بیزینس پلن چیست؟ + آموزش جامع نوشتن آن ️ دانلود نسخه خام | businesset

با این حال هنوز هم اکثر مردم درباره آن اطلاعات زیادی ندارند ولی آشنایی با کوچینگ و استفاده از آن در سازمان‌ها و شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ به ‌سرعت در حال افزایش است. نتایج پژوهش‌های مؤسسه‌ی هی گروپ نشان می‌دهد، حدود یک‌سوم از شرکت‌های برتر لیست فورچون ۵۰۰ از خدمات کوچینگ استفاده کرده‌اند. شواهد نشان می دهد سایر شرکت ها نیز به سرعت در حال همراه شدن با شرکت های برتر برای ایجاد فضای مناسب برای کوچ‌های داخلی و خارجی هستند و انتظار می‌رود تقاضا برای کوچینگ افزایش یابد و این روند با سرعت تصاعدی بالا رود. نحوه پاسخگویی و زمان پاسخگویی به مشتری یکی از الزامات هر کسب‌و‌کار است.

قانون کلی برای نوشتن یک بیزینس پلن

حال که با بخش های مجله خبری بیزنس راه بنداز یک بیزینس پلن نیز آشنا شدید زمان آن رسیده تا وارد جزییات هر یک از بخش ها شویم و یک نمونه واقعی از یک بیزینس پلن را با یکدیگر تکمیل کنیم. 1- هدف اصلی شما این است که بیزینس پلنی را که نوشته اید خوانده شود و قطعا هیچ کس نمی خواهد یک بیزینس پلن 100 صفحه ای یا حتی 40 صفحه ای را بخواند. بیزینس در واقع همان کسب و کار می باشد که در یک مجموعه است و فردی که خرید و فروش را در این کسب و کار انجام می دهد بیزینس من نام می گیرد. هدف سازمان مهاجرت کانادا این است که اپلیکیشن فی کانادا را برای افرادی که قصد دارند اقامت دائم کانادا بگیرند، در 30 آوریل افزایش دهد.

http://dena-blog.ir

ببینید، برای ساختن بیزینس پلن، ما باید 10 مرحله را پشت سر بگذاریم. در هر مرحله، شما باید با کمک توضیحاتی که می‌دهیم، به بیزینس خودتان نگاه کنید و اطلاعات گفته شده را یادداشت کنید. ما پیش‌بینی درستی راجع‌به هزینه‌ها نداشتیم، حتی فکرش را هم نکرده بودیم که اگر شرایط بازار عوض شود قرار است چه کار کنیم؛ ما حتی مشتری‌ها را به اندازۀ کافی نمی‌شناختیم! این شد که کم کم به‌خاطر مشغله زیاد ما 3 نفر و البته نداشتن نقشۀ راه درست‌وحسابی، این بیزینس متوقف شد. دیجیتالی کردن یک کسب‌و‌کار فقط به معنای پیاده‌سازی فناوری‌های جدید نیست، بلکه به معنای دارا بودن طرز فکر مناسب برای توسعه‌ی سازمان است. دارا بودن یک ذهنیت قوی و متمرکز اولین و مهم‌ترین چیزی است که یک صاحب کسب‌و‌کار قبل از هر چیز دیگری باید داشته باشد.

نحوه نصب واتساپ بیزینس

در این بخش شما باید در مورد آینده و معیارهایی که با آن میزان موفقیت خود را می سنجید صحبت کنید. باید به سرمایه گذار نشان دهید که برای آینده برنامه ریزی دارید و درباره تمام اتفاقات تصمیم گیری کرده اید. بخش عملیات مربوط به این است که چگونه کسب و کار شما کار می کند. بسته به نوع کسب و کاری که دارید عملیات اجرایی نیز می تواند متفاوت باشد. این بخش فقط برای شرکت ها و سازمان هایی که مشتریان بسیار کمی دارند مورد نیاز است. یک شرکت معمولی که محصول/خدمت خود را عمدتا به مصرف کنندگان می فروشد، می تواند این بخش را نادیده بگیرد.

  • چرا که وقتی شما تا انتهای بیزینس پلن را تکمیل می کنید یک دید کلی و مناسب برای نوشتن خلاصه ای از کسب و کارتان کسب می کنید پس می توانید در آخر به این بخش بازگردید آن را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید.
  • اگر قصد استخدام کارمندان جدید را داشته ‌باشیم، تداعی کردن مسیر پیشرفت برای آنها ساده‌تر خواهد بود.
  • راه رسیدن به سود بیشتر و هزاران سوالی که می تواند آن ها را در جهت رسیدن به هدفشان یاری کند.
نتیجه اینکه، یک بیزینس من واقعی کسی است که از قدرت اعتماد به نفس بالایی بهره ببرد و آن را جوهره ی پیشرفت خود و تنها راه رسیدن به هدف مبنا قرار دهد. توجه داشته باشید که انتخاب شرکای مورد اعتماد و مسئولیت پذیر در این نوع بیزینس از مهمترین پارامترهایی است که می تواند شما را به موفقیت یا عدم موفقیت نزدیک کند. بیزینس یک نوع کسب و کار جدید است که بیزینس من با در نظر گرفتن شرایطی آن را انجام می دهد. این روزها با بیداد کردن سطح بیکاری، افراد زیادی هستند که می خواهند یک بیزینس هدفمندی را ایجاد کنند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی