بیزینس پلن یا طرح کسب و کار Best business plan, Business planning, Business plan proposal | businesset

پرسونای خریداران استفاده از عناصر خیالی برای تعریف مجله خبری بیزنس راه بنداز خواهد بود. در این حالت، نام، جنسیت، سطح درآمدی، علایق و موارد دقیق دیگری را به بازار منتخب خود نسبت می‌دهید. طرح‌ها می‌توانند از نظر طول، جزئیات و نحوه ارائه نیز تفاوت‌های چشم‌گیری داشته باشند.

آشنایی با انواع بیزینس پلن

اگر سرمایه‌گذارانی دارید، آنها می‌خواهند با تفکرات شما در این حوزه آشنا شوند. کلید درک تفاوت میان دو صورت مالی (صورت جریان وجوه نقد و صورت سود ‌و زیان)، درک تفاوت میان وجوه نقد و سود خواهد بود. ساده‌ترین روش برای فکرکردن در این مورد، زمانی است که فروشی را انجام می‌دهید. پیش‌بینی فروش در بیزینس پلن شامل ستونی از هزینه‌های تمام‌‌شده کالا برای هر ردیف فروش می‌باشد. هزینه‌ کالاهای فروخته‌شده ، که با نام دیگر هزینه‌های مستقیم شناخته می‌شود، در این‌جا استفاده می‌شود. این ستون هزینه‌های مربوط به تولید محصول یا ارائه خدمت را نشان می‌دهد.

بیزینس پلن ساده

این موضوع ضروری نیست و می‌تواند در بخش ضمیمه برنامه کسب‌وکار جای داده شود. در بعضی موارد، زمانی که به‌دنبال گزینه‌های تأمین مالی هستید، ممکن است از شما چارت سازمانی درخواست شود؛ بنابراین، دراختیارداشتن این چارت یک امتیاز محسوب می‌شود. زمانی که استراتژی جایگاه‌یابی کلی خود را مشخص کردید، می‌توانید به‌ سراغ قیمت‌گذاری بروید. در اغلب موارد، استراتژی جایگاه‌یابی نحوه قیمت‌گذاری پیشنهاد شما را مشخص می‌کند. «قیمت» پیام محکمی را به مشتریان ارسال می‌کند و می‌تواند ابزار مهمی برای اطلاع‌رسانی نحوه جایگاه‌یابی شما به مشتریان باشد.

چه‌ کسانی به طرح کسب و کار نیاز دارند؟

سرمایه‌گذاران ابتدا می‌خواهند با کلیات طرح شما آشنا شوند و اگر در مورد آن نظر مثبتی داشتند، طرح کامل را مطالعه کنند. به همین دلیل کارآفرینان، طرح کسب و کار یک صفحه‌ ای برای جلب نظر سرمایه‌گذار می‌نویسند. نحوه نوشتن بیزینس پلن یک صفحه‌ای متفاوت از طرح تجاری کامل است. این طرح باید شامل چشم‌انداز، ماموریت، اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌های شما باشد. هر یک از این بخش‌ها به طور خلاصه و در چند کلمه کلیدی نوشته می‌شوند.

http://dena-blog.ir

طرح کسب و کار تجاری به‌طور فوق‌العاده‌ای کمک بسیار خوبی برای توصیف کاری است که انجام می‌دهید ، رقبای شما چه کسانی هستند و یک برنامه واقع‌بینانه 3 تا 5 ساله به دست می‌دهد. شما باید مخاطبین و بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید، تا بتوانید به راحتی آن‌ها را جذب کنید. اگر موفق به شناسایی مخاطبان خود نشوید، ممکن است در انجام برنامه‌های بازاریابی ذکر شده در بیزینس پلن، با شکست مواجه شوید.

  • طراحی بیزنس پلن با اهداف متنوعی از جمله راه اندازی موفق یک کسب و کار ، ثبت شرکت و اخذ اقامت در کشورهای اروپایی ، ارائه طرح به بانک ها و موسسات مالی ، اخذ گواهی دانش بنیان و … انجام می پذیرد .
  • در ساده‌ترین حالت، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار (طرح تجاری هم گفته می‌شود) یک راهنماست؛ نقشه راهی برای کسب‌و‌کار شما که اهداف و جزئیات نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به این اهداف را مشخص می‌کند.
  • طرح‌ها می‌توانند از نظر طول، جزئیات و نحوه ارائه نیز تفاوت‌های چشم‌گیری داشته باشند.
  • خیلی خوشحالیم که آموزش‌های ما براتون مفید بوده و افتخار می‌کنیم که مخاطبی مثل شما داریم.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی