***دوره مدیریت شهرهای هوشمند

از این رو، مدیریت شهرهای هوشمند ، اشتغال و افزایش درآمد بیشتر برای اقشار مختلف ایجاد می کند. مدیریت شهرهای هوشمند فرصت های فراوانی را برای اشتغال افراد ایجاد می کند و زیرساخت های و عملیات شهر را بهتر می کند. مدیر شهر هوشمند: مدیر شهر هوشمند روی برنامه های مختلف شهر هوشمند از جمله بخش فناوری اطلاعات، بودجه بندی، خرید وسایل و دیگر مسائل نظارت می کند. آنها همچنین با مدیران بخش های دیگر در تعامل هستند تا مشکلات مربوط به فناوری اطلاعات و زیرساخت های شهر هوشمند را حل کنند. حمل و نقل عمومی هوشمند یکی دیگر از جنبه های مدیریت شهر های هوشمند است که برای مدیریت حمل و نقل عمومی مطابق با تقاضای شهروندان است. هدف دوره مدیریت شهرهای هوشمند توسعه و تقویت مهارت های مدیریتی و فرآیندهای اداري شهر هوشمند است. هم چنین ، مدیر مذکور دارای مهارت های مالی است، زیرا اغلب نقش نظارتی در نظارت بر بودجه را بر عهده دارند. هم چنین، راه حل هایی برای رسیدگی به چالش های زنان باردار در جوامع ارائه شده است تا به موقع چک آپ خود را انجام دهند. وظایف این مدیران عبارتند از شناسایی و حل مسائل سیستم های کامپیوتری، پیکربندی و رفع مشکل (troubleshooting) نرم افزار و سخت افزار، ارتقاء زیرساخت ها، رهبری تیم مدیران سیستم برای مدیریت سرورها.

هم چنین مدیران ارشد سیستم مسئول آموزش و نظارت کارمندان جدید است. میزان درآمد مدیر ارشد سیستم بر اساس آخرین گزارش های ارائه شده بین 72000 تا 92000 دلار در سال بوده است که این میزان بر اساس سابقه کار و محل کار آنها متفاوت است. میزان درآمد این عنوان شغلی بر اساس سوابق کاری وی بین 92000 و 151000 دلار است. در حالی که انعطاف پذیری به معنی پذیرفتن روش های مختلف است، سازگاری به تطابق با شرایط در حال تغییر است. مطالب و محتوای ارائه شده در این دوره بر اساس استانداردهای روز آموزشی تهیه شده است و در عین حال که جامع و کامل است، طوری طراحی شده است که فراگیری آنها برای دانش پذیران آسان باشد. شاید در اداره یا شرکت کار می کنید و در جستجوی راهکارهای نوآورانه و جامع برای کسب و کار خود هستید. پژوهش های بانک جهانی روی 750 شهر در سراسر جهان بین سال های 2005 و 2012 نشان داد که رشد اقتصادی بین 72٪ از شهرها از رشد اقتصادی ملی خود فراتر رفته است، و انتظار می رود که تا سال 2025، 600 شهر جهان به 60٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی برسند که این از نظر اقتصادی بسیار مهم است.

بر آخرین گزارش ها، میزان درآمد و حقوق در حیطه مدیریت شهرهای هوشمند بر اساس سابقه و محل کار، بین 56000 تا 106000 دلار بوده است. هم چنین ، صرفه جویی در مصرف و کارایی انرژی، موضوع اصلی مدیریت شهرهای هوشمند است. نتیجه آن افزایش توجه به مقوله ای به اصطلاح “شهرهای هوشمند” بوده است. در نتیجه کارمندان زیر دست شما می دانند که شما برای دیدگاه، بازخوردها و پیشنهادهای آنها اهمیت و ارزش قائل می شوید. مدرک مدیریت شهرهای هوشمند اطلاعات جامعی را به شما ارائه می دهد تا در مورد آخرین شیوه های مدرن مدیریت شهرهای هوشمند در این زمینه آشنا شوید. کیوسک های هوشمند همچنین اطلاعات مربوط به رستوران ها، فروشگاه و حوادث را ارائه می دهند. کیوسک های هوشمند: کیوسک های هوشمند نقش مهمی در ارائه خدمات مختلف شهر به عموم مردم از جمله خدمات Wi-Fi، دوربین های امنیتی که بر حسب IP کار می کنند، تابلوهای دیجیتال تبلیغاتی و آگهی های عمومی ایفاء می کنند. این معاونین در درجه اول در یک محیط اداری کار می کنند، اما گاهی اوقات بیرون از اداره می روند و در جهت اهداف توسعه شهر هوشمند، پیشنهاد و نظراتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، با استفاده از حسگرهای هوشمند، چراغ های هوشمند زمانی که اتومبیل ها یا پیاده ها در جاده ها حرکت نمی کنند، نور آنها کم می شود یا خاموش می شود.

آنها همچنین در توسعه و پیاده سازی سیاست ها ی شهر هوشمند شرکت دارند. هنگامی ذهنی باز داشته باشید، افکار منفی را حذف می کنید و اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما می دانند که تو ذهنیت باز دارند و این کار اعتماد و احترام بین همکاران ایجاد می کند. هم چنین در این سند ، چشم اندازها و اهداف آرمانی ایجاد شهر هوشمند به طور واضح بیان می شود. تحولات سریع در فناوری شهرهای هوشمند باعث شده است که شهرها رشد سریعی از نظر رفاه و تسهیلات زیرساختی شهر داشته باشند که این تحول مدیون مدیریت شهرهای هوشمند است. بر اساس میزان سابقه کاری و محلی که مدیر شهر هوشمند کار می کند میزان حقوق و دستمزد دریافتی بر اساس آخرین گزارش ها بین 69000 تا 108000 دلار در سال بوده است. مدیران شایسته باید با تغییرات پروژه سازگاری داشته باشند و بین اعضای تیم اعتماد ایجاد کنند. میزان حقوق دریافتی این معاونین، بین 62000 تا 98000 دلار در سال گزارش شده است. دوره مدیریت شهرهای هوشمند دوره ای است که بررسی موضوعاتی از قبیل حقوق ، قوانين و مقررات شهر هوشمند ، آشنایی با شهر هوشمند، خانه های هوشمند، سیستم حمل و نقل هوشمند، آشنایی با دولت الکترونیکی، آشنایی با دولت الکترونیکی می پردازد.

مدیریت حمل و نقل هوشمند قادر به تسهیل رفت آمد شهری به صورت الکترونیکی و مجازی است. در مدیریت شهرهای هوشمند از سیستم های حمل و نقل هوشمند می توان برای مقابله با تعدادی از چالش های موجود در شهر از جمله بهبود زمان رفت و آمد، افزایش ایمنی برای سواران و عابران پیاده برای حمل و نقل استفاده کرد. مدیران ارشد سیستم کارهای تحقیقاتی را انجام می دهند و نرم افزار و سیستم های کامپیوتری شرکت خود را در صورت نیاز انجام می دهند. یک دستگاه جی پی اس بر روی یک اسپری (افشانه) می تواند مناطق متمرکز مشکلات تنفسی را نشان دهد. بررسی ها نشان می دهند که توسعه بیشتر شهرهای هوشمند با تدوین یک سند و برنامه کلان برای شهر هوشمند آغاز شده است. توانایی سازگاری: انعطاف پذیری و سازگاری ممکن است به نظر شبیه به هم باشد، اما این دو در واقع بسیار متفاوت هستند. تسهیل کسب و کار: شاید برایتان تعجب آور باشد، ولی مدرک مدیریت شهرهای هوشمند می تواند به کسب و کار شما هم کمک کند.

همچنین ، این حسگرها داده ها را برای بهینه سازی سیستم های HVAC ( سیستم های گرمایش و تهویه هوای مطبوع) جمع آوری می کنند که باعث بهبود کارایی و عملکرد در ساختمان ها می شود. استقرار شبکه حسگر بی سیم، عامل اصلی تضمین تهویه هوای مطبوع است. به مانند سلول عصبی که نیاز به تغذیه دارد، تغذیه شبکه هوشمند شهری از طریق داده تأمین می شود که چرخه حیات شهر را تأمین می کند. اگر شهر را به مانند بدن انسان تشبیه کنیم، شهر هوشمند به مانند شبکه عصبی بدن می باشد که زیرساخت های ارتباطی و اطلاعات شهر را به هم متصل می کند. به عنوان مثال چراغ های راهنمایی خیابان متصل به هم که دارای حسگر هستند، زمانیکه هوا تاریک می شود یا فردی از کنار آنها رد می شود را می تواند شناسایی کند و به طور خودکار روشن یا خاموش شود. مدیران برنامه ریزی استراتژیک باید مهارت های تشکیل تیم در پروژه های خاصی را داشته باشند و باید بتوانند طرح هایی برای کسب و کار و توسعه آن ارائه دهند. مدیر شهرهای هوشمند به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ به همین منظور، نیاز به مدیریت و یکپارچه سازی اطلاعات دارد که اهداف دولت الکترونیک را برآورده کند.

این قبیل از موارد توسط مدیریت شهرهای هوشمند، نظارت می شود. در این سند، چشم اندازها ، ماموریتها، طرحها و برنامههای اولیه جهت برپایی شهر هوشمند، تعیین و تدوین می شوند. به علاوه به منظور اجرایی کردن سند، در راستای راهبردها و اهداف کلان شهر هوشمند، برنامههایی نیز پیشنهاد می گردد. این دوره دانش پذیران را با تحلیل داده و مهارت های ارائه راه حل، اصول و مبانی شهر هوشمند، آموزش الکترونیکی و ویژگیهای دولت الکترونیکی آشنا می کند . ارتباط مؤثر: یکی از مهم ترین مهارت های مدیران شهرهای هوشمند داشتن ارتباطات عالی و مؤثر است. مدیریت شهرهای هوشمند شامل تیم های برجسته ای از گروه های مختلف فنی و تخصصی است که با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند. آنها معمولا در جلسات شورای شهر حضور دارند و ارتباط خوبی با مدیران ، همچنین کارمندان و سایر اعضای شورای شهر دارند. ارتقاء سازمانی: ساختارهای سازمانی مختلفی در مدیریت شهرهای هوشمند وجود دارد و همه آنها بر سبک مدیریت تاثیر دارند. امکان ارسال بسته های آموزشی به سراسر کشور وجود دارد. مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به امید پیشرفت سطح علمی کشور و با هدف کمک به این امر ، دوره مدیریت شهرهای هوشمند را به صورت بسته آموزشی طراحی و در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار داده است .

این مؤسسه با اساتید برتر و مجربی در حوزه مدیریت شهرهای هوشمند همکاری می کند که دارای سوابق طولانی در این زمینه هستند. ارائه روش های مدیریتی کاربردی برای افرادی که در پست های مدیریتی مختلف شهری هستند و می خواهند در زمینه مدیریت شهرهای هوشمند مدرک بگیرند و ارتقاء شغلی داشته باشند. از این رو نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه در آینده بسیار احساس می شود. تأمین منابع اولیه به جمعیت این شهرها مانند غذای سالم، آب پاک و انرژی کافی ، چالش برانگیز بوده و نیاز به مدیریت دارد. نیاز مبرم به مدیر شهرهای هوشمند: شهرها همیشه مرکز پیشرفت فناوری ها بوده است. هم چنین به دلائل زیر اخذ مدرک مدیریت شهری حائز اهمیت است. اهمیت مدرک مدیریت شهرهای هوشمند چیست؟ از این رو اهمیت این مدرک را بسیار بالا می برد. دانش پذیرانی که می خواهند به خارج از کشور مهاجرت کنند یا رزومه کاری بهتری برای خارج از کشور داشته باشند، امکان ترجمه رسمی مدارک با مهر وزارت امور خارجه وجود دارد که این اعتبار مدرک را بسیار بالا می برد. ممکن است برخی از مدیران اساسا دارای صبر و تحمل ذاتی باشند اما این بدان معنا نیست مدیران نیابد مهارت تحمل و صبر خود را بالا ببرند.

هم چنین عده از افراد هستند که در پست های مدیریتی و اجرایی شرکت خود مشغول به کار هستند و می خواهند دانش خود را در این زمینه بالا برده و یا ارتقاء شغلی پیدا سایت businesset کنند. اگر مشکلی شناسایی شود، دستگاه به طور خودکار راه حلی را ارائه می دهد. شبکه های حسگر هوشمند، اینترنت چیزها (IoT) و فن آوری های مربوط به آن، راه حل های کلیدی برای مدیریت شهرهای هوشمند به حساب می آیند. مدیریت پسماند زائد: راه حل های هوشمند برای ردیابی زباله ها به شهرداری ها و مدیران خدمات زباله کمک می کند تا مدیریت زباله ها بهتر شود و هزینه های عملیاتی کاهش یابد و مسائل مربوط به جمع آوری ضایعات ناکارآمد بهتر مورد بررسی قرار گرفته شود. محیط زیست شهری انعطاف پذیر: مدیریت شهرهای هوشمند به شهرها کمک می کند تا شهری قوی ساخته شود که در برابر شرایط سخت محیط زیستی یا اقتصادی مقاوم باشد. بر عکس در یک محیط سازمانی ارتقاء یافته که روش های جدید مدیریتی را به کار می گیرد، تیم هایی که در پروژه شرکت می کنند، وظایف سازمان یافته تری نسبت به بقیه سازمان ها دارند.

این مؤسسه مفتخر است که با بیش از 10 سال سابقه در زمینه آموزش دوره های مختلف در زمینه مدیریت، این بسته آموزشی را پس از بررسی نیازهای دانش پذیران طراحی و ارائه کرده است. اکنون که در مورد شهر هوشمند، مطالبی را آموختید، می خواهیم به نحوه مدیریت شهر هوشمند بپردازیم. آگاهی از ساختار سازمان و نحوه تشکیل تیم های پروژه برای مدیران شهرهای هوشمند بسیار حائز اهمیت است. در قسمت بعدی به معرفی نحوه مدیریت شهرهای هوشمند می پردازیم. همچنین این قسمت از مدیریت شهرهای هوشمند شامل کنترل دسترسی به املاک یا دارایی ها و شناسایی افراد در مناطق غیر مجاز می شود. مدیر ارشد سیستم: مدیران ارشد سیستم مدیریت یک تیم از مدیران سیستم و همچنین دیگر کارکنان بخش فناوری اطلاعات در قسمت مدیریت شهر هوشمند بر عهده دارند. سیستم های امنیتی: مدیریت شهرهای هوشمند شامل کنترل از راه دور، بیومتریک، دوربین های نظارت IP و هشدارهای بی سیم برای کاهش دسترسی غیر مجاز به ساختمان ها و جلوگیری از دزدی می شود. پارکینگ هوشمند باعث کاهش تراکم خودرو، کاهش ترافیک ، کاهش هزینه های اجرایی و کاهش استرس راننده می شود. همچنین در عرصه حمل و نقل، مدیریت شهر هوشمند جهت نظارت و تحلیل جریان های ترافیکی برای بهینه سازی چراغ های خیابانی استفاده می شود تا مانع از افزایش ترافیک در ساعات ازدحام شود.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی