بیزینس پلن چیست؟ لزوم داشتن business plan برای کسب و کارها | businesset

شاید این مراحل زیاد به نظر برسند اما نوشتن آن‌ها در خلاصه اجرایی بسیار مهم است. چراکه این بخش عامل شکست یا موفقیت برنامه تجاری شما در جذب سرمایه خواهد بود. با تکمیل این مراحل به یک طرح جامع و کامل از بیزینس مورد نظر می‌رسیم.

۴. شرکت و مدیریت

هر کسی که می خواهد مجله خبری بیزنس راه بنداز سرمایه‌ی خود را شروع یا تمدید کند و باید منابع قابل توجهی از پول، انرژی یا زمان را به کار بگیرد پس انتظار می رود سود خوبی به دست بیاورد پس باید برای تهیه بیزینس پلن وقت بگذارد. با داشتن یک بیزینس پلن مکتوب که به طور منظم نیز بررسی و به روز می‌شود، می‌توانید با اطمینان تصمیم گیری کنید. شما تمام اطلاعات لازم را خواهید داشت تا بدانید چه زمانی می‌توانید کارمندان جدید استخدام کنید، یک خط محصول جدید راه اندازی کنید یا حتی برای تولید محصول خرید عمده انجام دهید.

(طرح کسب و کار Business Plan)

اگر در فکر راه‌اندازی یک استارتاپ هستید و می‌خواهید با سرمایه‌گذاران خطرپذیر مذاکره کنید تا روی ایده شما سرمایه‌گذاری کنند، باید بیزینس پلن را جدی بگیرید. از سوی دیگر، کسب و کارها باید از همین طرح به منظور آمادگی برای موفقیت‌های پیش‌بینی‌نشده نیز استفاده کنند. با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، کارآفرینان باید در طرح‌های کسب و کار خود استفاده استراتژیک از این شبکه‌ها را مد نظر قرار دهند.

  • بابد عمیقا در مورد کالا و خدمات قابل ارائه، نحوه ارائه آن‌ها، امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات، تامین‌کننده امکانات مورد نیاز و مهم‌تر از همه مشتری‌های بالقوه این خدمات فکر کنید.
  • و به آن‌ها کمک کند قبل از اجرای این ایده‌ها ساختارهای خود را متناسب با آن اصلاح کنند.
  • در این‌‌جا می‌توانید مثالی از صورت جریان وجوه نقد را مشاهده کنید.
  • این تحلیل مالی شامل نرخ ها و روندهای تحلیل برای تمامی بیانیه‌های مالی (تاریخی یا بالقوه) است.

این مرحله هم ساده است و مثل مرحله قبلی، بعد از پایان کار انجام می‌شود. اصلاً هم سخت نیست؛ فقط شما باید در ابتدای طرح، فهرست بخش‌های مختلف بیزینس را وارد کنید؛ طوریکه کاربر بتواند با یک کلیک به آن بخش منتقل شود. را در گوگل جستجو کنید، به کلی طرح ساده و جذاب می‌رسید؛ از این طرح‌ها حتماً ایده بگیرید. واردات به مفهوم خرید کالا و خدمات از کشوری دیگر و صادرات به مفهوم فروش کالا و خدمات به کشور دیگر است. در این مقاله در مورد واردات و صادرات و تفاوت بین آنها صحبت خواهیم کرد. طرح توجیهی حتی اگر ناشیانه و فقط در یک صفحه باشد ، بهتر از نبودش در سازمان است.

http://dena-blog.irطرح کسب و کار یا بیزینس پلن یک نقشه راه برای توسعه و رشد طرح تجاری است. این طرح نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری می‌خواهید انجام دهید و این کار قرار است چگونه انجام شود. اگرچه نوشتن طرح کسب و کار موفقیت یک پروژه را تضمین نمی‌کند، اما شما با آشنایی با نحوه نوشتن صحیح و اصولی بیزینس پلن می‌توانید نقاط قوت و ضعف یک طرح را مشخص کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی