طراحی بیزینس پلن چگونه است؟ انواع طرح کسب و کار مکتبوب‌-مجله علمی مکتب‌خونه | businesset

خیلی‌ها می‌گویند بخش سخت ماجرا در طراحی یک بیزینس مدل، طراحی کردن ارزش پیشنهادی برای مشتری است. قبل از اینکه به سراغ مرحله بعدی برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌‍وکار» بزنید. ما در این صفحه کلی مقاله و آموزش رایگانداریم که مطمئنناً به دردتان می‌خورد.

مهارت های موجود در این دوره:

نوشتن بیزینس پلن کمک می‌کند تا ایده خود را مدت‌‌ها قبل از راه‌اندازی آن آزمایش کنید. با استفاده از بیزینس پلن می‌توانید عناصر مختلف کسب و کار خود را تست کرده و از آن بازخورد بگیرید. این کار می‌تواند مثل یک مربی برای بررسی عناصر کسب و کارتان، انجام تحقیقات بازار و یا صحبت با مشتریان احتمالی عمل کند.

  • این ابزار تصویری از نه بخش مجزا تشکیل شده است و هر بخش آن به توصیف دقیق یکی از ابعاد کسب و کار شما اختصاص دارد.
  • یک خانم 19 ساله که خیلی دلش نمی‌آید بابت کتاب اصلی پول بدهد و نسخه کپی آن را از مترو خریداری کرده است.
  • اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
  • همچنین فراموش نکنید که ارزش پیشنهادی برند خود را به صورت شفاف در بخش فعالیتهای بازاریابی برای مشتریان مشخص کنید.
در بازی جنگا، شما یک سری قطعه را با آرامش و احتیاط از برج جدا می‌کنید. اگر این قطعه جدا شد و برج سرپا ماند، یعنی آن قطعه کلیدی نبوده؛ اما اگر برج فروریخت، می‌فهمیم که یک منبع کلیدی را از دست داده‌ایم. یک دانش‌آموز 15 سالۀ کتابخوان، که کتاب را از نمایشگاه کتاب تهیه کرده است و مدام با دوستاتش درباره کتاب‌هایی که می‌خواند حرف می‌زند. بهتر است برویم سر صحبت را باز کنیم و ببنیم که آن‌ها چطور آدمی هستند و چگونه این کتاب را تهیه کرده‌اند. فرض کنید (خیلی فرض کنید) داخل یک جمع 6 نفره هستید و همۀ آن‌ها بلااستثناء دارند کتاب جدید هاروکی موراکامی را می‌خوانند. گاهی سود برندها در رابطۀ بلندمدت با مشتری است و گاهی هم بهتر است که این رابطه کوتاه‌مدت باشد.

http://dena-blog.irاین قسمت به پشت صحنۀ مجله خبری بیزنس راه بنداز‌وکار مربوط است و کمک می‌کند که بدانیم چه کسانی را باید استخدام کنیم، با چه کسانی شریک شویم به نفعمان است، روی چه فعالیت‌هایی بیشتر تمرکز کنیم و از چه ابزارهایی استفاده کنیم. آقای اوستروالدر ابتدا بوم کسب و کار را هستی شناسی کسب و کار نامیده بود، اما خب بعداً دوستان لطف کردند و یک نام بهتر برای آن پیشنهاد دادند. ببینید، بیزینس مدل مانند نقشه‌ای است که می‌توانید آن را به دیوار اتاقتان بزنید و هر روز صبح با یک نگاه به آن کارتان را شروع کنید. یک برنامه تجاری بزرگ همیشه شامل یک برنامه بازاریابی استراتژیک و تهاجمی خواهد بود. کارشناس کارتوگرافی و تحصیلکرده مدیریت بازاریابی از مدرسه کسب‌وکار عالی ماهان.

طرح مالی

نگارش بیزینس پلن را می‌توانید در مقاله خودش به نام «راهنمای کامل بیزینس پلن» بخوانید. به عنوان مثال شرکتی که دارای نرم افزار مدیریت مشتریان است، می‌تواند بخشی از مشتریانش از بانک‌ها و یا شهرداری‌ها بوده و بخش دیگر شرکت های خصوصی باشند. ممکن است حتی بخشی از مشتریان از بخش خصوصی و بخش دیگر از ارگان‌های دولتی باشند. حتما می‌دانید که یک برنامه بازاریابی استراتژیک شامل چه مواردی می شود. پاسخگویی به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر بتوانید، که بیزنس مدل خود را طراحی کنید. مدیر عامل که سفارش طراحی یک طرح توجیهی را داده ، اعتقاد داد که محصولش رهبر بازار است و سهم بازار وی در حدود 80% کل بازار است .

rate_reviewامتیاز دانشجویان دوره

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی