شیر پروانه ای چیست و انواع آن کدام است butterfly valve آوند انرژی | کسری ساران

طراحی این نوع شیر، به منظور آب بندی در برابر اختلاف فشار دو طرفه می باشد تا از برگشت جریان سیال جلوگیری کند. لازم است بدانید انواع عملگر برقی، گیربکسی، پنوماتیک و اهرمی بر باترفلای ولو ویفری قابل نصب است. در واقع عملکرد شیر پروانه ای همانند شیرهای توپی و یا همان بال ولوها با امکان قطع و وصل سریع می باشد. به طور کلی شیرهای پروانه ای با توجه به قیمت ارزان آنها کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارند.

شیر پروانه ای چیست و انواع آن کدام است butterfly valve آوند انرژی | کسری ساران

در این مدل حداقل 8 نقطه اتصال وجود دارد که از طریق پیچ و مهره به قطعات خط لوله متصل می شوند. شیر پروانه ای از نظر نوع اتصال به دو دسته فلنج دار و بدون فلنج تقسیم می شود. اگر تمایل دارید بدانید روش های دیگر دسته بندی انواع شیر پروانه ای چیست، در ادامه مقاله همراه ما باشید. این نوع از شیرهای پروانه ای طوری طراحی می شوند که لولا خارج از محور افقی و محور عمودی قرار می گیرد. براساس نحوه قرارگیری اجزای تشکیل دهنده، شیرهای پروانه ای به چند دسته تقسیم می شوند. این دسته از شیرآلات صنعتی براساس نحوه حرکت دیسک و نحوه باز و بسته شدن آن به دسته هایی تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مزایای شیر پروانه ای

سرویس سیال خورنده به شیرهایی نیاز دارد که از فولاد ضد زنگ، یک سوپرآلیاژ مبتنی بر نیکل کروم یا سایر مواد مقاوم‌ ساخته‌ شده باشند. در شیرهای پروانه ای فلنجی گیربکسی نیز چرخش فلکه متصل به محور شیر سبب باز و بسته شدن شیر می شود. استفاده از اکچویتور برقی روشی مطمئن برای کنترل سوپاپها از یک مکان از راه دور است.

  • یک میله از وسط این صفحه عبور می‌کند و صفحه مدور حول این میله می‌چرخد.
  • با این حال، آنها همچنین می‌توانند از یک فلنج یا اتصال سه گیره متصل گردند.
  • در ولوهای جک بادی برای باز و بسته کردن شیر از نیروی محفظه هوای فشرده یا گازهای بی‌اثر فشرده استفاده می‌شود.
  • اهمیت سیت تک تکه این است که هیچ حلقه O یا فنر فلزی برای محدود کردن دما یا شرایط خورنده ای که صندلی PTFE می تواند در معرض آن قرار گیرد وجود ندارد.

فلنج (Flange) اصطلاحا نوعی از اتصال است که
در آن دو صفحه در دو طرف با تعدادی پیچ به خط لوله نصب می شوند. اگر محل نصب لولا خارج از محور شفت یا محور افقی باشد، شیر پروانه ای از نوع غیر هم مرکز خواهد کسری ساران بود. شیر پروانه ای ساختاری مشابه بال ولو یا شیر توپی دارند، اما مزایای متعددی نیز این مدل شیرها دارند. شیرهای پروانه ای معمولا در اندازه های ۱ اینچ الی ۲۴ اینچ طراحی میشوند. این صفحه حول شفت حدودا ۹۰ درجه می چرخد و با یک اهرم به قسمت دستگیره شیر وصل می شود. دستگیره شیر ممکن است دستی باشد یا به صورت اتوماتیک با فشار هوا یا برق حرکت کند.

قیمت شیر پروانه ای در حوزه پایپینگ شاید از مهمترین و البته کم دغدغه ترین مواردی است که باید نگران آن بود. (3) باز و بسته شدن راحت و سریع است، عملکرد تنظیم خوب است، صفحه پروانه 90 درجه می چرخد. جریان را می توان به صورت مرحله ای با تغییر زاویه چرخش صفحه پروانه کنترل کرد.

آژیر فلاشر بیست و چهار ولت اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable Fire Sounder & Flasher – 24V) مدل FF_LSB550 برند FINDER

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی