طراحی بیزینس پلن مشاوره و خدمات تخصصی بیزینس پلن سپیدار | businesset

ببینید، برای ساختن بیزینس پلن، ما باید 10 مرحله را پشت سر بگذاریم. در هر مرحله، شما باید با کمک توضیحاتی که می‌دهیم، به بیزینس خودتان نگاه کنید و اطلاعات گفته شده را یادداشت کنید. برای اینکه کسب‌و‌کار شما به موفقیت برسد و در بخش‌های مختلف رشد کند، باید بدانید که چگونه در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

اجزای اصلی یک طرح کسب و کار

شما باید با مجله خبری بیزنس راه بنداز به بازار هدفی که انتخاب کرده‌اید، ویژگی‌هایی که محصول‌تان دارد و شرایط بازار، قیمت مناسبی را برای محصولات‌تان تعیین کنید. شما باید این 4 پی را در بیزینس پلن‌تان باز کنید و به‌طور مفصل توضیح دهید که در هر بخش هدف چیست و قرار است چه فعالیت‌هایی انجام شود. بازار هدف، به گروهی از مخاطبان گفته می‌شود که مشتری کالاها یا خدمات شما هستند. بازار هدف من افراد ثروتمند جامعه هستند که دوست دارند لوکس به نظر برسند و از این بابت دغدغه مالی هم ندارند. هر کسب‌وکاری یک سری اهداف بلندمدت (مثل رهبری بازار) و یک سری اهداف کوتاه‌مدت و فازبندی شده (مثل رسیدن به فروش 100 میلیونی در یک سال اول) دارد.

  • منابع ثانویه شامل آمار و تمایلات بازار و مشتریان احتمالی شما خواهد بود.
  • در ادامه این مطلب به جزئیات هریک از بخش‌های بیزینس پلن می‌پردازیم و طرح کسب و کاری را برایتان شرح می‌دهیم که مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاران انتظار خواندن آن را دارند.
  • تعیین هدف هنگام تهیه برنامه کسب و کار شما یک بار اتفاق نمی افتد بلکه یک روند مداوم است و با تغییر شرایط ممکن است اهداف تغییر کند.
  • دوم، طرح کسب و کار شما باید ابزاری باشد که برای راه اندازی و رشد کسب و کار خود از آن استفاده می‌کنید.
  • با تکمیل این مراحل به یک طرح جامع و کامل از بیزینس مورد نظر می‌رسیم.
  • فرصت‌ها دست‌ آوردهایی هستند که با استفاده از استراتژی بازاریابی می ‌توانید از آنها جهت بهبود جایگاه خود استفاده کنید.

همچنین برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی و اینکه کمپین‌ها از طریق چه شبکه‌ی اجتماعی باید اجرا شود را بیان می کند. به شما کمک می کند نقاط ضعف را در ایده‌ی خود کشف کنید تا بتوانید قبل از راه اندازی کسب و کار آنها را برطرف کنید. این بخش برنامه بازاریابی و فروش، عملیات و نقاط عطف و معیارهای موفقیت شما را پوشش می‌دهد. برنامه‌های کسب‌وکاری که ۴۰ صفحه یا بیشتر است، معمولا از جانب مراجع تصمیم‌گیرنده به‌طور کامل بررسی نمی‌شود. صورت جریان وجوه نقد معمولا با صورت سود و زیان اشتباه گرفته می‌شود؛ با این حال، این صورت‌ها با هم تفاوت زیادی دارند و برای اهداف متفاوتی استفاده می‌شوند.

http://dena-blog.irطرح‌هایی که هرگز از دفتر کار خارج نمی‌شوند و فقط برای برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک داخلی استفاده می‌شوند، ممکن است از زبان غیرتخصصی‌تری استفاده کنند و از نظر بصری خیلی مرتب نباشند. با توجه به این‌که طرح های کسب و کار دارای اهداف مختلفی هستند، طبیعی است که به اَشکال مختلفی ارائه می‌شوند. برای مشاغل موجود، یک فرایند طرح‌ریزی تجاری قوی می‌تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود که رشد سریع‌تر و نوآوری بیش‌تری را به دنبال دارد. به‌جای یک سند ثابت و ساکن، طرح های تجاری در مشاغل موجود به ابزاری پویا و فعال تبدیل می‌شوند که برای پی‌گیری رشد و شناسایی مشکلات احتمالی، قبل از این‌که کسب‌‌وکار را نابود کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به بیان دقیق‌تر، زمان آن رسیده‌است که پیشرفت خود را در نقاط عطف بررسی و دستاوردهایتان را با پیش‌بینی‌های مالی خود مقایسه کنید.

قالب طرح تجاری سنتی

شما می‌توانید یک آیفون را مستقیم از شرکت اپل بخرید یا به فروشگاه تارگت مراجعه و از آنجا تهیه کنید. برای شرکت‌هایی که به فروش محصولات می‌پردازند، برنامه‌ریزی توزیع بخش مهمی از بیزینس پلن محسوب می‌شود. در بیشتر موارد، شرکت‌های خدماتی می‌توانند این بخش را نادیده‌ بگیرند و به سراغ بخش‌های دیگر بروند. اگر شرکت شما محصولات تأمین‌کنندگان دیگری را می‌خرد، درنظرگرفتن جزئیات نحوه تأمین و دریافت این محصولات و همچنین نحوه ارائه نهایی محصولات و خدمات شما به مشتریان اهمیت فراوانی دارد. در دوران حاضر، حضور در رسانه‌های اجتماعی برای بیشتر کسب‌وکارها ضرورت دارد. به پوشش همه شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت خود نیازی نخواهید داشت، بلکه باید در شبکه‌هایی حاضر شوید که مشتریان در آنها حضور دارند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی