چگونه یک بیزینس پلن کامل و حرفه ای بنویسیم؟ فروشگاه آنلاین مینی بیاب | businesset

این بخش شامل اطلاعاتی است درمورد مشکلی که محصول برطرف می‌کند، راه‌حلی که ارائه می‌کنید، مشتریانی که می‌خواهید محصول را به آنها عرضه کنید و در نهایت، نحوه جایگاه‌یابی محصول یا خدمت در فضای رقابتی موجود. برنامه تجاری ناب از تشریفات لازم هنگام ارائه برنامه خارجی برای وام یا سرمایه‌گذاری صرف‌نظر می‌کند و تقریبا فقط بر استراتژی‌های تجارت، تاکتیک‌ها، نقاط عطف، معیارها، بودجه‌ها و پیش‌بینی‌ها تمرکز دارد. این طرح های کسب و کار ناب از بخش‌هایی مانند تاریخچه شرکت و تیم مدیریتی چشم‌پوشی می‌کنند، زیرا به احتمال خیلی زیاد همه افراد شرکت این اطلاعات را می‌دانند.

بخش پیش بینی مالی در برنامه کسب و کار برای دو گروه ارائه می‌شود. به خوانندگان خود اطمینان دهید که ارزش افراد سازمان شما فراتر از یک نام، بر روی عنوان برنامه کسب و کار است. همین طور در صورت تمایل می توانید طرح خود را در اختیار دوست و یا آشنایی قرار دهید تا آن را خوانده و اشکالات احتمالی را به شما بگوید. ترجیحا” از قبل با فردی که بیزینس پلن خود را در اختیار او قرار می دهید ، توافق نامه عدم افشای اطلاعات امضا کنید.

چگونه باید بیزینس پلن‌ خود را ارائه دهید؟

نوشتن طرح توجیهی برای سازمان و یا یک سرمایه‌گذار، به شما به این امکان را می‌دهد که در مورد کاری که انجام می‌دهید و جایی که می‌رود ، دوباره فکر نمایید. همچنین برای متقاعد نمودن تامین کنندگان و مشتریان بالقوه نیز استفاده می‌شود.ایجاد یک بیزینس پلن شامل مجموعه‌ای از افکار است. باید اطمینان حاصل شود که یک طرح تجاری توسط یک فرد حرفه‌ای نوشته شده باشد که احتمال موفقیت ایده شما را به‌ درستی نشان می‌دهد و همچنین به درستی میزان پول مورد نیاز شما را بیان نماید. طرح تجاری باید بر اساس اهداف کوتاه مدت و بلندمدت قابل بیان باشد.

http://dena-blog.irمجله خبری بیزنس راه بنداز پلن‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا اهداف خود را شناسایی کرده و در مسیر اهداف باقی بمانند. آنها همچنین به عنوان وسیله‌ای برای ترغیب افراد به کار و سرمایه گذاری در تجارت‌های مختلف عمل می‌کنند. همچنین وقتی KPI خاصی برای خود و تیم‌تان مشخص کنید، تشخیص اینکه آیا به اهداف خود می‌رسید یا خیر، آسان‌تر می‌شود.

و کسب درآمد بالاتر

درحالی‌که یک بیزینس پلن کاملا در کارآفرینی ضروری است، اما بسیاری از کارآفرینان آن را نیاز خود نمی‌بینند. بیزینس پلن می‌تواند بین توانایی‌های اجرایی و منابع شما یک تعادل منطقی ایجاد نموده و پیام برند را به درستی به مخاطب منتقل نماید. وقتی شما با استفاده از بیزینس پلن دقیق و با برنامه ریزی پیش بروید، امکان بروز خطا کاهش می‌یابد. در نتیجه از هدر رفت هزینه به علت بروز خطا در پیشبرد امور، جلوگیری به عمل می‌آید. هرچه تعداد افرادی که درگیر این موضوع هستند بیشتر باشد، تعداد ایده ­های بیشتری در محیط شرکت به گردش درمی­ آیند. در نظر گرفتن آورده ­های هر کارمند برای حصول اطمینان از اینکه نتیجه چیزی است که برای همه لذت بخش است، مهم می ­باشد.

  • تلاش کنید تا زبان خود را با سرمایه‌گذاران هماهنگ کنید و توضیحات محصولات خود را ساده و مستقیم نگه دارید.
  • C یک مدل صنعتی است که توسط تئوریسین ژاپنی Kenichi Ohmae ارائه شده است.
  • توجه داشته باشید که همه سرمایه گذاران و مخاطبان دانش درک کسب و کارتان را ندارند، پس حتما طرح کسب و کار خود را ساده و قابل درک برای همه طراحی کنید.
  • علاوه‌ بر مایل استون‌ها و مسیر موفقیت، برنامه‌ کسب‌وکار باید جزئیات مربوط به شاخص‌های کلیدی را مشخص کند.
  • در پایان، برنامه‌ کسب‌وکار باید فرض‌های کلیدی درنظرگرفته‌شده را مشخص کند؛ این فرض‌ها برای موفقیت کسب‌وکار اهمیت فراوانی دارند.
  • شرکت‌هایی که برای تغییر موقعیت کسب‌وکار برنامه‌ریزی می‌کنند این کار را به صورت پیشگیرانه یا با توجه به سوابق به دست آمده انجام می‌دهند که دلیل آن تغییر در روند بازار و نیازهای مشتری است.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی