بیزینس پلن تجارتی نمونه بیزینس پلن تجارتی | businesset

اگر تجارت شما مبتنی بر تولید کالا است، باید زمان بیشتری بر روی توصیف محصولات خود صرف کنید. با تغییر در کوچک‌ترین مولفه‌های مربوط به هر یک از موارد فوق، سایر موارد نیز تغییر می‌کنند. به عنوان مثال اگر یک رستوران را به عنوان طرح کسب و کار در نظر بگیرید، با تغییر منو، ممکن است کارکنان، تامین‌کنندگان مواد غذایی و حتی مکان رستوران تغییر کند.

  • این شد که کم کم به‌خاطر مشغله زیاد ما 3 نفر و البته نداشتن نقشۀ راه درست‌وحسابی، این بیزینس متوقف شد.
  • از آن‌جایی که راه‌اندازی یک استارتاپ، کاری پر ریسک و کاملا علمی است، نیاز داریم که افراد حتما قبل از شروع کار آموزش لازم جهت راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نوپا را دیده باشند.
  • زمانی که استراتژی جایگاه‌یابی کلی خود را مشخص کردید، می‌توانید به‌ سراغ قیمت‌گذاری بروید.
  • هر چه جزئیات و فکر بیشتری در آن به کار ببندید، طرح شما موفق‌تر خواهد بود.
  • در حقیقت، سرمایه‌گذاران این حقیقت را می‌بینند که شما افراد کلیدی مشخصی را در اختیار ندارید و از این موضوع آگاه هستید.
طراحی انواع مختلف بیزنس پلن برای کسب و کارها و در طبقه بندی های مختلف توسط تیم متخصص و دکتران کسب و کار انجام می پذیرد . طراحی بیزنس پلن با اهداف متنوعی از جمله راه اندازی موفق یک کسب و کار ، ثبت شرکت و اخذ اقامت در کشورهای اروپایی ، ارائه طرح به بانک ها و موسسات مالی ، اخذ گواهی دانش بنیان و … انجام می پذیرد . ما در سپیدار گروپ با بیش از 10 سال سابقه در طراحی و تدوین بیزنس پلن و نقشه راه کسب و کارها ، تضمین موفقیت کسب و کار شما خواهیم بود . این بخش باید به حد کافی جذاب باشد تا خواننده را به ادامه مطالعه بیزینس پلن شما ترغیب کند. بدون یک طرح کسب و کار، پیگیری پیشرفت و رشد و انجام کارهایی که باید انجام شود بسیار دشوارتر خواهد شد؛ چرا که شما هیچ نوشته‌ای از آنچه قرار است اتفاق بیفتد در دسترس ندارید.

نوشتن بیزینس پلن برای تصمیم‌گیری صحیح

سرمایه‌گذاران تمایل دارند که از مزیت‌های شما در برابر رقبا مطلع شوند و از راه‌هایی بشنوند که از آنها برای متمایزکردن خود استفاده می‌کنید. به طور معمول، یک بیزینس پلن طولانی‌تر از یک لیست روی دستمال‌کاغذی است! امروزه با افزایش نیروی متخصص در جامعه، نرخ بیکاری نیز رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است. از این رو بیشتر افراد به دنبال راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود هستند.

چگونه باید بیزینس پلن‌ خود را ارائه دهید؟

مجله خبری بیزنس راه بنداز‌هایی که برای تغییر موقعیت کسب‌وکار برنامه‌ریزی می‌کنند این کار را به صورت پیشگیرانه یا با توجه به سوابق به دست آمده انجام می‌دهند که دلیل آن تغییر در روند بازار و نیازهای مشتری است. از استارت‌آپ‌هایی با تنها یک بنیان‌گذار تا نام‌های خانوادگی تاریخی که باید رقابتی باقی بمانند، هر نوع کسب‌وکاری به یک بیزینس پلن متناسب با خواسته‌های آن‌ها نیاز دارد. در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع بیزینس پلن‌ها آورده شده است. بنابراین به تهیه‌کنندگان آن این فرصت را می‌دهند تا توضیح دهند که اهداف یک کسب‌وکار چیست و چگونه کسب‌وکار به آن اهداف دست خواهد یافت. همه بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌خواهند قبل از تحویل سرمایه‌ی خود، یک بیزینس پلن ببینند. همچنین باید بدانید که سرمایه‌گذاران معمولاً از پولی که در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند، انتظار بازگشت سرمایه ۱۰ درصدی یا بیشتر دارند.

http://dena-blog.irهمان طور که یک بیزینس پلن عالی باید مورد بازبینی قرار گیرد، تحقیقات بازار هدف و مشتریان نیز باید در دوره های مختلفی که شما قصد دارید یک تصمیم جدید اقتصادی اتخاذ کنید، بازبینی شود. تلاش ما در این مقاله آن است که شما را با ویژگی های یک بیزینس پلن عالی بخصوص در کشور کانادا آشنا سازیم. حال نیروی متخصص با خواندن آن‌ها متوجه می شود که آن کسب و‌ کار دقیقا به چه نیرویی و برای انجام چه نوع اموری نیاز دارد. در نتیجه بیزینس پلن به کسب و کارها کمک می‌کند تا سریعتر نیروی متخصص مورد نظر خود را استخدام کنند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی