بیزینس پلن بیزینس پلن استارتاپ بیزینس کوچینگ کوچ کسب و کار | businesset

پیش‌بینی مجله خبری بیزنس راه بنداز معمولا به چندین سطر شکسته می‌شود و در هر سطح به هر محصول یا خدمت کلیدی‌ای که ارائه می‌کنید، پرداخته می‌شود. شکستن بیش‌ازحد پیش‌بینی فروش به جزئیات زیاد، اشتباهی است که افراد بسیاری، در زمان نوشتن این بخش از برنامه کسب‌وکار، مرتکب می‌شوند. برای مثال، یک رستوران می‌تواند توجه ویژه‌ای به تعداد متوسط میزهای مشغول در هر شب و نسبت فروش نوشیدنی‌ها یا غذاها داشته باشد. یک شرکت نرم‌افزاری آنلاین می‌تواند به نرخ ریزش (درصدی از مشتریان که استفاده از خدمات را لغو می‌کنند) و عضویت‌های جدید توجه کند.

  • بیزینس پلن لازم نیست پیچیده باشد، فقط باید بتواند، طرح شما باید شرایط کنونی و جایی که می‌خواهید کسب و کارتان به آنجا بروید و چگونگی طی این مسیر را تشریح نماید.
  • این بیزنس پلن‌ها کوتاه هستند (به اندازه یک صفحه کوتاه) و جزئیات بسیار کمی دارند.
  • تهدیدها، نیروی‌ های خارجی غیرقابل کنترلی هستند که می توانند روند رشد کسب و کار شما را دچار مشکل نمایند.
  • یک برنامه تجاری به مخاطب خود اطلاعات دقیقی از مدیران، محصول و خدمات قابل عرضه و میزان کسب درآمد در سال های آتی را عرضه می کند.
  • امیدوارم با این مثال کلیات بازار هدف را فهمیده باشید و یادتان بماند که همۀ آدم‌ها یا همۀ دنیا، بازار هدف شما نیستند.
سرمایه‌گذاران در کنار ایده‌های خوب به‌دنبال تیم‌های عالی هستند. از بخش شرکت و سیستم مدیریتی برای توصیف تیم فعلی و افرادی استفاده می‌شود که استخدام می‌شوند. در این بخش باید به ارائه اطلاعاتی درمورد ساختار قانونی، موقعیت و سابقه خود (در صورتی که پیش از این فعال بوده‌اید) بپردازید.

دیکشنری کاربردی مفاهیم کسب و کاری

طرح کسب‌وکار کمک می‌کند تا استعدادهای اجرایی را جذب، و تعیین کنید که آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر. در یک بیزینس پلن قوی خواسته های مشتری در خصوص تولیدات یا خدمات شرکت مورد نظر مشخص می شود و سرمایه گذار با ارائه محصولات و یا خدمات منطبق با درخواست مشتری، نظر بازار هدف را به سوی محصولات خود جلب می کند. بیزینس پلن همان‌طور که از نامش مشخص است، برای شروع هر کسب‌وکاری نیاز است. بنابراین اگر قصد دارید کار خود را شروع کنید و این کار دارای ابعاد مختلفی است، حتماً به یک بیزینس پلن نیاز خواهید داشت. بیزینس پلن سند مهمی است که برای مخاطبان خارجی و داخلی یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، یک بیزینس پلن برای جذب سرمایه‌گذاری قبل از شروع به کار یک شرکت یا برای تضمین وام درخواستی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقاط قوت

اگر محصول شما یک محصول ویژه و لوکس محسوب می‌شود، قیمت بالای محصول این پیام را به افراد متقاضی منتقل می‌کند. بهتر است در برنامه کسب‌وکار خود ۲ تا ۳ پاراگراف را به برنامه‌های احتمالی آینده اختصاص دهید تا به سرمایه‌گذاران نشان دهید که در بلندمدت در حال حرکت به چه سمتی هستید. بهتر است از برنامه‌ریزی‌های بیش از حد بلندمدت پرهیز کنید، برنامه‌هایی که ممکن است هیچ‌گاه به حقیقت تبدیل نشوند. هر بیزینس پلن مناسبی بخش‌بندی‌های بازار هدف را مشخص می‌کند و داده‌هایی را از میزان رشد هریک از بخش‌ها آماده‌ می‌کند.

۳. ایده کسب و کار خود را آزمایش کنید

با برآورده شدن نیازهای شرکت به‌وسیله تیم مدیریتی، شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد. اگر قصد شما فروش کالای موجود در بازار و کسب درآمد از آن است، نیازی به ارائه جزئيات مهم محصول ندارید. چراکه کلید موفقیت شما در قیمت‌گذاری رقابتی نهفته است؛ مگر این‌که کالای شما خاص باشد و نمونه مشابه آن موجود نباشد. برای کالایی که در فروشگاه‌های مختلف موجود است، کلید تجاری‌سازی، خود محصول نیست بلکه توانایی شما در بازاریابی به شیوه مقرون به صرفه‌تری از رقبا است. ارائه نمای کلی از کسب‌و‌کار مورد نظر به خصوص در مرحله برنامه‌ریزی، کار بسیار مشکلی است. اگر طرح کسب و کار مربوط به یک پروژه قدیمی است، خلاصه کردن عملکرد کنونی آن کار آسانی است.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی