بیزینس پلن بیزینس پلن استارتاپ بیزینس کوچینگ کوچ کسب و کار | businesset

دوم، طرح کسب و کار شما باید ابزاری باشد که برای راه اندازی و رشد کسب و کار خود از آن استفاده می‌کنید. بنابراین باید سندی باشد که در طول زمان و به کرار از آن استفاده و به آن رجوع کنید. یک بیزینس پلن بیش از حد طولانی، کار بررسی و حتی بازنویسی را سخت می‌کند.

http://dena-blog.irسرمایه گذاران از مدیریت ریسک استفاده می کنند، تا مطمئن شوند از سرمایه گذاری در این کسب و کار سود می برند. بیزینس پلن به خوانندگان اطمینان می‌دهد که هر کسی که این طرح را نوشته است در مورد ایده جدی است و ساعت‌ها برای فکر کردن به ایده کسب و کار، شکل دادن به تاکتیک‌های رشد و محاسبه مالی وقت گذاشته است. در این بخش از بیزینس پلن باید مزایا، فرآیند تولید و چرخه عمر محصولات یا خدمات خود را توضیح دهید.

چرا باید بیزینس پلن بنویسیم؟

البته مجله خبری بیزنس راه بنداز است که تجزیه و تحلیل شما کمی فراتر از خود محصول برود. به عنوان مثال «خودروی فراری» محصول باکیفیتی است اما در شهرهای فقیر امکان فروش آن وجود ندارد. این فرآیند با درک بازار و شناسایی فرصت‌های موجود در آن آغاز می‌شود. این بدان معنی است که شما باید در مورد بازار مورد نظر و ویژگی‌های آن تحقیق و بررسی کنید. قبل از شروع کار، باید مطمئن شوید که مشتری برای کالا و خدمات شما وجود دارد. هر چه جواب شما به این سوالات دقیق‌تر باشد، درک شما از بازار بیشتر خواهد بود.

پرداخت هزینه پروژه

اگر اول راه هستید و تازه دارید کسب‌وکارتان را شکل می‌دهید، به یک سری نیرو برای انجام کارها نیاز دارید؛ اگر هم در مسیر توسعه هستید، باید ببینید که آیا نیروی جدید یا جایگزینی نیرو نیاز دارید یا خیر. چیز زیادی هم نمانده، در بخش‌های بعدی درباره منابع انسانی، مسائل مالی و چکیده اجرایی حرف می‌زنیم و فعلاً پروندۀ Business Plan را می‌بندیم. یک نکته_ 100% مشتریان شما آدم‌هایی متفاوت با هزاران ویژگی خاص هستند. مثلاً وقتی که از 100 مشتری، 80 نفر در مناطق 1 تا 5 تهران سکونت دارند، متوجه می‌شویم که یکی از ویژگی‌های مهم مشتریان ما، محل زندگی آن‌هاست.

  • این فصل حاوی تمامی چیزهایی است که برای به‌نتیجه‌رساندن کسب‌وکار خود به آنها نیاز دارید.
  • صرف داشتن ایده و همچنین سرمایه نمی‌تواند شما را در راه اندازی یک کسب و کار به موفقیت برساند.
  • اگر به دنبال جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران نهادی و وام دهندگان هستید، به خاطر داشته باشید که داشتن یک بیزینس پلن خوب بسیار ارزشمند است.
  • و مهمتر از همه، چگونه محصول یا خدمات خود را به آنها ارائه می‌دهید.
اهداف مشخصی درباره سهم بازار و بخش ها، تعداد مشتری و راهکارهای حفظ مشتری و اندازه و حجم خریدهای که انجام می دهند. ارزش خالص دارایی های شخصی و تجاری خود را (دارایی منهای بدهی) نشان دهید تا وام دهنده بتواند متوجه شود که شما توانایی بازپرداخت وام درخواستی را خواهید داشت. ضمن این که یک بانک دار، سابقه شما را مورد برررسی قرار خواهد داد تا ارزش و اعتبار شما را مورد سنجش قرار دهد.

چرا باید بیزینس پلن داشته باشیم؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی