ثبت شرکت در آلمان؛ بیزینس پلن شاهین شاکری مشاور تجاری در آلمان | businesset

مفاهیم مقدماتی، شناسایی مجله خبری بیزنس راه بنداز‌های کسب‌و‌کار، داشتن برنامه تجاری از ایده، مالکیت مادی و معنوی ایده و ساخت نمونه اولیه تا ارائه محصول نهایی بخش‌های ابتدایی این آموزش هستند. نحوه ایده‌پردازی و تبدیل ایده به محصول در این بخش‌ها آموزش داده می‌شوند. بخش‌های بعدی این آموزش مربوط به مسائل مدیریتی و جذب سرمایه، از جمله موارد زیر است. از نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران و وام دهندگان، کیفیت و تجربه تیم مدیریتی یک پروژه، مهم‌ترین عامل برای بررسی پتانسیل آن است. کار کردن بر روی بخش تیم مدیریتی علاوه بر این‌که نظر سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها، تجربیات و منابع مورد نیاز تیم مدیریتی خود را ارزیابی کنید.

چگونه باید بیزینس پلن‌ خود را ارائه دهید؟

در این بخش از بیزینس پلن شرح محصولات و یا خدماتی را که کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد، قرار دهید. بیشترین تمرکز در این بخش از بیزینس پلن روی مشکلی و نیازی است که دغدغه شما شده و تلاش بر حل آن دارید. در نتیجه، باید آن را شرح و بسط داده و توضیحات کاملی ارائه دهید.

  • برخی از نمونه های آن فروش مستقیم، هزینه عضویت و فروش فضای تبلیغاتی است.
  • اهداف مشخصی درباره سهم بازار و بخش ها، تعداد مشتری و راهکارهای حفظ مشتری و اندازه و حجم خریدهای که انجام می دهند.
  • تحقیقات به این نتیجه رسیده است که ۲۱٫۵ درصد استارت‌آپ‌ها در سال اول، ۳۰درصد در سال دوم، ۵۰درصد در سال پنجم و ۷۰درصد در سال دهم شکست می‌خورند.
  • در صورتی که طرح شما خوب نوشته شده باشد و نیروی کار نیز آن را خوب درک کند، اجرایی شدن ایده بسیار راحت‌ خواهد بود.

یک بیزینس پلن حرفه‌ای بر اساس یک استاندارد مشخص و چهارچوب معین تدوین می‌شود که دارای سوالاتی است که مدیر را مجبور می‌نماید تا چشم‌انداز و استراتژی بلندمدت را ترسیم نمایند . بیزینس پلن به مدیران سازمان کمک می‌نماید تا چشم‌انداز و برنامه‌های آتی خود را بیان نمایند. این پلن باید اعتبار ایده ، بازار هدف ، نحوه رقابت و … شما را به چالش بکشد و شما را به انجام بهترین عملکرد ترغیب نماید. شاید بسیاری از اطلاعات غیر اساسی موجود در آن سند ، حتی در طی زمان پرینت گرفتنش ، منسوخ‌شده باشد ، پس از کلیات طرح توجیهی به عنوان یک نقشه راه استفاده نمایید و نیاز نیست همه‌چیز را موبه‌مو مدنظر قرار ندهید. سرمایه‌گذاران یا وام‌دهندگان ، پیش از اینکه پول خویش را در اختیار شما قرار دهند، از شما یک بیزینس پلن خواهند خواست.

http://dena-blog.ir

این اهداف مالی از طریق تخصیص بودجه و همچنین پیش بینی ها تعیین می شود و همه اعضای شرکت در دستیابی به آن دخیل هستند. مدیران شرکت شروع کننده یک پروسه هستند و به صورت زنجیروار، سایر اعضا نیز در این مراحل شریک خواهند بود. بدانید که هیچ روش واحدی برای نزدیک شدن به یک استراتژی بازاریابی وجود ندارد.

نمونه بیزینس پلن استارت آپ

استراتژی شما باید متناسب با نیاز مشتریان شما تحول پیدا کند و تغییر نماید. می توانید از نمودار های سازمانی استفاده کنید و نشان دهید که تجربه منحصر به فرد هر شخص تا چه میزان در موفقیت بیزینس شما موثر است. حتی اگر بیزینس پلنی که می‌نویسند ساده بوده و بعد از نگارش به دور انداخته شود ، باز کمک خواهد نمود که ذهنتان دوباره به موارد مهم کسب و کار فکر نماید. هر کسب و کاری بدون یک برنامه مدون ، حتما از مسیر اصلی خود خارج و سازمان متحمل مشکلاتی خواهد نمود. داشتن یک طرح کسب و کار به عنوان یک کارآفرین به شما کمک خواهد نمود تا بر ایده و استراتژی کسب و کار خود تمرکز کافی داشته باشید.

بیزینس پلن چیست؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی