بیزینس پلن چیست ؟ چرا نوشتن بیزینس پلن مهم است ؟ طرح توجیهی Business Plan | businesset

هنگام کار بر روی طرح کسب و کار خود باید ۱۰۰% واقع بین و صادق باشید. اگر کاملاً متقاعد نشده‌اید که می‌توانید فروش خود را تا ۵۰ درصد در ۶ ماه آینده افزایش دهید، به سرمایه گذاران، وام دهندگان، شرکا و کارمندان خود نگویید که به این هدف خواهید رسید. در مطلب بالا تلاش کردیم تا بتوانیم به چند سوال رایج پاسخ دهیم؛ بیزینس پلن چیست؟ چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟ همچنین علاوه بر این موارد نمونه بیزنس پلن هایی را ارائه کردیم تا در نوشتن بیزینس پلن به شما کمک کند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود این مطلب با ما به‌اشتراک بگذارید.

۴٫ مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی

ما به شما می‌گوییم که چه مواردی را برای برنامه مالی خود در نظر بگیرید. در این مرحله باید با پیش‌بینی فروش، کار را آغاز کنید و برآوردهای خود را با استفاده از صورت جریان وجوه نقد، صورت درآمد (سود و زیان) و ترازنامه تکمیل کنید. خوشبختانه اکثر کارآفرین‌ها برنامه عملیاتی خود را بیشتر از سایر جنبه‌های کسب‌و‌کار مورد بررسی قرار می‌دهند. برای بیشتر کارآفرینان تازه کار، تجزیه و تحلیل بازار یا رقبا کار عجیبی به نطر می‌رسد در حالی که اکثر آن‌ها زمان زیادی را صرف فکر کردن در مود نحوه اداره کسب‌و‌کار خود می‌کنند. در بخش مزایای رقابتی طرح، رقبای فعلی، رقبای محتمل، فرصت‌های موجود و ریسک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

http://dena-blog.irدر بیزینس مدل ساختارها، فرایندها و ارتباط بین بخش‌های مختلف کسب و کار مطرح است و به محتوای کسب و کار بستگی ندارد؛ درحالی‌که در بیزینس پلن به جزئیات ریز محتوای بیزینس می‌پردازیم. ۳٫ در این قسمت محصولات را با جزئیات بیشتری شرح دهید و برای هرکدام شیوه‌های رساندن آن به دست مشتریان را توضیح بدهید. همچنین توضیح بدهید که هر محصول برای چه مشتریانی تولید شده است. به‌عبارتی می‌توان گفت قبل از نوشتن گام سوم باید هم محصولتان را خوب شناخته و هم بازار خودتان را خوب تحلیل کرده باشید.

  • یک طرح تجاری از دیدگاه های بازاریابی، مالی و عملیاتی نقشه راهی مکتوب را برای شرکت ترسیم می‌کند.
  • نکته اصلی این است که با طی روند بالا، به درک کامل و عمیقی از بازار برسید و با بخش‌های خاص آن آشنا شوید.
  • شما باید ارزیابی های مکرر از آموزش و عملیات خود را انجام دهید و اگر مورد ضعیفی را در کسب و کار پیدا کردید، با تجدید نظر در روش های خود، آن را برطرف کنید.
  • اسم بیزینس پلن رو فقط دوبار شنیده بودم فقط و با یک مقاله تقریبا بطور کامل فهمیدم که چی هستش و چی قراره انجام بدیم .
  • پیش از اینکه به نوشتن برنامه بازاریابی فکر کنید، باید به‌خوبی بازار هدف خود را تعریف و پرسونای خریداران خود را مشخص کنید.

این روش مجله خبری بیزنس راه بنداز راه مؤثری برای دستیابی به مشتریان بیشتر باشد. اگر رسانه‌های مرتبط با مخاطبان هدف به بررسی پیشنهاد شما بپردازند و درمورد آن نظرات مثبتی داشته باشند، احتمالا پیشنهاد شما تا حدی در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرد و این موضوع باعث رشد کسب‌وکارتان می‌شود. اگر روابط عمومی بخشی از برنامه ترویجی شما محسوب می‌شود، می‌توانید در این قسمت با توضیحات بیشتری به جزئیات آن بپردازید.

این جزئیات، به‌خصوص برای سرمایه‌گذاران، اهمیت بسیاری دارد، زیرا این افراد می‌خواهند با افراد حاضر در کسب‌وکار آشنا شوند و به ارزیابی ظرفیت آنها درمورد تبدیل ایده‌های خوب به کسب‌وکارهای عالی بپردازند. می‌توانید در بیزینس پلن خود به گذشته نیز نگاهی بیندازید و موفقیت‌های پیشین خود را بیان کنید. در این بخش می‌توانید موفقیت‌های زودهنگامی را که کسب کرده‌اید، نشان دهید. برای «شرح بازار هدف»، که «این بازار هدف به این مورد نیاز دارد»، «این محصول»، «که بدین شکل نیاز بازار هدف را برطرف می‌کند»، ارائه می‌شود.

بررسی اجمالی ۳ نوع طرح کسب و کار معمول

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی