بیزینس پلن تجارتی نمونه بیزینس پلن تجارتی | businesset

شرکت مهاجرتی هومان ویزا با ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان کمک می کند تا با در نظر گرفتن شرایط مالی و اجتماعی خود مناسبترین کشور را برای مهاجرت تحصیلی و شغلی موفق انتخاب نمایند. در پایان باید بگوییم که یک بیزینس پلن به سادگی توضیحی درباره یک ایده تجاری و دلیل موفقیت آن خواهد بود. هر چه جزئیات و فکر بیشتری در آن به کار ببندید، طرح شما موفق‌تر خواهد بود. این توضیحات در نهایت باید به هدف و غایت مالی کسب‌و‌کار منتهی شود که توسط پیش‌بینی فروش و پیش‌بینی‌های مالی پشتیبانی می‌شود و نویسنده بیزینس پلن بتواند در مورد چرایی هر چیزی که در طرح مشخص شده است، صحبت کند. اگر بتوانید جواب این سوال‌ها را پیدا کنید می‌توانید بفهمید که چطور باید مزیت رقابتی بدست آورید.

http://dena-blog.ir

نکته اصلی این است که با طی روند بالا، به درک کامل و عمیقی از بازار برسید و با بخش‌های خاص آن آشنا شوید. با این کار شاید شما افراد و گروه‌های جدیدی را کشف کنید که ممکن است مشتری شما شوند. همچنین در نظر داشته باشید که خیال‌پردازانه به این اطلاعات نگاه نکنید. اگر شما قصد فروش آنلاین محصولات را دارید، باید بدانید که این بازار بسیار شلوغ و رقابتی است. یا اگر مثلا کل ارزش بازار تولید فولاد در ایران 6000 میلیارد است، شما می‌توانید به سادگی درصد قابل توجهی از آن را به خود اختصاص دهید. در صورتی که شما یک محصول یا خدمت جدید ارائه می‌دهید، حتما اطلاعات کافی در مورد آن به خوانندگان طرح ارائه کنید.

تدوین بخش برنامه عملیاتی در نحوه نوشتن بیزینس پلن

اگر جزئیات زیادی را دنبال کنید، طرحی جامع می خواهید یا برنامه ای برای درخواست تأمین مالی از منابع سنتی دارید، ممکن است یک قالب طرح کسب و کار سنتی را ترجیح دهید. صورت‌های درآمد پیش بینی شده، ترازنامه‌ها، صورت جریان‌های نقدی و بودجه‌های هزینه سرمایه را درج کنید. باید برای سال اول یا حتی بیشتر مشخص باشد و از پیش بینی‌های سه‌ماهه و یا حتی ماهانه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که پیش بینی‌های خود را به روشنی توضیح می‌دهید و آنها را با درخواست‌های مالی خود مطابقت دهید. در این قسمت از نمودارها برای بیان داستان مالی تجارت خود استفاده کنید.

  • اگر مدل کسب‌وکار شما به توضیح بیشتری نیاز دارد (مدل کسب‌وکار نحوه کسب درآمد را شرح می‌دهد)، این‌جا فرصتی است که برای ارائه توضیحات بیشتر در اختیار دارید.
  • در مطلب بالا تلاش کردیم تا بتوانیم به چند سوال رایج پاسخ دهیم؛ بیزینس پلن چیست؟ چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟ همچنین علاوه بر این موارد نمونه بیزنس پلن هایی را ارائه کردیم تا در نوشتن بیزینس پلن به شما کمک کند.
  • در مقاله مدل کسب و کار می‌توانید به طور کامل درباره بیزینس مدل و تهیه بوم کسب و کار بخوانید.
  • آنها همچنین به عنوان وسیله‌ای برای ترغیب افراد به کار و سرمایه گذاری در تجارت‌های مختلف عمل می‌کنند.

در این‌جا بعضی از مجله خبری بیزنس راه بنداز‌های توزیع معمول، که می‌توانید برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، شرح داده شده‌اند. اگر در بخش فناوری فعالیت می‌کنید، برنامه کسب‌وکارتان باید فناوری‌های مورداستفاده شما را شرح دهد و در واقع نشان دهد که چه چیزهایی موجب برتری شما نسبت به دیگران می‌شوند. شما نباید در این بخش اطلاعات حساس و رازهای تجاری خود را برملا کنید، بلکه باید تفاوت فناوری خود با دیگران و برتری آن را برای خواننده طرح کسب و کار شرح دهید. اگر می‌خواهید به تحلیل بازار هدف خود بپردازید، این کار را با پژوهش مشتریان هدف آغاز کنید.

بررسی اجمالی ۳ نوع طرح کسب و کار معمول

بعلاوه ایجاد یک دید کلی برای شما، برنامه منسجمی از فکر و ایده‌ای که دارید را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند تا بخشی از هزینه‌های مالی شرکت را تحت پوشش قرار دهند و در سود شما نیز شریک باشند. نوشتن بیزینس پلن، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد شما به عنوان یک کارآفرین و آن‌چه که می‌خواهید انجام دهید به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند. «سرمایه‌گذاران خطرپذیر» (Venture Capitalists | VC) و همه موسسات بانکی و مالی، تنها در صورتی در کسب‌و‌کار نوپای شما مشارکت می‌کنند که شما یک طرح کسب و کار مکتوب و کامل داشته باشید. سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند که بین تولید و نیاز بازار تناسب دارید، از نیروی کار قوی بهره می‌برید و مقیاس‌پذیر هستید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی