بیزینس پلن چیست؟ | businesset

و توسعه فعالیت ها مون به مهارت های کاربردی و کارگاهی دنبال این بودیم که یه بیزینس پلن کامل و جامع برای ارائه به سرمایه گذاران داشته باشیم. اگر از سرمایه گذاران جذب سرمایه می کنید، باید بخش مختصری از طرح کسب و کار خود را به نحوه استفاده از این سرمایه اختصاص دهید و دقیقا در آن ذکر کنید که سرمایه دریافتی را به چه میزان و در چه مواردی صرف خواهید کرد. سود و زیان (یا P & L) جایی است که تمامی اعداد شما در کنار یکدیگر می آیند و به شما نشان می دهند که در حال سود یا زیان هستید.

  • بیزینس به معنای اعم «کار» است و حرفه خاصی را شامل نمی شود گرچه در معنای اخص چیزی شبیه به «تجارت» یا همان «دلالی» خودمان است .
  • کسب‌و‌کارهای اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارند و همین مزایا باعث شده است که در چند سال اخیر این گونه کسب‌و‌کارها و تجارت‌ها پیشرفت چشمگیری پیدا کند.
  • آگاهی از جایگاه فعلی شما را در تدوین بهتر استراتژی‌ها یاری می‌کند.
  • حالا اگر با ما جلو آمده باشید، باید بیزینس پلن کسب و کارتان آماده شده باشد.
  • اما در سال 1395 اسنپ فود و در سال 1397 اسنپ مارکت و به‌دنبال آنها بخش‌های مختلف دیگر را راه‌اندازی کرد و امروز تبدیل به یک سوپر اپلیکیشن ایرانی شده است.
  • بازار هدف احتمالی یعنی تخمین نسبتا دقیق از اینکه چند نفر به محصول شما نیاز دارند.

در این شرایط پر رقابت این روزها شما وقت آزمون و خطا ندارید و ممکن است از صحنه رقابت حذف شوید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن را یاد بگیرید و مانند یک مدیر حرفه‌ای کار کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» بزنید و حالا که در اولین قدم‌های ساخت کسب‌وکارتان هستید، از آموزش‌های حذاب و کاربردی این صفحه استفاده کنید. بنابراین، شرکت‌ها باید کانال‌ها و برنامه‌های نوآورانه‌ای را به‌منظور یادگیری، ایجاد و راه‌اندازی کنند. غوطه‌ور شدن در فناوری‌های جدید شرکت را قادر می‌سازد تا عملکرد موثرتری داشته باشد.

ویژگی‌های مختلف واتساپ تجاری

برای مثال اگر شما مجله خبری بیزنس راه بنداز تولید کننده لباس های ورزشی هستید، نوشتن مقالات ورزشی و تهیه ویدئوهای مرتبط با ورزش می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. قبل از اینکه در مورد نوشتن طرح بازاریابی خود فکر کنید، باید بازار هدف خود را به خوبی شناسایی و تعریف کرده باشد. بدون درک درست از مشتری طرح بازاریابی شما از اهمیت چندانی برخوردار نخواهد بود. مشتری ایده آل شما نماینده ای خیالی از بازار هدف شماست و اغلب به نام های “پرسونای مشتری” یا “پرسونای کاربر” شناخته می شود. یک طرح تجاری خوب، بخش های مختلف بازار هدف را شناسایی می کند و نشان می دهد که سرعت رشد هر یک از این بخش ها چقدر است. برای شناسایی بازارهای هدف، یک روش کلاسیک به نام تجزیه TAM, SAM, SOM (بخوانید “تَم، سَم، سام) وجود دارد که به کمک آن می توان اندازه بازار را با رویکرد بالا به پایین و همچنین رویکرد پایین به بالا سنجید.

جمع بندی: از کجا بفهمیم که اکانت بیزینسی برایمان مناسب است؟

بالاخره وقت حساب و کتاب کردن رسیده و باید ببینیم که کجا چقدر باید هزینه کنیم و چقدر فروش و سود خواهیم داشت. یا مشخص کنید که برای توسعه برندتان نیاز به افتتاح بخش آنلاین و استخدام نیروهای متخصص دارید. بعد از مشخص کردن هزینه ارسال، زمان تحویل محصول را هم مشخص کنید. این برندها با هوشمندی و آینده‌نگری تمام، از این فرصت استفاده کردند و یک خط تولید محصولات رژیمی به کارخانه‌هایشان اضافه کردند. پس همینجا لطفاً رقبای خود را آنالیز و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را مشخص کنید.

بیزینس یعنی چه؟

مثلا اگر قصد دارید برای بازاریابی در اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید، باید مطمئن شوید که مشتریان احتمالی شما هم در همین پلتفرم فعالیت دارند. نمای کلی از کسب و کارتان باید اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت را شرح دهید. این اطلاعات معیاری عالی برای تعیین استراتژی کسب و کار شما هستند، اما نباید تنها به همین‌ها اکتفا کنید. طرح کارکنان شما جزئیات بیشتری را در مورد پرداخت های کارمندانتان به شما ارائه می دهد. برای یک شرکت کوچک، شما ممکن است هر موقعیتی را در طرح کارکنان لیست کنید و هر ماه برای هر موقعیت مبلغی پرداخت کنید.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی