خرید سی پی یو لپ تاپ اصل با قیمت عالی کامپیوتر افق

این امر باعث شده‌است تا در بسیاری از CPUهای جدید، چندین سیگنال ساعت مشابه فراهم شود، تا مانع از این شود که یک سیگنال منفرد آنقدر تأخیر پیدا کند که موجب اختلال عملکرد پردازنده شود. مشکل مهم دیگری که بدنبال افزایش چشمگیر سرعت ساعت به وجود می‌آید، مقدار گرمایی است که توسط پردازنده آزاد می‌شود. تغییر مداوم ساعت موجب می‌شود تا بسیاری از قطعات، صرف نظر از اینکه آیا در آن لحظه استفاده می‌شوند یا خیر، دچار سوئیچ شوند.

سی پی یو اینتل مدل Pentium Gold G6400

پردازنده‌های اینتل که از پسوند F یا KF در نام خود برخوردار هستند، گرافیک مجتمع ندارند و سایر مدل‌ها دارای گرافیک مجتمع برای دریافت خروجی تصویر هستند. به طوری که فقط پردازنده‌هایی که با پسوند G تولید شده‌اند، گرافیک مجتمع دارند. پردازنده‌ها برای این که روی مادربرد نصب شوند، از اتصال دهنده‌ای استفاده می‌کنند که به آن سوکت گفته می‌شود. از طرفی مادربردها هم دارای سوکت‌های خاص خود هستند، پس نمی‌توانیم هر پردازنده‌ای را بر روی هر مادربردی نصب کنیم.

مهمترین سازندگان انواع CPU

در مرحلهٔ رمزگشایی (decoding) که توسط یک مدار با نام رمزگشاء دستورالعمل انجام می‌شود، دستورالعمل مورد نظر به سیگنال‌هایی تبدیل می‌شود که قسمت‌های دیگر پردازنده را کنترل می‌کنند. شیوهٔ تفسیر دستورالعمل، توسط معماری مجموعه دستورالعمل (ISA) پردازنده تعریف می‌شود. معمولاً، گروهی از بیت‌ها (با نام، یک فضا) در داخل دستورالعمل، که آپ کد نام دارد، مشخص می‌کند که چه عملیاتی باید انجام شود و معمولاً، فضای باقی مانده، اطلاعات تکمیلی مورد نیاز برای عملیات مذکور، مثلاً عملوندها را فراهم می‌آورد. این عملوندها ممکن است به شکل یک مقدار ثابت (مقدار فوری) باشند، یا به شکل مکان یک مقدار باشند که ممکن است، این مکان یک رجیستر پردازنده یا یک آدرس حافظه باشد.

  • به همین خاطر هم برای اجرای بازی‌ها با گرافیک بالا یا بازی‌های مدرن، نیاز به کارت گرافیک قدرتمند داریم.
  • واحد کنترل با استفاده از یک فهرست ذخیره داده ، روشی را که صاحب فروشگاه از صندوق پول استفاده می کند- به عنوان یک مکان موقت و راحت برای ذخیره آنچه در معاملات استفاده می شود.
  • معمولاً محدوده فرکانس تاثیر زیادی در قیمت پردازنده کامپیوتر ندارد و به مشصخه‌های دیگر بستگی دارد.
  • البته تفاوت قیمت سی پی یو ها تنها به همین دلیل نیست و دلایل دیگری نیز در این تفاوت ها دخیل است.
  • پردازنده‌هایی که قفلشان بازگشایی شده باشد را می‌توان اورکلاک کرد و مزیت اورکلاک، انجام سریع تر پردازش و رندر‌های سنگین توسط پردازنده است.

با‌ این حال در صورت نزدیک بودن عملکرد دو پردازنده در پردازش‌های تک‌هسته‌ای، نمونه‌ی دارای هسته‌های بیشتر در اموری مانند پردازش‌های سنگین محاسباتی، ساخت محتوای ویدیویی یا استفاده در سرور‌ها، دست بالاتر را خواهند داشت. در نظر داشته باشید سیستم خنک‌کننده پردازنده‌های رده‌بالا که تعداد هسته بیشتری دارند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و در انتخاب سیستم خنک‌کننده باید دقت زیادی کنید. بااین‌حال اگر توان بالا برای امور پردازشی پیچیده و تولید محتوای سنگین ویدیویی اولویت اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم فهرست «بهترین CPU برای کارهای سنگین و گرافیکی» را در ادامه‌ی مقاله مطالعه کنید.

هنگام خرید سی پی یو، ابتدا باید از خود بپرسید که قرار است پردازنده چه کاری انجام دهید، سپس ببینید بعد از اینکه متوجه شدید چقدر برای قطعات دیگر هزینه نیاز دارید، چقدر می توانید برای خرید سی پی یو بودجه بپردازید. در حالی که خرید cpu مهم است، جفت کردن یک تراشه پرسرعت با گرافیک ضعیف یا یک هارد دیسک مکانیکی هیچ فایده ای ندارد. در حالی که خواندن در مورد مشخصاتی مانند سرعت ساعت و تعداد رشته ها مفید است، بهترین معیار برای عملکرد یک پردازنده از بررسی های عینی بدست می آید. اگر تصمیم به خرید یک cpu جدید دارید و یا به دنبال خرید جدیدترین cpu ها برای سیستم گیمنگ خود هستید و خرید پردازنده کامپیوتر خود را انجام دهید حتما قیمت cpu کامپیوتر مورد نظر خود را در سایت های قیمت  بررسی کنید. انتخاب بهترین CPU اهمیت زیادی دارد، چه خرید cpu به منظور ارتقای سیستم فعلی باشد یا تصمیم به اسمبل یک رایانه شخصی جدید و خرید سی پی یو داشته باشید.

پردازنده های amd