نحوه نوشتن بیزینس پلن به زبان ساده آموزش اصول پایه فرادرس مجله‌ | businesset

در این طرح ، به صورت کامل و شفاف ، همراه با زمان بندی و به صورت عددی ، اهداف کسب و کار ، کارهایی که باید برای رسیدن به آن هدف انجام شود ، میزان هزینه لازم و میزان سودی که به دست خواهد آمد ، بیان می شود. علاوه بر تعیین اهداف برای تجارت، باید اطمینان حاصل کنید که مهارت شما به طور مداوم بیشتر می شود. موفقیت نتیجه رشد دانش شما و توسعه مهارت ها البته در حد توانایی شما است در واقع رشد فردی سرمایه گذاری در برند و تضمین کیفیت کار شماست.

  • ممکن است برای بخش‌های خاصی به اسناد پشتیبانی نیاز داشته باشید، اما می‌توانید این موارد را در بخش‌های دیگر طرح خود بگنجانید و طرح اصلی را مختصر نگه دارید.
  • فصل فرصت با توصیف مشکلی که برای مشتریان برطرف می‌کنید، آغاز می‌شود.
  • می‌توانید به روش‌های مختلفی به موضوع استراتژی قیمت‌گذاری بپردازید.
  • اینجور موقع‌ها، طراحی یک پرسونای مشتری خیلی به دردتان می‌خورد.
  • در این قسمت بیزینس پلن باید به‌طور خلاصه به معرفی تیم خود بپردازید و شرح دهید که چرا شما افراد مناسبی برای رفع نیاز بازار هستید.
  • بسیاری از افراد طرح کسب و کار را با «مدل کسب و کار» یکی می‌دانند.
در طرح‌های کسب و کار باید فضایی برای تغییر در نظر گرفته شود و انعطاف پذیر باشند. آیا شرکت شما روی کاهش هزینه یا به حداکثر رساندن ارزش تمرکز خواهد کرد؟ استراتژی خود را مشخص کنید، سپس مهمترین هزینه هایی را که برای پیگیری آن با آن روبرو خواهید شد لیست کنید. خودکار است یا شخصی؟ حضوری یا آنلاین؟ از ابتدا تا انتها به تجربه مشتری فکر کنید. راه هایی را که کسب و کار شما به یک مزیت رقابتی بدست می آورد، لیست کنید. مواردی مانند فروش مستقیم به مصرف کنندگان یا استفاده از فناوری برای استفاده از اقتصاد مشترک را برجسته کنید. قالب های راه اندازی ناب نمودارهایی هستند که فقط تعداد اندکی از عناصر را برای توصیف ارزش پیشنهادی شرکت، زیرساخت ها، مشتریان و امور مالی استفاده می کنند.

بیزینس پلن ساده

شاید از خودتان بپرسید این ضرب‌المثل چه ربطی به مجله خبری بیزنس راه بنداز و کار و بیزینس دارد؟ باید به شما بگوییم بیزینس پلن در واقع همان خشت اول است! یک نمونه بیزینس پلن خوب و اصولی می‌تواند موفقیت کسب و کار شما را تضمین کند و باعث شود بتوانید سرمایه‌ خوبی جذب کنید. در عین حال اگر بیزینس پلن شما ضعیف باشد، احتمال شکست خوردنتان بسیار زیاد است. همان‌طور که شما بدون گرم کردن عضلاتتان هیچوقت نمی‌توانید بدنتان را بسازید، بدون بیزینس پلن هم قطعا راه به جایی نخواهید برد. شاید نوشتن و مکتوب کردن طرح تجاری کاری دشوار و طاقت‌فرسا باشد، ولی بدون آن، کشتی شما در دریای پرتلاطمی گرفتار خواهد شد که سکانش به حال خود رها شده و با هر بادی تکان می‌خورد.

تدوین بخش تیم مدیریتی در نحوه نوشتن بیزینس پلن

سعی کنید از مشتری ایده آل خود و نحوه ارائه راه حل کسب‌وکار برای آنها تحلیل عمیقی ارائه کنید. سرمایه‌گذاران باید بدانند که کسب‌وکار چگونه اداره می‌شود، پیش بینی درآمد و هزینه چیست و مهمتر از همه، بازگشت سرمایه چگونه انجام می‌شود. یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد. خیلی مهم است که در این بخش از بیزینس پلن به روش‌هایی که باعث برتری شما از رقبا می‌شود هم اشاره کنید. همچنین مطمئن شوید برنامه‌هایی که می‌نویسید با بودجه و برنامه‌ریزی‌تان همخوانی دارند. از طرفی نتایجی را هم که پیش‌بینی می‌کنید از هر کدام این روش‌ها بدست آورید، بنویسید.

در بخش کالا و خدمات طرح کسب و کار، شما باید به طور شفاف محصولات و سرویس‌های شرکت را توصیف کنید. اشاره به جزئیات ریز خدمات یا توضیح فنی و تخصصی آن‌ها لازم نیست و توصیه نمی‌شود. ۵٫ ساختار انسانی، مدیران و کارشناسان و تیم‌های کاری‌تان را به‌همراه رزومه‌ای کوتاه و نقش آن‌ها در کسب و کار را بیاورید. این بخش از Business Plan نیز نقش مهمی را در جلب توجه سرمایه‌گذاران ایفا می‌کند.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی