ثبت شرکت در آلمان؛ بیزینس پلن شاهین شاکری مشاور تجاری در آلمان | businesset

این بخش بیزینس پلن به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی ضروری خواهد بود که مشتریان محدودی دارند (به‌خصوص شرکت‌های بزرگ). بیشتر شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها می‌توانند این مرحله را نادیده بگیرند. بسته به نوع کسب‌وکاری که آغاز کرده‌اید و نوع برنامه‌ای که برای آن می‌نویسید، ممکن است به نوشتن جزئیات گسترده در این بخش نیازی نباشد. فارغ از اینکه برنامه‌ کسب‌وکار را با چه هدفی تهیه می‌کنید، باید مشتریان خود را بشناسید و تعداد کل آنها را تخمین بزنید.

عناصر مهم در ایجاد طرح تجاری

اما به طور کلی اطلاعاتی از قبیل نقطه سر به سر، سود ماهانه یا سالانه، هزینه های ثابت و متغیر و مواردی از این دست در این بخش درج میشوند. اولین عنصر مهم در نوشتن بیزینس پلن ، بیان مفهوم کسب و کار است. در این قسمت باید تمرکز بر روی شرح کسب و کار ، بازار محصولات ، نوع محصولات و ساختار مدیریتی بیزینس قرار داشته باشد. علاوه بر داشتن دید واضح از آنچه می خواهید کسب و کار شما به دست آورد، باید برنامه ای نیز داشته باشید که به طور دقیق توضیح دهد که چگونه کسب و کار خود را رشد خواهید داد.

  • تعریف‌کردن مشکلی که برای مشتریان برطرف می‌کنید، مهم‌ترین بخش برنامه کسب‌وکار محسوب می‌شود و برای موفقیت کسب‌وکار اهمیت بسیاری دارد.
  • در واقع می توان گفت که تعداد بسیار کمی از شرکت ها بدون بیزینس پلن قادر به دوام برای طولانی مدت هستند (یا شاید بتوان گفت هیچ شرکت و کسب و کاری نمی تواند بدون بیزینس پلن برای مدت طولانی دوام بیاورد!).
  • پیش‌بینی ۳ سال آینده معمولا برای کار مناسب خواهد بود؛ با این حال، بعضی از سرمایه‌گذاران تخمین‌های ۵ سال آینده را از شما درخواست می‌کنند.
  • در این‌‌جا به‌طور خلاصه به تعریف هریک از این موضوعات پرداخته می‌شود.
بیزینس پلن شما یک سند حیاتی برای شروع یک برنامه تجاری جدید است. این برنامه مشخص می کند که شما (به عنوان یک شرکت) چه خواهید کرد، شرح برنامه تجاری شما چگونه توصیف می شود و این برنامه تجاری چگونه به سود خواهد رسید. بیزینس پلنیک پرونده کامل، با تمام جزئیات، از تمام فعالیت‌هایی است که قرار است در کسب و کارتان انجام دهید. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان محکم و حساب‌شده بنا شود، طرح کسب‌وکار، یا همان بیزینس پلن‌تان را ترسیم کنید. به‌هرحال، من از این تجربه یک درس بزرگ گرفتم؛ آن هم اینکه، قبل از شروع کار، یک نقشۀ راه برای خودم تهیه کنم و تمام جوانب این راه را بسنجم. امروز دیگر می‌دانم که در دنیای کسب‌وکار، به این نقشۀ راه، بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار می‌گویند.

http://dena-blog.irآنها برای تجسم معاملات و حقایق اساسی در مورد شرکت شما مفید هستند. این نوع طرح بسیار دقیق است، نوشتن آن زمان بیشتری می برد و جامع است. وام دهندگان و سرمایه گذاران معمولاً این طرح را درخواست می کنند. استراتژی شما باید متناسب با نیازهای منحصر به فردتان تکامل یافته و تغییر کند. طرحی است که کاملاً برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده و ممکن است برخی از عناصر مهم را که برای خارج از شرکت مهم است را حذف کند.

نمونه بیزینس پلن تجارتی اینترنتی

بسته به مشاغل و مجله خبری بیزنس راه بنداز استفاده از آن بیزنس پلن‌ها با هم فرق می کنند و از نظر شکل ظاهری، جزئیات محتوای آنها و تأکیدات متفاوتی که بر جنبه‌های مختلف تجارت دارند بسیار متفاوت هستند. آیا می‌دانستید که اکثریت قریب به اتفاق صاحبان مشاغل و کارآفرینان تخصصی در راه اندازی کسب و کار ندارند؟ آنها مدرک MBA یا مدرک حسابداری ندارند. آنها در حال یادگیری هستند و ابزارها و منابعی را برای کمک خود پیدا می‌کنند. هرچه بیشتر عناصر برنامه خود را آزمایش و بررسی کنید، برنامه و کسب و کار شما بهتر خواهد بود. با انجام این کار می‌توانید از صرف وقت و انرژی بسیار در طول کار برای برطرف کردن ایرادات، جلوگیری کنید.

چند نکته اضافی اما مهم برای نوشتن بیزینس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی