بیزنس پلن چیست راهنمای جامع نوشتن طرح تجاری موفق دفتر شما | businesset

اگر شرکت شما بزرگ است و سرمایه گذار نیز دارد، باید سراغ مدل سنتی بروید تا بتوانید تمام جزئیات را به آنها ارائه دهید و نکته‌ای را از قلم نیندازید. اگرچه بسیاری از مردم این بخش را در انتهای بیزینس پلن می‌آورند، اما اولین بخش در هر طرح کسب و کاری این خلاصه نویسی است که در حالت ایده آل فقط یک تا دو صفحه است. این بخش به صورت کامل شرکت را تشریح می‌کند و مأموریت آن را به همراه هر گونه اطلاعاتی در مورد مدیران، کارکنان، عملیات و مکان شرکت را در بر می‌گیرد. بیزینس پلن یا طرح کسب و کار یک راهنماست؛ نقشه راهی برای کسب‌و‌کار شما که اهداف و جزئیات نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به این اهداف را مشخص می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بیزینس پلن به مطلب بالا در مجله کاربوم مراجعه نمایید.

http://dena-blog.ir

مجله خبری بیزنس راه بندازگاه مینی بیاب|بزرگترین عرضه کننده لوازم امنیتی در ایران فروشگاه مینی بیاب اولین و بزرگترین عرضه کننده لوازم امنیتی،دوربین های مخفی،موقعیت یاب،ضبط کن صدا ی مخفی و… داشتن یک جلد برای بیزینس پلن می تواند به آن اعتبار بخشیده و حرفه ای بودن شما را نشان دهد. در جلد طرح باید “طرح کسب و کار” ، “نام شرکت” ، “لوگو” و “اطلاعات تماس” شما درج شده باشد. بیزینس پلن را دوباره مورد بررسی قرار دهید و قسمت هایی که از نظر نگارشی و یا املایی مشکل دارند را تصحیح کنید. خواندن طرح کسب کار یکبار با صدای بلند هم می تواند به شما در برطرف کردن اشکالات نگارشی و همخوانی قسمت های مختلف نوشته کمک کند. متقاضیان مهاجرت و ادامه تحصیلات تکمیلی باید، دوره های زبان پیشرفته انگلیسی را پشت سرگذاشته و مدارک لازم را به دانشگاه یا سفارت ارائه نمایند.

نمونه بیزینس پلن تجارتی اینترنتی

بیزینس پلن به عنوان طرح اقتصادی یا طرح کسب و کار شناخته می شود. بیزینس پلن سندی است که جهت و استراتژی های یک شرکت را مشخص می کند. دلیل چهارمی که می تواند اهمیت نوشتن بیزینس پلن را افزایش دهد، در میان گذاشتن ایده های یک طرح تجاری با ذینفعان است. بسیاری از کارآفرینان نوشتن یک بیزینس پلن را امری سخت قلمداد می کنند که باید صدها صفحه نگارش کنند و این در حالی است که این سند باید به صورت مختصر اما ساختار یافته ارائه شود.

ب-تحلیل بازار:

یکی از اصلی ترین ویژگی های داشتن بیزینس پلن این است که افراد علاوه بر مشخص کردن مسیر می توانند به درآمد و سود بالا نیز برسند. با داشتن این پلن می‌توانید فعالیت منسجم و هدفمندی داشته باشید. بیزنس پلن سندی مکتوب است که به تفصیل شرح می‌دهد چگونه یک کسب و کار، معمولاً یک شرکت نوپا «startup» اهداف خود را تعریف می‌کند. یک طرح تجاری از دیدگاه های بازاریابی، مالی و عملیاتی نقشه راهی مکتوب را برای شرکت ترسیم می‌کند. در این بخش از نمونه بیزینس پلن، شرکت می‌تواند محصولات و خدماتی را که ارائه می‌کند شرح دهد. ممکن است این بخش شامل قیمت‌گذاری، طول عمر محصول و مزایای مصرف کننده نیز باشد.

  • بیزینس پلن یا طرح کسب و کار یکی از همان کارها است که برای شروع هر کسب و کاری به آن نیاز است.
  • برای دریافت خدمات نوشتن طرح توجیهی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.
  • اگر بخواهید سریع کار خود را توضیح دهید یا شروع به کار کنید، شغل ساده ای را ترجیح می دهید، تجارت شما نسبتاً ساده است یا قصد دارید برنامه کاری خود را مرتبا تغییر داده و اصلاح کنید این قالب مناسب شما است.
  • قرار است طرح کسب‌وکار، نمای کلی از آینده کسب‌وکارتان را نشان دهد.
  • هر صنعت از روش‌های توزیع متفاوتی استفاده می‌کند و بهترین راه برای نوشتن برنامه‌ توزیع، بررسی فعالان دیگری است که در صنعت حضور دارند.
  • به‌طور معمول، بررسی شرکت کوتاه‌ترین بخشی است که در بیزینس پلن ارائه می‌شود.

زمانی که مشکل بازار هدف خود را مشخص کردید، بخش بعدی بیزینس پلن شرح راه‌حل خواهد بود. راه‌حل به محصول یا خدمتی گفته می‌شود که می‌خواهید به مشتریان خود ارائه کنید. خلاصه مدیریتی در بیزینس پلن به شما کمک می‌کند تا به معرفی شرکت، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید و اهدافی که دنبال می‌کنید بپردازید. به‌طور معمول، این بخش اولین فصل طرح کسب و کار است و از آن‌جایی که این مطلب اولین چیزی است که خوانندگان مطالعه می‌کنند، به‌شدت توصیه می‌کنیم که در پایان کار به نوشتن آن بپردازید. همه طرح های تجاری برای استارتاپ‌هایی نیستند که چیزی انقلابی را برای ایجاد تحول در آینده طراحی می‌کنند.

اشتباهات بزرگ در نوشتن بیزینس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی