طرح کسب و کار: با نحوه تدوین یک بیزنس پلن خوب آشنا شوید ذهن | businesset

درواقع جای هسته اصلی ایده اولیه‌تان برای کسب و کار همین‌جا است. بیزینس پلن‌های امکان سنجی تجاری شامل بخش‌هایی هستند که در آن نیاز به محصول یا خدمات، جمعیت هدف و سرمایه‌گذار موردنظر توصیف شده‌اند. طرح‌های امکان سنجی تجاری با توصیه‌های برای پیشبرد بهتر برنامه و رسیدن به سود بیشتر به پایان می‌رسند. یکی دیگر از انواع طرح‌های کسب و کار طرح‌های امکان‌سنجی تجاری هستند. طرح‌ استراتژیک کسب و کار با ارائه برنامه‌هایی اساسی برای کل شرکت، به دنبال ایجاد نقطه نظری بالاتر از سطح اهداف شرکت و راه‌های دستیابی به آن‌ها است.

بهترین نرم افزار های نوشتن بیزینس پلن

مجله خبری بیزنس راه بنداز کسب و کار یک سند اساسی است که لازم است هر کسب و کار نوپایی قبل از شروع فعالیت به تهیه آن بپردازند. در واقع بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری، داشتن یک بیزنس پلن را شرطی برای بررسی امکان سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها می‌دانند. فایل راهنمای تهیه ی بیزینس پلن را در سایت قرار داده ایم جهت تهیه ی طرح کسب و کار میتوانید از این راهنما و فرم خامی که در ادامه لینکش را برای تان قرار میدهیم، استفاده نمایید. در صورت تهیه فایل و نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید،در خدمتتان باشیم.

جریان‌های درآمد

صورتهای مالی، ترازنامه و سایر اطلاعات مالی ممکن است برای کسب و کاری که از قبل سابقه دارد گنجانده شود. در عوض مشاغل جدید شامل اهداف و برآوردهای چند سال اول تجارت و سرمایه گذاران بالقوه خواهد بود. بیزنس پلن سندی مکتوب است که به تفصیل شرح می‌دهد چگونه یک کسب و کار، معمولاً یک شرکت نوپا «startup» اهداف خود را تعریف می‌کند. یک طرح تجاری از دیدگاه های بازاریابی، مالی و عملیاتی نقشه راهی مکتوب را برای شرکت ترسیم می‌کند. اگر می خواهید برای شرکت تازه تاسیس یا حتی شرکت فعلی خود طرح کسب و کاری تدوین کنید لازم است نکاتی را در نگارش آن رعایت کنید. اینفوگرافیک زیر اشتباهات رایج در این زمینه را مشخص کرده است، رعایت این نکات سبب می شود بیزینس پلن شما قابل اتکا و موثق باشد.

  • یک طرح تجاری، پیش‌بینی‌کننده دقیق آینده کسب و کار شما نیست، بلکه استراتژی و پایه اصلی آن برای حرکت به سمت اهداف آینده است.
  • برای دریافت جدیدترین اخبار، کد های تخفیف، ویدئو های جدید و آخرین مقاله های آموزشی میتوانید با وارد کردن ایمیل خودتان، در خبرنامه برنامه چی عضو شوید.
  • سرمایه‌گذاران می‌‌خواهند بدانند که چه چیزی باید رخ دهد تا برنامه‌های روی کاغذ به واقعیت تبدیل شود.
  • یک نسخه بیزینس پلن نیز در فایلهای آموزشی دوره برای شما قرار داده شده تا بتوانید به کمک آموزش های این دوره، طرح کسب و کار خود را طراحی کرده یا اصلاح/تکمیل نمایید.
اشتراک گذاشتن این موارد نشان می‌دهد که سازمانتان از یک ایده فراتر است و این یک شواهد واقعی از موفقیت شما است. این بخش در بیزینس پلن برای جذب سرمایه‌گذار و دریافت پول برای توسعه کسب و کارتان بسیار موثر است. ممکن است که اتحاد و ارتباط مشارکتی با دیگر سازمان‌‌ها، بخشی از برنامه فروش و بازاریابی شما باشد. این نوع از مشارکت‌های استراتژیک به سازمان برای دسترسی به بازار هدف کمک می‌کند، در عین حال که به شریک استراتژیک خود نیز اجازه می‌دهید تا محصولات و خدمات جدید را به مشتریان ارائه کنند. اگر شما چنین مشارکت‌هایی دارید، آن را هنگام نوشتن بیزینس پلن خود توضیح دهید.

http://dena-blog.ir

وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید. ضمیمه بیزینس پلن، یکی از فصل‌‌ها و بخش‌های ضروری نیست، اما بهتر است که مورد استفاده قرار گیرد. ضمیمه، بخش مفیدی است که در آن اطلاعات تکمیلی و در عین حال مهم مثل نمودارها، یادداشت‌های حقوقی، جداول و..

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی