بیزینس پلن یا طرح تجاری حرفه ای باید چه شرایطی داشته باشد؟ | businesset

در دوران حضور، بخش بزرگی از مشتریان احتمالی از شبکه‌های اجتماعی برای کسب دانش درمورد شرکت‌ها و ارزیابی میزان پاسخ‌گویی آنها استفاده می‌کنند. پیش از اینکه به نوشتن برنامه بازاریابی فکر کنید، باید به‌خوبی بازار هدف خود را تعریف و پرسونای خریداران خود را مشخص کنید. بدون درک کامل کسانی که به بازاریابی برای آنها می‌پردازید، برنامه‌ بازاریابی هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر بیزینس پلن خود را برای وام‌گرفتن می‌نویسید یا به‌دنبال شراکت با سرمایه‌گذاران فرشته یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستید، باید در این بخش جزئیات نیازهای خود را برای تأمین مالی مشخص کنید. شما باید، در ۱ یا ۲ خط، به خلاصه‌سازی مسئله‌ای بپردازید که برای بازارتان حل می‌کنید. هر کسب‌وکاری به‌منظور حل مسئله‌ای برای مشتریان خود ایجاد شده است و یکی از نیازهای بازار را برطرف می‌کند.

پیش از هر کس دیگری، یک برنامه تجاری خوب باید خود کارآفرین را متقاعد کند که ایده مورد نظر رویا نیست و می‌تواند عملیاتی شود. کارآفرین‌ها به طور ذاتی افراد با اعتماد به نفس، مثبت‌نگر و توانمند هستند. این ویژگی‌ها ممکن است آن‌ها را نسبت به ایده خود دچار اشتباه کند. بنابراین ارزیابی سرمایه مورد نیاز، محصولات و خدمات، رقابت، استراتژی‌های بازاریابی و پتانسیل‌های کسب سود برای طرح می‌تواند درک بهتری برای آن‌ها ایجاد کند. علاوه بر کارآفرین‌ها افراد دیگری نیز هستند که برای پیشبرد اهداف کسب‌و‌کار، بهتر است نظر مثبتی بر روی طرح داشته باشند.

http://dena-blog.irاز آنجا که قاعده مجله خبری بیزنس راه بنداز آن است که پول پول را جذب می کند، تلاش کنید تا حامیان بیشتری برای خود پیدا کنید تا بتوانید سرمایه بیشتری جذب کنید. در مقاله هم اشاره کردیم کرده بودیم که هنوز تمپلیتی برای بیزینس پلن طراحی نکردیم، اما حتماً در آپدیت بعدی مقاله این مسئله رو هم حل می‌کنیم. اسم بیزینس پلن رو فقط دوبار شنیده بودم فقط و با یک مقاله تقریبا بطور کامل فهمیدم که چی هستش و چی قراره انجام بدیم . این بخش از بیزینس پلن، بهتر است که همان ابتدای فایل و بعد از معرفی اعضای هیات مدیره آورده شود؛ اما برای اینکه مسلط‌تر بتوانید بنویسید، در آخرین مرحله آن را آوردیم. اینطوری دقیقاً می‌دانید که چه اتفاقاتی در بیزینس پلن‌تان افتاده است.

چه کسانی به بیزینس پلن نیاز دارند؟

درک نقاط ضعف و قوت خود در رقابت موجود یا محتمل در آینده، برای اطمینان از بقا و رشد کسب‌و‌کار شما بسیار مهم است. حتی اگر قصد اداره فقط یک تجارت کوچک را دارید، باید دائما رقابت خود را ارزیابی کنید. بیشتر کسب‌و‌کارهای کوچک در برابر ورود شرکت‌های بزرگِ رقیب، بسیار آسیب‌پذیر هستند.

  • سودمندی هر طرح کسب و کار را قابلیت پیاده‌سازی آن تعیین می‌کند.
  • با این ‌کار می‌توانید سرمایه گذاران مناسب تری را برای کسب و کار خود جذب کنید.
  • فراموش نکنید که سرمایه گذاران فقط به‌دنبال ایده‌های خوب نیستند؛ بلکه به‌دنبال تیم‌های خوبی هستند که به این ایده‌های خوب جامه عمل می‌پوشانند.
  • یک برنامه‌ریزی مالی معمولا شامل تخمین‌هایی از فروش و درآمد برای ۱۲ ماه ابتدایی فعالیت کسب‌وکار می‌شود؛ همچنین، در ادامه این برنامه‌ شرحی از پیش‌بینی‌های سالانه برای ۳ تا ۵ سال آینده وجود دارد.
  • تدوین طرح کسب و کار با وجود اینکه یک‌ امر ساده است، تخصصی بوده و نیاز به دریافت مشاوره دارد.

برای دریافت خدمات طراحی مدل کسب و کار با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید. همچنین توضیح خواهید داد که واقعا فروش چگونه اتفاق خواهد افتاد. بعدا هنگام انجام پیش بینی‌های مالی به این بخش مراجعه خواهید کرد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که استراتژی های کامل بازاریابی و فروش خود را به طور کامل شرح دهید.

انواع بیزینیس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی