بیزینس چیست ؟ نازو | businesset

در سال ۱۳۹۲ آکادمی کوچینگ FCA انگلستان برای افرادی که تمایل داشتند یک کوچ حرفه ای شوند یا مهارت‌های کوچینگ را بیاموزند، ایجاد شد. هدف آکادمی پرورش کوچ‌های حرفه‌ای طبق استانداردهای بین المللی برای بازار کار است. سؤال می‌پرسند و به شما یادآوری می‌کنند که کجا می‌توانید برای به دست آوردن عملکرد بهتر (شخصی یا کسب‌وکار) تمرکز کنید. یک دورهٔ آموزشی تربیت کوچ حرفه‌ای بگذرانید که پایه‌های مستحکمی از 8 صلاحیت اصلی فدراسیون بین‌المللی کوچینگ ICF را در بستر اصول اخلاقی و حرفه‌ای ایجاد می‌کند. در بخش دوم سؤال کوچینگ چیست، درباره‌ی مراجعی است که می‌خواهد وارد فرایند کوچینگ شود و به دنبال ایجاد یک تغییر است.

مدل تجاری (Business Model)

ضروری است که صاحب مجله خبری بیزنس راه بنداز استفاده از یک مدل بیزینس را در مقابل یک طرح تجاری درک کند. نکته ای که قبل از مطالعه ادامه این آموزش باید در نظر بگیرید این است که نیازی نیست شما یک بیزینس پلن کامل مانند چیزی که آموزش خواهیم داد بنویسید. اگر کسب و کار یا استارتاپ شما در مراحل ابتدایی قرار دارد می توانید از بوم مدل کسب و کار و بوم ناب که می توان گفت بیزینس پلن هایی ساده و یک صفحه ای هستند استفاده کنید. اما اگر کسب و کار بزرگی دارید و تصمیم به جذب سرمایه گرفته اید باید یک بیزنس پلن کامل برای ارائه به سرمایه گذار آماده کنید. تیمور میری مدیرعامل و هم‌بنیان گذار شرکت MTMI (از بهار سال ۲۰۱۵) است که با هدف توسعهٔ توانمندی‌های رهبری، افزایش اثربخشی و ایجاد تیم‌های قوی به مدیران ارشد سازمان‌ها کمک می‌کند. تیمور مستر کوچ مورد تأیید فدراسیون بین‌المللی کوچینگ ICF باسابقهٔ همکاری بالغ‌بر ۳۰۰۰ ساعت با مدیران میانی و ارشد سازمان‌ها در اروپا، آمریکا و خاورمیانه است.

پیش بینی فروش

اگر تیم شما در حال حاضر کامل می باشد و استخدام های خود را نیز انجام داده اید در این بخش ساختار حقوقی شرکت، آدرس دفتر و داستانی کوتاه از تاریخ شرکت را نیز بیان کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای هیچ شرکت نمی‌توان زمان درستی برای استفاده از بوم کسب و کار را پیش بینی کرد، پس در هر مقطعی از حیات شرکت می توان از این مدل استفاده کرد. مشکل نقد کردن درآمد ارزی در ایران ممکن است این تصور را به وجود بیاورد که داشتن درآمد دلاری از طریق سایت‌های فریلنسری خارجی غیر ممکن است. بله ممکن است انجام برخی از مراحل آن از جمله ساخت حساب پی پال بسیار پیچیده و غیرممکن…

http://dena-blog.ir

باید در زمان تهیه بیزینس پلن بازار های مشترک داخلی و جهانی کسب و کار اینترنتی خود را شناسایی و بررسی کنید. توجه کنید که باید اطلاعات موجود به دست آمده از تحقیقات دیگران را تحلیل و آن را در کنار اطلاعاتی قرار دهید که حاصل تحقیقات و روش ‌های جستجوی خودتان هستند. در واقع تجربیات جهانی در زمینه تجارت آنلاین تا حدودی راه را برای شما هموار می کند. مخاطب هدف در کسب و کار های اینترنتی، یکی دیگر از اصل های مهم در رسیدن به بیزینس پلن مناسب است.

بیزینس کوچینگ چیست؟

به‌هرحال، من از این تجربه یک درس بزرگ گرفتم؛ آن هم اینکه، قبل از شروع کار، یک نقشۀ راه برای خودم تهیه کنم و تمام جوانب این راه را بسنجم. امروز دیگر می‌دانم که در دنیای کسب‌وکار، به این نقشۀ راه، بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار می‌گویند. مدیران باید مشکلات مربوط به کار کارگران خود را بشنوند و سعی کنند در اسرع وقت آن‌ها را برطرف کنند. علاوه بر این، داشتن توانایی‌های مدیریتی عالی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید برای موفقیت در تجارت دیجیتال خود داشته باشید. نتفلیکس نمونه‌ی خوبی از شرکتی است که از کسب‌و‌کار الکترونیکی به تجارت دیجیتالی روی آورده است. در اصل، نتفلیکس از فناوری برای مدیریت یک سیستم و ارسال دی‌وی‌دی برای افراد استفاده و اگرچه تجربه‌ای راحت‌تر را ارائه می‌کرد، اما در نهایت تقریباً شبیه به فروشگاه‌های اجاره‌دهنده‌ی فیلم به کاربران بود.

  • سود و زیان (یا P & L) جایی است که تمامی اعداد شما در کنار یکدیگر می آیند و به شما نشان می دهند که در حال سود یا زیان هستید.
  • خارج از فروش محصول یا سرویس کسب و کار شما چه کاری برای گسترش روابط با مخاطب هدف انجام می‌دهد؟ کسب و کارهای موفق به صورت منظم تلاش می‌کنند با جامعه هدف مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند.
  • بنابراین اگر قصد استفاده از رسانه های خبری و مجلات را دارید حتما در برنامه های تبلیغاتی آنها را ذکر کنید.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که اینستاگرام در اختیار پیج‌ها و حساب‌های تجاری قرار می‌دهد امکان راه اندازی کاتالوگ محصولات و افزودن تگ پروداکت یا محصول به پست‌هاست.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی