۵۰درصد در سال پنجم و ۷۰درصد در سال دهم شکست می‌خورند.

چه قواعدی را باید هنگام نوشتن بیزینس پلن رعایت کنیم؟

متخصصان و افراد حرفه ای که در جایگاه مناسبی برای ارائه مشاوره به شما قرار دارند را شناسایی کرده و برنامه خود را با آنها در میان بگذارید. برای اینکه بخواهید یک بیزینس پلن را نگارش کنید، باید در ابتدای امر بدانید که هدف اصلی شما از نگارش چنین برنامه ای چیست. 4 دلیل عمده وجود دارد که شما برای موفقیت خود به یک بیزینس پلن نیاز خواهید داشت. اینکه حجم، یا بهتر بگویم، تعداد صفحات طرح تجاری شما چقدر باشد، کاملاً بستگی به کسب‌وکار شما، حوزه کاری و گستردگی آن دارد! برای کسب‌وکارهای کوچکی که تازه راه افتاده‌اند و آنقدرها گسترده نیستند، مشخص است که یک بیزینس پلن کوتاه و جمع‌وجور، کارراه‌انداز و حتی بهتر است.

http://dena-blog.ir

با این حال، به همان اندازه که این نکات می‌توانند عالی باشند، مهم است که زیاد به آن‌ها اتکا نکنید. زیرا هنوز یک تجارت جدید است که ممکن است به دلایل بی‌شماری موفق یا شکست بخورد. این کار برای این انجام می‌شود که به هر سؤال و فکری از طریق هر سناریوی ممکن پاسخ داده شود.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی