چگونه یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم ؟ بیلاود مارکتینگ | businesset

این صورت مالی دارایی‌ها، بدهی‌ها و سهم‌ سهام‌داران را فهرست می‌کند. اگر بدهی‌های شرکت را از دارایی‌های آن کسر کنید، می‌توانید ارزش کل شرکت را مشخص کنید. فصل بررسی شرکت و تیم، در بیزینس پلن ، محلی است که شما به نمایش این موضوع می‌پردازید که برای اجرای ایده خود تیم خوبی دارید. این بخش باید نشان دهد که به‌خوبی درباره نقش‌ها و مسئولیت‌های مهم موردنیاز کسب‌وکار خود برای رشد و موفق‌بودن اندیشیده‌اید. تمامی کارآفرینان از مسیری که می‌خواهند کسب‌وکارشان، در صورت موفقیت، بپیماید، چشم‌اندازی در ذهن خود دارند. با وجود اینکه دنبال‌کردن فرصت‌های آینده کار وسوسه‌کننده‌ای برای محصولات و خدمات جدید محسوب می‌شود، نباید در بیزینس پلن به گسترش غیرمنطقی ایده‌های خود بپردازید.

هدر رفت هزینه‌ها

همچنین، این قالب طرح ساده برای شرکت‌هایی در مرحله اولیه، که فقط می‌خواهند به طور کلی به ایده خود بپردازند، بسیار مناسب است. به بیزینس پلن یک‌صفحه‌ای به عنوان نسخه گسترده‌ای از یادداشت‌کردن ایده خود روی دستمال‌کاغذی فکر کنید. در واقع، کلاسیک‌ترین سناریوی بیزینس پلن، برای یک استارتاپ است، زیرا این طرح به مؤسسان کمک می‌کند تا مسائل گنگ و نامعلوم را به قطعات معنا‌دار، مانند پیش‌بینی فروش، بودجه هزینه‌ها، نقاط عطف و وظایف، تقسیم کنند. بنابراین، به خلاصه اجرایی به عنوان نمایی از کل طرح کسب و کار خود نگاه کنید.

شما باید سرمایه‌گذاران خود را قانع کنید که می‌توانید با استراتژی‌ بازاریابی، برند خود را بین مشتریان صنعت موردنظرتان جا بیندازید. با وجود این‌که بیشتر مواقع بیزینس پلن برای تامین مالی یا جذب سرمایه‌گذار و همکار جدید نوشته می‌شود، اما مهم‌ترین کارکرد آن، اقناع کارآفرین به ادامه یا ترک مسیر است. بنابراین، به هیچ عنوان طرح کسب و کار نباید با اطلاعات غلط پر شود.

  • این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه برنامه خود را گام به گام و بدون هیچ‌گونه پیچیدگی یا ناامیدی انجام دهید.
  • برای دیدن فیلم آموزش راه‌اندازی کسب‌و‌کار نوپا (استارت آپ) + اینجا کلیک کنید.
  • طرح های کسب و کار خارجی یا اسناد رسمی طرح تجاری، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توسط افراد خارج از سازمان برای ارائه اطلاعات درمورد یک تجارت مطالعه شوند.
  • اگرچه این اطلاعات ممکن است زیاد به نظر برسند اما فرآیند جمع‌آوری آن‌ها سخت نیست.
  • حال هر سازمان یا شرکتی می‌تواند با انتشار یک آگهی ساده، نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کند.
  • به شما این فرصت را می‌دهد که برای مقابله با چالش های احتمالی پیش رو، استراتژی‌هایی را طراحی کنید.
گاهی یک کسب و کار به علت‌های مختلفی سرمایه کافی در اختیار ندارد، اما اهداف بزرگ و ارزشمندی را دنبال می‌کند. در این صورت می‌تواند با ارائه بیزینس پلن خود اقدام به جذب سرمایه گذار کند. سرمایه گذاران طرح کسب و کار را مشاهده نموده و در صورتی که اهداف آن را تایید کنند، به عنوان شریک در کسب و کار مورد نظر سرمایه گذاری می‌کنند‌.

۷. طرح خروج

علاوه برا این برای مجله خبری بیزنس راه بنداز، مشاغل باید منابع و وقت خود را برای آموزش کارمندان خود نیز اختصاص دهند تا اطمینان حاصل شود که همه می توانند به همان اندازه موثر و کارآمد برای تجارت باشند. با تغییر ماهیت مشاغل، شما باید آموزش مداوم برای کارمندان خود ارائه دهید، چیزی که باید در برنامه کسب و کار خود بگنجانید! شما باید ارزیابی های مکرر از آموزش و عملیات خود را انجام دهید و اگر مورد ضعیفی را در کسب و کار پیدا کردید، با تجدید نظر در روش های خود، آن را برطرف کنید. به این منظور صاحبان بیزینس باید ارزش خالص دارایی های شخصی و تجاری خود را نشان دهند تا بانک بداند، صاحب بیزینس پلن توانایی بازپرداخت وام را خواهد داشت. یکی از روش های جذب سرمایه گذار برای بیزینس و کسب و کار، تهیه یک نمونه از محصول مورد نظر است.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی