نحوه نوشتن بیزینس پلن به زبان ساده آموزش اصول پایه فرادرس مجله‌ | businesset

به صورت کلی نقاط قوت یک کسب و کار مواردی است که شرکت میتواند برای پیشبرد اهداف خود روی آنها حساب کند و این عوامل باعث حرکت رو به جلوی شرکت میشوند. چرا که آنها می‌فهمند تخصص و شناخت کافی از مشتری‌های بالقوه دارید. اگر بازار هدف شما بیش از حد، بزرگ باشد احتمالا سرمایه‌گذارها رویتان حساب باز نمی‌کنند. ما در سال 1399 شروع به فعالیت کردیم و می‌توانیم بگوییم بیش از 30 سال تجربه در زمینه معماری منظره داریم. تیم ما از چهار عضو اصلی تشکیل شده است که در تیم‌های کوچکتر دو نفره کار می‌کنیم. هر کدام از ما بیشتر از 10 پروژه موفق را برای بعضی از مهم‌ترین برندهای ایرانی انجام داده‌ایم.

  • ما تنها شرکتی هستیم که توسط انجمن‌های حامی محیط زیست گواهینامه سبز دریافت‌ کرده‌ایم.
  • به پوشش همه شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت خود نیازی نخواهید داشت، بلکه باید در شبکه‌هایی حاضر شوید که مشتریان در آنها حضور دارند.
  • اگر چیزی را می فروشید و یا خدماتی را ارائه می دهید آن را توصیف کنید.
  • این بخش برنامه بازاریابی و فروش، عملیات و نقاط عطف و معیارهای موفقیت شما را پوشش می‌دهد.
  • ارائه‌ی یک برنامه دقیق به صورت گام به گام طرحی را به شما می‌دهد که می‌توانید در طی مراحل راه اندازی کسب و کار به آن مراجعه کنید و به شما در ادامه‌ی حرکت در مسیر رسیدن به اهداف شرکت کمک می‌کند.
  • بعد از مشخص کردن هزینه ارسال، زمان تحویل محصول را هم مشخص کنید.

اگر وثیقه دیگری دارید که می‌توانید در مقابل وام قرار دهید حتما آن را لیست کنید. زحمات خود را برای اضافه کردن شرایط سرمایه‌گذاری بالقوه نگذارید زیرا همیشه بعدا در این مورد مذاکره می‌شود. درعوض فقط یک بیانیه کوتاه بنویسید که نشان دهد چه مقدار پول برای شروع نیاز دارید. بدهی یا حقوق صاحبان سهام، شرایطی که می خواهید اعمال شود و مدت زمانی که درخواست شما را پوشش می‌دهد را مشخص کنید. اگر برای خرید تجهیزات یا مواد، پرداخت حقوق یا پرداخت صورتحساب خاص تا زمان افزایش درآمد به بودجه نیاز دارید نیز مشخص کنید. اگر به فضای بیشتری برای تصاویر محصول یا اطلاعات اضافی نیاز دارید، از پیوست برای این جزئیات استفاده کنید.

http://dena-blog.irبهتر است برای شروع، تنها شرکت‌هایی که به صورت مستقیم با آن‌ها رقابت می‌کنید را در نظر بگیرید. هنگامی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، به سوالات زیر به صورت واقع‌گرایانه پاسخ دهید. تشخیص نقاط ضعف رقیب آسان است اما آسان‌تر از آن تشخیص این است که آن‌ها چگونه می‌توانند بهتر از ما عمل کنند.

نکات فوق العاده مهم امنیت کودکان در سفر

اما سایر سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه‌گذاران خطرپذیر، برای ارزیابی یک کسب‌و‌کار حتما به طرح تجاری نیاز دارند. بنابراین، اگر سرمایه مورد نیاز به قدری است که نمی‌توان از دوستان و آشنایان منابع کافی را جمع‌آوری کرد، بهتر است با یک طرح خوب، سرمایه‌گذاران دیگر را مجاب به سرمایه‌گذاری کنید. یک نمای کلی از برنامه‌های بازاریابی شرکت ارائه کند و فضای رقابتی فعلی و آینده کسب‌و‌کار را تحلیل کند. ۷٫ گام آخر شامل مشخص کردن اسنادی است که باید ضمیمه بیزینس پلن شما بشوند.

نمونه بیزینس پلن تجارتی اینترنتی

بنابراین، مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن شما باید حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد. کسب و کار چه در حد راه‌اندازی یک کارگاه شیرینی‌پزی خانگی باشد، چه گروه کارخانجات تولیدی پوشاک، برای رسیدن به موفقیت باید بیزینس پلن یا طرح کسب و کار داشته باشد. اشاره کردیم که یکی از بخش های مهمی که باید در بزینس پلن نگاشته شود، داده های مالی کلیدی صاحبین طرح است. اما نکته بسیار مهم در نگارش این بخش آن است که داده ها باید با توجه به مخاطبان تغییر پیدا کند. برای مثال یک بانک تنها به دنبال آن است که متوجه شود شما چگونه قصد دارید وام دریافتی را به بانک برگردانید، این که چه فعالیتی با پول انجام خواهید داد و سرمایه دریافتی چه نقشی در پیشبرد و رشد طرح شما خواهد داشت. سرمایه گذاران نیز می خواهند بدانند که بازده این سرمایه گذاری چه خواهد بود و سهامداران به دنبال آن هستند که تا برنامه شما برای رشد سهام را مطالعه کنند.

چطور یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی