بیزینس پلن چیست؟ راهنمای گام به گام، برای همه کسب‌وکارها نوین | businesset

در حین تدوین طرح کسب و کار باید حتما میزان هزینه‌های مورد نیازتان را نیز تعیین کنید. با این ‌کار می‌توانید سرمایه گذاران مناسب تری را برای کسب و کار خود جذب کنید. به این دلیل که سرمایه گذار باید در حین خواندن بیزینس پلن‌ شما سریعا متوجه شود که شما به چه مقدار بودجه‌ای، برای دستیابی به اهدافتان نیاز دارید. بیزینس پلن یا طرح تجاری یک سند مکتوب است که به صورت کامل شرح می دهد چگونه یک کسب و کار نوپا شروع به فعالیت می کند و چه اهدافی دارد؛ همچنین برای دستیابی به اهداف خود چه کارهایی باید انجام بدهد.

تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا | ویزای تضمینی ایتالیا

طرح‌ کسب و کار به درد خاصی نمی‌خورد، مگر این که به آن‌ عمل شود. هدف شما این است که خواننده را متقاعد کنید تجارت شما پایدار است و موفقیت مالی خواهد داشت. شرکای بالقوه، مشتریان و کارمندان اصلی خود را متقاعد کنید که در مورد ایده‌ی خود جدی هستید و آنها را راضی کنید با شما کار کنند. مطمئنا خواندن طرح صد صفحه‌ای و یا حتی ۴۵ صفحه‌ای در حوصله هیچ‌کس نیست. ممکن است برای بخش‌های خاصی به اسناد پشتیبانی نیاز داشته باشید، اما می‌توانید این موارد را در بخش‌های دیگر طرح خود بگنجانید و طرح اصلی را مختصر نگه دارید. سود خالص؛ این مهم‌ترین خانه صورت سود‌ و زیان محسوب می‌شود و در ۱ ماه یا ۱ سال مشخص، وقوع سود یا ضرر را نشان می‌دهد.

توضیحات شرکت

اگر در حال نوشتن یک بیزینس پلن داخلی هستید که کاملاً یک راهنمای استراتژیک برای شرکت شما است می توانید از خلاصه اجرایی آن صرف نظر کنید. مثلا اگر شما یک شرکت تولید کفش هستید، همه‌ی افراد را هدف قرار نخواهید داد فقط این دلیل که همه پا دارند! شما به احتمال زیاد بخش خاصی از بازار مانند دونده‌ها یا شیک پوشان را هدف قرار می دهید.

http://dena-blog.ir

به سایر مشاغل یا خدماتی که برای اداره مشاغل خود با آنها مجله خبری بیزنس راه بنداز خواهید کرد توجه داشته باشید. درباره تأمین کنندگان، تولید کنندگان، پیمانکاران فرعی و شرکای استراتژیک مشابه فکر کنید. از ضمیمه خود برای تهیه اسناد پشتیبان یا مطالب دیگری که به طور خاص درخواست شده‌اند استفاده کنید. موارد معمول شامل تاریخچه اعتبار، رزومه، تصاویر محصول، مرجع نامه، مجوزها، حق ثبت اختراع، اسناد حقوقی، و سایر قراردادها می‌شود. اگر به فضای بیشتری برای تصاویر محصول یا اطلاعات اضافی نیاز دارید از ضمیمه آن جزئیات استفاده کنید. به شما این فرصت را می‌دهد که برای مقابله با چالش های احتمالی پیش رو، استراتژی‌هایی را طراحی کنید.

  • و اما یکی از مهم ترین بخش های یک طرح تجاری موثر پیش‌بینی های مالی است.
  • در این مرحله روش های تبلیغاتی و پلن های بازاریابی که تاثیر در انتخاب شما توسط مشتریان خواهد داشت طراحی و تدوین می شود.
  • اگر شرکت شما محصولات تأمین‌کنندگان دیگری را می‌خرد، درنظرگرفتن جزئیات نحوه تأمین و دریافت این محصولات و همچنین نحوه ارائه نهایی محصولات و خدمات شما به مشتریان اهمیت فراوانی دارد.
  • اگر در بخش فناوری فعالیت می‌کنید، برنامه کسب‌وکارتان باید فناوری‌های مورداستفاده شما را شرح دهد و در واقع نشان دهد که چه چیزهایی موجب برتری شما نسبت به دیگران می‌شوند.
  • فرصت های شغلی را که ممکن است در نظر نگرفته باشید را شناسایی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید.
  • با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، کارآفرینان باید در طرح‌های کسب و کار خود استفاده استراتژیک از این شبکه‌ها را مد نظر قرار دهند.
در مسابقه استخدامی جاب‌کاپ، کلیه رزومه‌های دریافتی شما را غربال کرده و پس از انجام آزمون تخصصی و مصاحبه HR بهترین کارجویان را به شما معرفی می‌کنیم. سینرژی چیست؟ سینرژی چه اهداف و نتایجی را دنبال می‌کند؟ انواع سینرژی چیست؟ ملاحظات ویژه مثال‌هایی از دنیای واقعی سینرژی پدیده‌ای مثبت است یا منفی؟ … هزینه‌های کل؛ هزینه‌های عملیاتی را به هزینه‌های پرداخت سود، مالیات، تنزل و استهلاک اضافه می‌کنید تا هزینه‌های کل به دست آیند. بیشتر تولید‌کنندگان خودرو قطعات بزرگ خودروهای خود را در محیط خود تولید می‌کنند؛ همچنین، این شرکت‌ها بخش‌های ‌معمولی را از تأمین‌کننده‌های ثالث می‌خرند و این قطعات را به محصول نهایی اضافه می‌کنند. زمانی که بخش‌بندی‌های اصلی بازار خود را مشخص کردید، باید به صحبت درمورد روندهایی بپردازید که بر هریک از این بخش‌بندی‌ها حاکم است. آیا این بازارها در حال بزرگ‌تر یا کوچک‌تر‌ شدن است؟ درمورد نیازهای در حال تغییر، سلایق یا تغییرات آتی این بازارها صحبت کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی