۱۰ گیاه رمانتیک آپارتمانی با برگهای قلبی شکل

ابتدا مطمئن شوید که کف گلدان دارای سوراخ های زهکشی باشد تا آب اضافی خارج شود. سپس کف و دیواره های گلدان را چند ضربه بزنید تا گیاه بیرون بیاید. سپس کف و دیواره های گلدان را کمی بکوبید، خواهید دید که گیاه به راحتی از گلدان خارج می شود. پیشینه یونسکو و دستورالعمل آن برای همکاریهای بینالمللی را میتوان به قطعنامه اتحادیه ملل در ۲۱ سپتامبر ۱۹۲۱ دید. دانه ها را روی خاک گلدان قرار دهید و روی آن را با کود نرم بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید، به طوری که دانه ها تکان نخورند، این کار را به آرامی با آبپاش انجام دهید. خاک را خوب آبیاری کنید تا خاک ته نشین شود و آب از ته گلدان خارج شود. باید بدانید هر بار که به گیاهان آب می دهید، مواد مغذش اش خارج می شود. «اولین کنگره بینالمللی و دومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران». از وظایف انجمن گل و گیاهان زینتی ایران برگزاری کنگرههای ملی و بینالمللی هست که این انجمن در این زمینه از زمانی که تشکیل شدهاست، یعنی از سال ۱۳۹۲ تا کنون کنگرههای متعددی را برگزار کردهاست. همه گیاهان آپارتمانی به نوبه خود از زیبایی خاصی برخوردار هستند اما در بین آنها یکسری گیاهان آپارتمانی لوکس هستند.

اما زمانی بهترین رشد را دارند که به خوبی آبیاری شوند و بین دو آبیاری خاکشان خشک شود. سپس به آرامی خاک را آبیاری کنید (به طوری که بذرها تکان نخورند) و صبر کنید تا جوانه بزنند. این بدان معنی است که شما باید هر ساله گل های یک ساله بکارید تا از رنگ های زیبا استفاده کنید. این گل در منطقه های گرم بیشتر در ارتفاع کاشته می شود و اسانس آن کیفیت بهتری دارد. و سپس آن را با مخلوط خاکی که گفتیم پر کنید. گل محمدی را در مکانی با آفتاب کامل و مستقیم یا در مکانی با سایه کم بکارید. و این دسته را به این علت گل محمدی پاییزه می نامیم که فصل گل دهی آن ها در پاییز یا آخر تابستان است. در این زمان اگر سوسن در گلدان قرار دارد .

باید سعی نمود از گلدان های کوچک کم رشد مانند: پریمولا و کاکتوس استفاده نمود.یک سینی شن ریزی شده که محتوی انواع گل های مناسب باشد، در نزدیک پنجره، زیبایی خاصی به محیط دلچسب آشپزخانه می دهد. بعضی از گیاهان معمولی که به رسم هدیه رد و بدل می شوند، از جمله سیکلامن و مینا، بیش از یک هفته باقی نمی مانند. بعضی از آنها ممکن است بافتهای چوبی نیز داشته باشند. این روش هچنین نیازمند روشهای شیمیایی زیادی بود که در بعضی موارد از مواد شیمیایی سمی استفاده میشد که موجب آسیب دیدگی کارگرها میشد. این کرم ها با خوردن میکروب ها و آفت ها خاک را به مکانی امن برای رشد گیاه تبدیل می کنند. با خرید گل آپارتمانی میتوانید نور و زیبایی را به داخل خانهی خود بیاورید. بذر این گیاه برای جوانه نیاز به نور دارد. این سرو پاکوتاه همیشهسبز میتواند در گوشههای روف گاردن قرار گیرد و یا با سایر گیاهان روف گاردن در گلدان ترکیب شود. با بهاشتراکگذاری کارهای هنری خود میتوانید محتوای مفید را با دیگران به اشتراک بگذارید. این گیاه برای بیماری های قلبی نیز مفید است. این گیاه برای درمان سرفه، گلودرد، زخم های دهان مفید است.

لیاتریس اسپیکاتا برای رشد آب و هوای معتدل و گرم را ترجیح می دهد که به سرما حساس است و از بین می رود، بنابراین برای رشد در مناطق سردسیر مناسب نیست. خشکسالی در این دوره بخشی بزرگ از کارایی و توان کشاورزی را از بین برد؛ به گونهای که بسیاری از روستاهای این کشور که به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری شناخته شده بودند، با توجه به بیآبی مجبور شدند که به سوی روستاهای پرآبتر و شهرها مهاجرت کنند. ارتفاع: ارتفاع این گیاه بین 60 تا 90 سانتی متر است. گاه برخی از افراد به صورت بی رویه به گیاهان زینتی کود می دهند که این کار معایب بسیار زیادی را به همراه دارد، زیرا در کود یکسری عناصر خاصی وجود دارد که اگر به صورت بی رویه بر روی خاک جمع شوند، آنگاه خاک گیاه شور شده و به دنبال آن فشار اسمزی در خاک ایجاد می شود، همچنین آب ریشه کشیده خواهد شد. سعی کنید سوسن چشم سیاه را با گل مروارید مونتاوک و گل مخروطی جایگزین کنید تا یک گروه جالب از گیاهان با ارتفاع متوسط با نیازهای خورشید و خاک مشابه داشته باشید.

مرزنجوش وحشی که عموماً با نام پونه کوهی شناخته میشود، مانند آویشن یک گیاه بومی بوده که روی تپههای صخرهای رودخانهای از حوزه مدیترانه رشد میکند و میتواند عطر خاصی را به پشتبام خانهی شما بیاورد. آلوئه ورا گیاهی است که هر باغ و باغچه ای به آن نیاز دارد، مصریان باستان از الوئه ورا به نام گیاه جاودانه یاد می کنند، چرا که تقریبا خشکاندن و از بین بردن این گیاه غیر ممکن است. برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده کنید. بنابراین سوسن چشم سیاه خود را هرس کنید تا از آلودگی و بیماری آنها جلوگیری کنید. البته باید توجه داشت که برای جلوگیری از رشد بیش از حد گیاهان و افزایش بیماری های قارچی، تقسیم بوته هر 2-3 سال یکبار انجام شود. گیاهان زینتی می توانند خودرو باشند و می توانند برای تأمین نیازهای باغ شما حرکت کنند و فضاهای خالی را اشغال کنند. لیست گیاهان آپارتمانی سریع الرشد مخصوص شما است و در ادامه میتوانید با برخی از این گیاهان آشنا شوید. برای شناخت و تفکیک گونههای مختلف این گل زیبا تا حدودی با اسامی انواع گل رز آشنا میشویم. زمان شکوفهدهی از اواخر زمستان تا پاییز متغیر است، با گونههای خاصی که در طول فصل رشد دو اجرای فرمان را انجام میدهند!

به این ترتیب هم گیاه را تکثیر می کنید و هم به جوان ماندن آن کمک می کنید. جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راههای درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید. و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. قبل از انتقال به باغچه اجازه دهید نهال مقداری تنومند شود . در این صورت از آب دادن به گیاه خود فعلاً خودداری کرده و به محض مشاهده کامل این علفهای هرز مقداری مایع علفکش جلبک یا خزه دریایی خریداری کرده و پس از مخلوط کردن آن با مقدار مناسبی آب، مخلوط را به زیر گیاه ریخته و به زودی شاهد مرگ علفهای هرز خواهید بود. با استفاده از بیل زنبق را از خاک جدا کرده و کمی خاک اطراف ریشه را جدا کرده و گیاه را تقسیم کرده و در قسمت دیگری از باغچه بکارید. خاک کهنه اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و مراقب باشید در این مرحله به ریشه گیاه آسیب نرسانید. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست پاک کنید. تکههای پوستۀ پوشیده شده با موم به همان رنگ باقی میماندند؛ پس از رنگ نهایی (معمولاً قرمز، قهوهای و یا سیاه)، موم را با حرارت دادن تخممرغ در اجاق گاز و پاک کردن ملایم موم ذوب شده یا فرو بردن مختصر تخممرغ در آب جوش، خارج میکردند.

روسیه «بزرگترین بازار» نزدیک ایران است و این کشور مصرفی حدود «۴ میلیارد دلار» در حوزه گل و گیاه دارد که در قیاس با دیگر کشورها عدد بسیار بزرگی هست و نشان میدهد که شایستهاست روی بازار صادرات این کشور (روسیه) کار شود. با این حال، تا زمانی که یک ریشه بومی نداشته باشید، نهال های شما ممکن است مقاومت اجداد خود را در برابر بیماری نداشته باشند . لیاتریس اسپیکاتا با معنی تحت الفظی ستاره فروزان (Liatris spicata) یک گل وحشی بومی است که گرده افشان ها را به باغ جذب می کند. البته با وجود خال خالها و رگههای رنگی، طرحهای مختلفی به خود میگیرد. ارتفاع این گیاه حدود 38 سانتی متر و عرض آن 60 سانتی متر است و حدود 2 تا 5 سال طول می کشد تا به ارتفاع نهایی برسد. برگ های این گیاه بیضی شکل و دندانه دار به رنگ بنفش مایل به سبز است که تا 5 تا 8 سانتی متر رشد می کند و مانند حصیر متراکم است. کلماتیس را می توان تقریباً در هر رنگی که بتوان تصور کرد و با گل هایی با شکل های مختلف یافت. ما همچنین در مورد هر گل، حقایق جالبی رو بیان میکنیم، از جمله منشاء بومیشون، نام گیاه شناسیشون و نوع رنگی که با اونا شناخته میشن؛ حتی در مورد نحوه نگهداریشون هم حرف هایی برای گفتن داریم!

روش تکثیر از طریق تقسیم بوته و جدا کردن استولون های ریشه دار در اوایل بهار یا پاییز است. زمان گلدهی: گلدهی این گیاه چند ماه پس از کاشت بذر و در بهار و تابستان است. سوسن چشم سیاه یک جلوه رنگی بی نظیر با ارتفاع متوسط را در طول ماه های تابستان فراهم می کند. با حذف مقدار زیادی از شاخه ها، مقدار کمی برگ برای بقای درختچه باقی خواهد ماند و بسته به فصل، این درختچه ها ممکن است نتوانند روی شاخه های مسن رشد کنند. این گیاه زینتی را در دستهی گیاهان برگ زینتی قرار میدهند چرا که تقریبا بدون گل است. بر همین اساس باید جهت خرید کود گیاهان آپارتمانی اقدام شود. کوددهی: جهت رشد مطلوب گل یخ می توانید در زمان های معینی اقدام به کوددهی گیاه کنید، زمان کودهی باید ۱ مرتبه در اواخر فصل بهار و ۱ مرتبه دیگر در اواسط فصل تابستان توسط کودهای مایع انجام شود. یک باغبان (مهم نیست چقدر مهارت داشته باشد) هرگز توانایی تبدیل یک گیاه راست به یک گیاه گسترده و یا به یک گیاه گرد را ندارد.

اگر گیاه را در گلدان کاشت نموده اید . اگر شما هم از جمله ای افرادی هستید که منزلتان همواره هوای گرم دارد و یا اینکه میخواهید از گیاهان در آشپزخانه گرم استفاده نمایید در اینجا میخواهیم چند گیاه آپرتمانی مقاوم به گرما را به شما معرفی کنیم. گیاهی که در آب پرورش می یابد مثل کشت گیاهان در خاک به نور احتیاج دارد . بونسای بـه نور احتیاج دارد، اما آبیاری آن معیار خاصی ندارد و اگر گاهی بـه آن زیاد یا کم آب داده شود، باز هم مشکلی برای آن ایجاد نمی شود. در زمستان ماهی یک بار آبیاری کنید. برای تکثیر از طریق تقسیم بوته ابتدا صبر کنید تا گیاه به اندازه کافی رشد کند.

خاک مناسب این گیاه خاک لومی، گچی، شنی مرطوب و با زهکشی خوب است و بهتر است در خاک های سنگین کاشت نشود. از آنجایی که این گیاه در برابر گرما و کم آبی مقاوم است و نیاز به مراقبت زیادی ندارد، گیاهی مناسب برای کاشت در چمنزارها، باغ های صخره ای، دامنه ها و پارک ها می باشد. به طور کلی، اینها یکی از پرکاربردترین ها هستند، به خصوص در فضاهای باز مانند پارک ها، باغ های بزرگ، پاسیو، میدان ها و غیره. یکی از بهترین راه های تکثیر گل سوسن تقسیم بوته است. انتخاب گیاهان برای چشمانداز باغ در مناطق خشک ممکن است یک چالش به نظر برسد؛ اما چندین درخت، درختچه، بوته و گل وجود دارد که حتی اگر باغ شما در نواحی با بارندگی کم یا بدون بارندگی باشد میتواند در شرایط خشک همچنان رشد کند و بسیار زیبا به نظر لیست گیاهان زینتی برسد. با تنوع خیره کننده، این تاک های مقاوم نمایشی فراموش نشدنی را به نمایش می گذارند که شامل رنگ، عطر و نمایش های چند فصلی از گل ها و سر دانه های خودنمایی می شود. اگر فضای خالی زیادی برای پر کردن دارید، این می تواند یک امتیاز باشد. اگر سوسن خود را در باغ می کارید، چند روز به آن آب ندهید تا علف ها به راحتی از خاک بیرون بیایند.

راه اندازی انواع گلخانه مزایای دارد؛ برای مثال بسیاری از فضاهای باز از نظر شرایط طبیعی برای کاشت و برداشت محصولات انتخاب مناسبی نیستند و نمی توان به طور طبیعی گیاهان خاصی را در این زمین ها پرورش داد اما با راه اندازی گلخانه می توان از حداکثر آن فضا استفاده کرد و شرایط مورد نیاز برای پرورش گیاهان مختلف را در فضای گلخانه با دانش و تخصص کافی به طور کامل فراهم کرد تا بتوان به راحتی کشت و پرورش هر گیاه را به انجام رساند. در میزان درآمد گلخانه شما تأثیر گذار هستند. ما به شما این تضمین را میدهیم که گیاه به شکلی عالی به مقصد میرسند.

این صفحه آخرینبار در ۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲ ساعت ۱۶:۱۳ ویرایش شدهاست. در ادعا شدهاست که استفاده از آن بر روی پوست میتواند به درمان سرطان کمک کند. این گیاه در خاک سست بیشتر از مکانی با خاک سفت و رسی رشد می کند. روی بذرها را با کمپوست پوسیده یا همان ترکیب خاک بپوشانید. بعد از چند ساعت بذرها را با فاصله 10 تا 20 سانتی متری در عمق 2 تا 3 سانتی متری قرار دهید و با خاک بپوشانید. بنابراین با جمع آوری نهال های مرده و هرس گل های خشک، گردش هوا بین شاخه ها را بهبود ببخشید .

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی