جدیدترینهای «چرخه بهره وری»:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در این جلسه که با حضور رئیس گروه تحول اداری و بهره وری وزارت اقتصاد و دارایی و روسای ادارات برنامه ریزی ، بهره وری و ارزیابی عملکرد بانکهای ملی، سپه، کشاورزی، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون ، توسعه صادرات و صنعت و معدن برگزار شد اهم موارد مرتبط با تجربیات بانکها در پیاده سازی چرخه بهبود بهره وری در بانکهای دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نشست کارگروه بهرهوری شرکتهای گاز استانی با حضور معاون پایش و سنجش سازمان ملی بهرهوری ایران و نماینده مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز به میزبانی شرکت گاز گیلان برگزار شد. به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در نشست کارگروه بهرهوری شرکتهای گاز استانی، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با ارائه توضیحاتی درباره الزامهای بالادستی استقرار چرخه بهرهوری، اهمیت توجه به مقوله بهرهوری در شرکتهای حوزه نفت و گاز و اقدامهای انجام شده در این زمینه، اظهار امیدواری کرد با استفاده از راهنماییهای سازمان ملی بهرهوری، برخی مغایرتها و ابهامهای پیش آمده در سالهای گذشته رفع شود. اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، پروژه پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در سطح شرکت ذوب آهن اصفهان پیرو دستور مدیر عامل شرکت با هدف افزایش ارزش افزوده و کاهش هزینه عوامل تولید، در راستای پاسخگویی به نیازها و انتظارات سهامداران شرکت، بر پایه مطالعات انجام شده توسط مدیریت برنامه ریزی و مهندسی صنایع و بهره گیری از نظرات دکتر جعفر عسکری مشاور سازمان مدیریت صنعتی، تعریف و در چهار مرحله درحال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تاکید بر اینکه وابستگی حوزه اقتصاد به بهرهوری غیرقابل انکار است گفت: بهرهوری نیازهای مادی را بدون استفاده از این منابع تقویت میکند. استخدام، مهاجرت و کمبود نیرو هر سه مسئله ای است که پرستاران را تهدید میکند. در دنیا دغدغه نخست دولتها سلامت مردم است. بر اساس بررسیهای بینالمللی در حوزه سلامت مهمترین عامل در جوامع، تامین سلامتی نیروی انسانی است. ایسنا/لرستان نائب رئیs اتاق بازرگانی ایران گفت: از نظر عمده فعالان بخش خصوصی و طیف وسیعی از صاحبنظران حوزه اقتصاد و کسب و کار، امالمصائب اقتصاد ایران و علتالعلل مشکلات آن، چرخه معیوب خطرناکی است که میان ضعف بهرهوری و بیانگیزگی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان ، بر اساس اعلام سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اصفهان و بر اساس بررسي مستندات بهره وري سال 1395 اين اداره كل موفق به كسب رتبه اول استقرار مديريت چرخه بهره وري در ميان دستگاه هاي اداري – اجرايي استان اصفهان شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری درباره تکالیف بهره وری در بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: در ماده ۵ برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی موظف هستند چرخه بهره وری را در دستگاه با رویکرد رشد اقتصادی پیاده کنند و ظرف ۶ ماه برنامه خود را برای عملیاتی شدن به سازمان بهرهوری ارائه دهند تا پس از تایید در سال اول در هیئت وزیران تصویب شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛”بهرهوری” به معنی استفاده مؤثر و کارآمد از ورودیها یا منابع برای تولید محصول یا ارائه خروجیها (خدمات) است که خود را به صورت ارزش افزوده نشان میدهد.

بانک صنعت و معدن برای دومین سال متوالی موفق شد که عنوان نخستین بانک دولتی، را از وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری اخذ نماید. طبق این ماده باید ظرف ۶ ماه چرخه بهره وری مستقر شود در حالی که به نظر میرسد قانون گذار نمی دانسته چرخه بهره وری به چه معناست. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهرهوری با اشاره به روز بهرهوری به عملکرد اجرای ماده ۵ قانون برنامه ششم در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر برای این ماده قانونی گامهایی پیش بینی شده که برای آن دستاوردهایی در نظر گرفته شده و دستگاههای اجرایی ملزم بودن در مهلت های مقرر آن را انجام دهند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهرهوری با اشاره به روز بهرهوری به عملکرد اجرای ماده ۵ قانون برنامه ششم در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر برای این ماده قانونی گامهایی پیش بینی شده که برای آن دستاوردهایی در نظر گرفته شده و دستگاههای اجرایی ملزم بودن در مهلت های مقرر آن را انجام دهند.

وی افزود: در ماده پنج برنامه ۶ توسعه وظایف دستگاههای مختلف و سازمان ملی بهرهوری درخصوص رشد بهرهوری، نقشهایی مشخص شده است و دستگاهها موظف هستند که در مدت ۶ ماه برنامههای بهرهوری خودرا پیادهسازی و اجرا کنند. وی افزود: دستگاهها و نهادهای اجرایی برای این منظور باید برنامههای ارتقای بهرهوری تحت عنوان برنامههای عملیاتی را تنظیم کنند و به تایید سازمان ملی بهرهوری برسانند. وی افزود: اما پس از چهارسال تلاش برای استقرار چرخه بهرهوری ۳۴ دستگاه ماده پنج نتوانستند به برنامه عملیاتی برسند چرا که زمانبندی درستی در قانونگذاری انجام نشد. اما متأسفانه در کشور ما صد میلیارد دلار از سرمایه مردم اینگونه به هدر رفت. بهرهوری اگرچه به ظاهر یک واژه لوکس و کمتر دست یافتی برای اقتصاد ایران است، اما ظاهرا برنامههایی برای افزایش بهرهوری تدارک دیده شده که به خصوص در برنامه ششم توسعه، جای پای پررنگ تری دارد. به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اولیاء بعد از ظهر چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، توجه به تحقق اهداف بهره وری نقش مهمی در توسعه و رشد کشور دارد. تین نیوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان موفق به کسب رتبه عالی در فرآیند پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در میان دستگاه های اجرایی استان طی سال ۹۸ شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران در ساختمان سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد. «فاطمه پهلوانی» روز سه شنبه در نشست خبری روز ملی بهرهوری در محل این سازمان اظهارداشت: رویکرد کلی سازمان در انجام کار به دو بخش تقسیم میشود. «بهروز محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص استقرار چرخه بهرهوری دستگاههای اجرایی، گفت: استقرار شبکه چرخه بهرهوری تکلیف قانونی است که در ماده ۵ برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده و دستگاههای اجرایی موظف شده اند، استقرار چرخه بهرهوری را در دستور کار خود قرار دهند. مطابق بند «الف» ماده پنج قانون برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی برای محور قراردادن رشد بهرهوری در اقتصاد، باید ضمن اجرایی کردن چرخه مدیریت بهرهوری در مجموعه و واحدهای تحت پوشش خود، تمهیدات لازم برای عملیاتی کردن این چرخه با هماهنگی سازمان ملی بهرهوری فراهم و گزارش سالیانه خود را به سازمان ارائه کنند. رئیس سازمان ملی بهرهوری تصریح کرد: در سال ۲۰۱۹ توسط سازمان آسیایی بهرهوری تعیرفی از بهرهوری ارائه شد که بر اساس آن “کارایی” و “اثر بخشی” دو مورد از نتایج بهرهوری است. در این نشست، فاطمه پهلوانی درباره تکالیف بهره وری در بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: در ماده ۵ برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی موظف هستند چرخه بهره وری را در دستگاه با رویکرد رشد اقتصادی پیاده کنند و ظرف ۶ ماه برنامه خود را برای عملیاتی شدن به سازمان بهرهوری ارائه دهند تا پس از تایید در سال اول در هیئت وزیران تصویب شود.

رئیس سازمان ملی بهرهوری با اشاره به اینکه رشد بهرهوری در سال 97 بالغ بر منفی 6.12 درصد بوده است، گفت: با نفت اقتصاد مقاومتی محقق نمیشود. وی با اشاره به مسئوليتي که سازمان اداري و استخدامي کشور در حوزه بهبود فضاي کسب و کار و ارتقاء بهره وري بر عهده دارد افزود: بنا بر تجربه اي که در تعدادي از واحدهاي بزرگ صنعتي براي استقرار چرخه مديريت بهره وري داريم بر آنيم تا تعدادي از واحدهاي صنعتي استان يزد را در يک همکاري مشترک تحت پوشش مطالعات مربوط به استقرار چرخه مديريت بهره وري ببريم. وی با بیان اینکه امروز خیلی از رشته های دانشگاهی بازار کار ندارند عنوان کرد: این در حالیست که رشتههای زیادی وجود دارد که هنوز در ایران راه اندازی نشده ولی موردنیاز آینده جهان است. بهره وری به عنوان منبعی برای رشد اقتصادی پایدار و درک مشترک همه جوامع پیشرفته و خواهان توسعه محسوب میشود.

اولیاء با اشاره به هدفگذاری های انجام شده در بخش بهره وری، ابراز داشت: بخش عمده ای از توسعه کشورها در حوزه ارتقای بهره وری و هدفگذاری های مربوط به آن است. آیین نامه اجرایی استقرار چرخه بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور را محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش خبرنگار مهر، رویا طباطبایی ظهر چهارشنبه در همایش ملی تعامل بین صنعت و دانشگاه در لرستان در سخنانی بر ضرورت توجه به دانشگاه بهره ور، اثر بخش و آینده نگر تاکید کرد و اظهار داشت: در غیر اینصورت به وظایفی که بر عهده این نهاد گذاشته شده عمل نمی شود. تدوین سند برنامه عملیاتی استقرار چرخه بهره وری در وزارت جهاد کشاورزی در بهار ۱۴۰۰ نهایی و اجرایی می شود. نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح را مکلف به اجرای چرخه مدیریت بهرهوری کردند. نمایندگان مجلس دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح را مکلف کردند برای محور قرار دادن رشد بهرهوری در اقتصاد، چرخه مدیریت بهرهوری را در مجموعه و واحدهای تولیت خود اجرایی کنند. به گزارش مشرق، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت با صدور مجوز برای استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کردند.

رئیس سازمان ملی بهره وری اعلام کرد: پاداش هیئت مدیره شرکتهای دولتی که گفته میشود سلیقهای انجام میشود، از این پس طبق بند “د” تبصره ۲۱ قانون بودجه سالجاری براساس بهرهوری شرکتها صورت میگیرد. هیچ دستگاهی نمیتواند در ۶ ماه هم چرخه بهره وری را مستقر کند و هم برنامه عملیاتی بهبود را بنویسد. خرم آباد – رئیس سازمان ملی بهرهوری کشور از اجرای چرخه مدیریت بهبود بهرهوری در ۱۰ بنگاه بزرگ اقتصادی کشور خبر داد. سنجش بهره وری در ۱۰ بنگاه بزرگ اقتصادی/بهرهوری بانکها چقدر است؟ به گزارش اقتصادآنلاین، در این جلسه که با حضور رئیس گروه تحول اداری و بهره وری وزارت اقتصاد و دارایی و روسای ادارات برنامه ریزی ، بهره وری و ارزیابی عملکرد بانکهای ملی، سپه، کشاورزی، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون ، توسعه صادرات و صنعت و معدن برگزار شد اهم موارد مرتبط با تجربیات بانکها در پیاده سازی چرخه بهبود بهره وری در بانکهای دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بانک صنعت و معدن میزبان گروه تحول اداری و بهره وری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانکهای دولتی بود که این نشست با هدف بررسی موارد مرتبط با استقرار چرخه بهره وری در بانکها برگزار شد. به گزارش ایرنا، علی اکبر اولیا شنبه شب در نشست شورای معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد که با هدف بررسی وضعیت بهره وری استان و دستیابی به راهکارهای ارتقاء بهره وری تشکیل شد افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور بخاطر کمبود منابع، بیش از پیش به مقوله بهره وری حساسیت نشان می دهد چون این رخداد، فرصت مناسبی برای ترویج برنامه های بهره وری در کشور و استانهاست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هیأت وزیران با توجه به ضرورت استفاده از آمار و اطلاعات دستگاه های اجرایی برای تهیه و تدوین برنامه توسعه ای متوازن و نیز تکلیف دستگاه های اجرایی در ارایه ریزداده ها و اطلاعات آماری مورد نیاز مرکز آمار ایران، با هدف کاهش هزینه های اجرای طرح های آماری و زمان انتشار آنها، به مرکز مرکز آمار ایران اجازه داد از اطلاعات (ریزداده های) موجود در پایگاه اطلاعات موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، در حد نیاز و با رعایت طبقه بندی مربوط استفاده کند. در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت با صدور مجوز برای استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کردند. در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیئت دولت که به ریاست آیتالله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت با صدور مجوز برای استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، براساس نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک صنعت و معدن به عنوان الگوی نمونه برای سایر بانکهای دولتی در زمینه ارتقای بهره وری معرفی شد و در این ارتباط، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک پیامی را بدین شرح صادر کرد:در محیط رقابتی امروز، موفقیت سازمانها در گرو افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه سازمانها سایت businesset میباشد. اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، براساس نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک صنعت و معدن به عنوان الگوی نمونه برای سایر بانک های دولتی در زمینه ارتقای بهره وری معرفی شد و در این ارتباط، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک پیامی را بدین شرح صادر کرد:در محیط رقابتی امروز، موفقیت سازمان ها در گرو افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان به عنوان مهم ترین سرمایه سازمان ها می باشد. اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فاطمه پهلوانی رییس سازمان ملی بهره وری ایران در نشست خبری که در سازمان مذکور در خصوص تصویب آیین نامه اجرایی بند د تبصره21 قانون بودجه 1399برگزار شد، گفت: آیین نامه مذکور تقریبا از اردیبهشت ماه سال جاری به سازمان اداری و استخدامی ارسال شد اما با توجه به تعدد بخشنامهها و دستورالعملهای موجود در هیئت دولت در نهایت آیین نامه مذکور در نیمه شهریور ماه تصویب شد.

خبرگزاری آریا – پروژه پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در سطح شرکت پیرو دستور مدیر عامل شرکت با هدف افزایش ارزش افزوده و کاهش هزینه عوامل تولید، در راستای پاسخگویی به نیازها و انتظارات سهامداران شرکت، بر پایه مطالعات انجام شده توسط مدیریت برنامه ریزی و مهندسی صنایع و بهره گیری از نظرات دکتر جعفر عسکری مشاور سازمان مدیریت صنعتی، تعریف و در چهار مرحله درحال پیگیری می باشد . پروژه پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در سطح شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای پاسخگویی به نیازها و انتظارات سهامداران شرکت در چهار مرحله درحال پیگیری است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا«حمیدرضا متین» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در چند سال اخیر با اقبال سرمایه گذاری خوبی در استان روبرو بودیم به طوری که برای بهره برداری از 30 طرح مهم و بزرگ گام نخست را در سال 92 برداشتیم و از این تعداد 15 طرح به بهره برداری رسید و سه طرح دیگر هم در سال جاری افتتاح می شود. وی با اشاره به اینکه هنگام قانونگذاری باید مراقب تلههای باشیم تصریح کرد: چهار سال برای استقرار چرخه بهرهوری در برنامه ششم تلاش شده است، افزود: در این زمینه ۳۴ دستگاه بزرگ ملی ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری حضور دارند .

در این راستا رییس سازمان ملی بهرهوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت بهرهوری دستگاهها، گفت: هدف از اجرای چرخه مدیریت بهرهوری، دستیابی به سهم بهرهوری در رشد اقتصادی است. هیئت دولت آیین نامه اجرایی ارتقای بهره وری دستگاههای اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامههای پیش بینی شده در قانون ششم توسعه را تصویب کرد. به گزارش تین نیوز به نقل از راهساز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در نامه ای به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، نتایج ارزیابی مستندات بهره وری سال ۹۸ را اعلام کرد. رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال گذشته واحدهای این استان، در حدود 730 تا 750 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی و صنعت به صورت پیلهوری صادرات داشتند که بارنامههای آن موجود است. «فاطمه پهلوانی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: براساس تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۹ و ماده پنج قانون ۶ توسعه دستگاههای اجرایی را مکلف کرده چرخه بهرهوری با رویکرد اقتصادی را پیاده کنند و در مدت ۶ ماه برنامه خود را به سازمان ملی به بهرهوری ارائه کنند و سازمان نیز پس از یک سال برنامه را به هیات وزیران ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید انصاری امروز صبح در در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان یزد با بیان این مطلب افزود: استان يزد در زمينه شاخص هاي بهره وري و فضاي کسب و کار جايگاه مناسبتري نسبت به ساير استانها دارد. رویداد۲۴ فاطمه پهلوانی امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی بهره وری، با اشاره به استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: نقطه ضعف ماده ۵ برنامه ششم که به استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی اشاره دارد، زمانبندی آن است. به گزارش جام جم آنلاین ایلام، محمد مالمیر گفت: به منظور استقرار این چرخه مشتمل بر ماده 3 و 5 قانون برنامه ششم توسعه کشور و راهنمای اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملّی بهره وری، این شرکت اقدام به تشکیل کمیته بهره وری و تعیین گامهای مسئله شناسی شاخص های آن نموده است. به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دبیر کمیته بهره وری وزارتخانه با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: براساس دستورالعمل اجرائی این سند که در ۱۰ گام از سوی سازمان ملی بهره وری پیش بینی شده است، سهم بهره وری بخش کشاورزی از ارزش افزوده اقتصادی کشور باید به ۴۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه پهلوانی امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی بهره وری، با اشاره به استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: نقطه ضعف ماده ۵ برنامه ششم که به استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی اشاره دارد، زمانبندی آن است. خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی با انتقاد به نحوه نگاه به شرکتهای بزرگ در بحث خصوصیسازیها اظهار کرد: در دنیا پیش از واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی، اول نسبت به بازسازی ساختاری بنگاه ها اقدام می کنند تا پس از حصول اطمینان از بهره وری و کارایی، بنگاه ها واگذار شود. سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بیباک؛ بخش مهمترین عناوین: رئیس سازمان ملی بهره وری از اعلام نتایج پایش بهره وری در ده بنگاه اقتصادی در آذرماه امسال خبر داد و گفت: سنجش بهرهوری دو بانک بزرگ کشور آغاز شده است که نتایج آن به بقیه تعمیم داده میشود. درصد از بودجهها دولت برا اجرا برنامهها بهرهور از سو سازمان ملی بهره وری ایران بلوکه مشود.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی