راهنمای گام به گام نحوه نوشتن بیزینس پلن همراه با یک مثال واقعی به زبان ساده | businesset

مجله خبری بیزنس راه بنداز است این پروژه‌ها را از طریق تبلیغات دیجیتال و نمایشگاه‌های معماری جذب کنیم. همچنین بیان می‌کنند که تجارت چگونه می‌خواهد به اهداف خود برسد. کافی است با تلفن ثابت یا همراه، با خط اختصاصی مشاوره سپیدار تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند. مهمترین راههایی که با مشتریان خود صحبت خواهید کرد را لیست کنید.

  • شاید نوشتن و مکتوب کردن طرح تجاری کاری دشوار و طاقت‌فرسا باشد، ولی بدون آن، کشتی شما در دریای پرتلاطمی گرفتار خواهد شد که سکانش به حال خود رها شده و با هر بادی تکان می‌خورد.
  • هر کسب و کاری بدون یک برنامه مدون ، حتما از مسیر اصلی خود خارج و سازمان متحمل مشکلاتی خواهد نمود.
  • درمورد ارزش بی نظیری که شرکت شما برای بازار به ارمغان می آورد، یک جمله واضح و جذاب بیان کنید.
حال سوالی که وجود دارد، این است که طرح کسب و کار چه نقشی در استخدام نیرو دارد؟ طرح کسب و کار می‌تواند در استخدام یک نیروی متخصص بسیار تاثیرگذار باشد. برای بالا بردن قابلیت درک تمامی این موارد توسط خوانندگان بیزینس پلن، برنامه بازاریابی و استراتژی فروش خود را در این قسمت از برنامه کسب و کار مشخص کنید. کسب و کاری که به تازگی راه اندازی شده نیازمند کسب اطلاعات از صنعت و آگاهی نسبت به اندازه بازار و سهم بازار بالقوه است. همچنین تحلیل درونی و بررسی نحوه ی عملکرد شرکت نسبت به رقبا و در مقایسه با وضعیت ایده آلش اطلاعات زیادی را در مورد عملکرد اثربخش شرکت ها مشخص میکند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم.

http://dena-blog.irتحقیق بازار به شما نشان می دهد که سایر مشاغل چه کاری انجام می دهند و نقاط قوت آنها چیست. این در برنامه شما حرف اول را می‌زند و در حالت ایده آل فقط یک تا دو صفحه است. اگرچه اکثر مردم آن را در مرحله‌ی آخر می‌نویسند و شامل هرگونه اطلاعات در مورد رهبری شرکت، کارمندان، عملیات و محل آن به صورت کلی است.

چند نکته اضافی اما مهم برای نوشتن بیزینس پلن

در این بخش از طرح تجاری باید رقبا و نقاط ضعف و قوتشان را بیان کنید. نیازهای بازار را بسنجید و مزیت‌ رقابتی خودتان را شرح دهید و به این موضوع اشاره کنید که محصول شما چطور می‌تواند از سایر رقبای موجود در صنعت پیشی بگیرد. همه بیزینس پلن‌ها خلاصه‌ای اجرایی از تجارت و شرح مفصلی از کسب و کار، خدمات و محصولات آن را ارائه می‌دهند. همچنین بیان می‌کنند که این بیزینس چگونه می‌خواهد به اهداف خود برسد.

۱۰. روشی برای حفظ مشارکت کارکنان

نقاط ضعف رقبا و مشکلاتی که مشتریان با آنها دارند می‌تواند نقاط قوت کسب‌وکار شما باشد. بنابراین یک جدول درست کنید و نام و فعالیت تمام رقبای خود را در آن بنویسید. قرار است طرح کسب‌وکار، نمای کلی از آینده کسب‌وکارتان را نشان دهد. می‌توان گفت همه کسب‌وکارها باید چنین طرحی داشته باشند که اهداف کلیدی آنها را توضیح دهد. ایده اصلی درست کردن یک بیزنس پلن این است که به دارندگان امکان می‌دهد تصویر مشخص‌تری از هزینه‌های احتمالی و اشکالاتی در برخی تصمیمات تجاری داشته باشند.

یک بیزینس پلن از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی