چگونه یک بیزینس پلن کامل و حرفه ای بنویسیم؟ فروشگاه آنلاین مینی بیاب | businesset

در دوران حضور، بخش بزرگی از مشتریان احتمالی از شبکه‌های اجتماعی برای کسب دانش درمورد شرکت‌ها و ارزیابی میزان پاسخ‌گویی آنها استفاده می‌کنند. پیش از اینکه به نوشتن برنامه بازاریابی فکر کنید، باید به‌خوبی بازار هدف خود را تعریف و پرسونای خریداران خود را مشخص کنید. بدون درک کامل کسانی که به بازاریابی برای آنها می‌پردازید، برنامه‌ بازاریابی هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر بیزینس پلن خود را برای وام‌گرفتن می‌نویسید یا به‌دنبال شراکت با سرمایه‌گذاران فرشته یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستید، باید در این بخش جزئیات نیازهای خود را برای تأمین مالی مشخص کنید. شما باید، در ۱ یا ۲ خط، به خلاصه‌سازی مسئله‌ای بپردازید که برای بازارتان حل می‌کنید. هر کسب‌وکاری به‌منظور حل مسئله‌ای برای مشتریان خود ایجاد شده است و یکی از نیازهای بازار را برطرف می‌کند.

  • از طرف دیگر، جزئیات اجرای طرح و هر آنچه که شما را به اهدافتان می رساند را مشخص کنید چراکه شما هستید که باید تاریخ های دقیق و بودجه مشخص را تعیین کنید.
  • به خوانندگان خود اطمینان دهید که ارزش افراد سازمان شما فراتر از یک نام، بر روی عنوان برنامه کسب و کار است.
  • البته شما به عنوان یک کارآفرین باید درک درستی از اعداد عملکردی شرکت خود داشته باشید.
  • استراتژی بازاریابی در این زمینه و چگونگی جذب و حفظ مشتری توسط برنامه‌های شرکت تعیین می‌شود.
  • از این طرح به عنوان یادآوری استفاده نمی‌شود بلکه به عنوان مقدمه استفاده می‌شود.
  • طرح کسب و کار سندی است که در آن اهداف یک کسب و کار و استراتژ‌ی‌های مورد نیاز برای دستیابی به آن‌ها ذکر می‌گردد.
از آنجا که قاعده کلی آن است که پول پول را جذب می کند، تلاش کنید تا حامیان بیشتری برای خود پیدا کنید تا بتوانید سرمایه بیشتری جذب کنید. در مقاله هم اشاره کردیم کرده بودیم که هنوز تمپلیتی برای بیزینس پلن طراحی نکردیم، اما حتماً در آپدیت بعدی مقاله این مسئله رو هم حل می‌کنیم. اسم بیزینس پلن رو فقط دوبار شنیده بودم فقط و با یک مقاله تقریبا بطور کامل فهمیدم که چی هستش و چی قراره انجام بدیم . این بخش از بیزینس پلن، بهتر است که همان ابتدای فایل و بعد از معرفی اعضای هیات مدیره آورده شود؛ اما برای اینکه مسلط‌تر بتوانید بنویسید، در آخرین مرحله آن را آوردیم. اینطوری دقیقاً می‌دانید که چه اتفاقاتی در بیزینس پلن‌تان افتاده است.

قبل از نوشتن یک بیزینس پلن ، به دو عامل مهم توجه نمایید :

برای دریافت خدمات طراحی مدل کسب و کار با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید. همچنین توضیح خواهید داد که واقعا فروش چگونه اتفاق خواهد افتاد. بعدا هنگام انجام پیش بینی‌های مالی به این بخش مراجعه خواهید کرد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که استراتژی های کامل بازاریابی و فروش خود را به طور کامل شرح دهید.

نمونه بیزینس پلن تجارتی

درک مجله خبری بیزنس راه بنداز ضعف و قوت خود در رقابت موجود یا محتمل در آینده، برای اطمینان از بقا و رشد کسب‌و‌کار شما بسیار مهم است. حتی اگر قصد اداره فقط یک تجارت کوچک را دارید، باید دائما رقابت خود را ارزیابی کنید. بیشتر کسب‌و‌کارهای کوچک در برابر ورود شرکت‌های بزرگِ رقیب، بسیار آسیب‌پذیر هستند.

پیش از هر کس دیگری، یک برنامه تجاری خوب باید خود کارآفرین را متقاعد کند که ایده مورد نظر رویا نیست و می‌تواند عملیاتی شود. کارآفرین‌ها به طور ذاتی افراد با اعتماد به نفس، مثبت‌نگر و توانمند هستند. این ویژگی‌ها ممکن است آن‌ها را نسبت به ایده خود دچار اشتباه کند. بنابراین ارزیابی سرمایه مورد نیاز، محصولات و خدمات، رقابت، استراتژی‌های بازاریابی و پتانسیل‌های کسب سود برای طرح می‌تواند درک بهتری برای آن‌ها ایجاد کند. علاوه بر کارآفرین‌ها افراد دیگری نیز هستند که برای پیشبرد اهداف کسب‌و‌کار، بهتر است نظر مثبتی بر روی طرح داشته باشند.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی