منظور از بیزینس چیست به چه مشاغلی کسب و کار می‌گویند؟ علی مس‌چی | businesset

شما باید با توجه به بازار هدفی که انتخاب کرده‌اید، ویژگی‌هایی که محصول‌تان دارد و شرایط بازار، قیمت مناسبی را برای محصولات‌تان تعیین کنید. قیمت محصول تأثیر مهمی در میزان فروش و سود شما دارد؛ پس بهتر است یک استراتژی درست‌وحسابی برای آن بچینید. آمیخته بازاریابی یکی از مباحث پایه و البته خیلی مهم در بازاریابی است. ما قبلاْ در وبلاگ نوین، راجع‌به آن مفصل صحبت کرده بودیم؛ برای همین پیشنهاد می‌کنم برای کامل شدن اطلاعات‌تان حتماً مقاله آمیخته بازاریابی چیست را بخوانید. شما باید با انجام تحلیل PESTLE عوامل بیرونی را شناسایی کنید و برای کسب‌وکارتان برنامه داشته باشید.

بیزینس چیست ؟ به چه کار هایی بیزینس میگوییم ؟

با دستیابی به این داده‌ها، مواد مناسب برای تدوین بیزینس پلان در اختیارتان قرار گرفته است. در این سند به جزئیات و آمار و ارقام کسب و کار خود خواهید پرداخت و آن را با اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذار ارائه خواهید نمود. این بوم به درک مشترک اعضای تیم از مدل کسب و کار کمک می کند و همچنین باعث به کار گرفتن خلاقیت، همکاری و تجزیه و تحلیل اعضای تیم می شود. بوم کسب و کار در واقع الگویی برای توسعه کسب و کار، به شکل یک جدول بصری است.

نتفلیکس (Netflix) به‌عنوان دیجیتال بیزنس موفق در حوزه‌ی فروشگاهی

در ادامه به شما می گوییم چه مواردی را باید در بخش طرح مالی خود بنویسید. این بخش معمولا در ابتدای یک طرح کسب و کار نوشته می شود و معمولا 1 الی 2 صفحه است. دگردیسی، نخستین پلتفرم آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ در ایران است که با هدف ایجاد مرجعی کامل از آموزش‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌های مرتبط ایجاد شده است. ما تلاش می‌کنیم تا بستری ایجاد کنیم که افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی، بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های باکیفیت، به‌روز و کاربردی، زندگی شخصی و شغلی خود را متحول کنند. در این مقاله به صورت کامل به بررسی حساب‌های بیزینس یا کسب و کار اینستاگرام می‌پردازیم و با تک تک امکانات و مزایایی که با استفاده از آن، در اختیار شما قرار می‌گیرد آشنا می‌شویم. مثلاً کسب‌وکاری که محصولات بهداشتی (مثل صابون و شامپو) تولید می‌کند، نیاز دارد که همیشه در معرض دید مخاطبان باشد.

  • پرزنتیشن ‌پلن ‌ها اغلب از صفحات کاغذی و مجازی خارج شده و به شکل طرح‌ هایی شفاهی در می‌ آیند که مناسب ارا‌ئه در جمع متخصصان یا سرمایه‌گذاران است.
  • به یاد داشته باشید که سرمایه گذاران دانشمند نیستند بنابراین تمام اطلاعات خود را با توجه به میزان دانش و فهم آنها و بر اساس شناختی که از آنها دارید بنویسید.
  • نمای کلی از کسب و کارتان باید اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت را شرح دهید.
  • اگر از سرمایه گذاران جذب سرمایه می کنید، باید بخش مختصری از طرح کسب و کار خود را به نحوه استفاده از این سرمایه اختصاص دهید و دقیقا در آن ذکر کنید که سرمایه دریافتی را به چه میزان و در چه مواردی صرف خواهید کرد.

نکته مجله خبری بیزنس راه بنداز اینجاست که با راه اندازی کاتالوگ محصولات، امکان خرید در داخل خود اینستاگرام وجود ندارد و شما باید از سرویس‌های واسط همانند شاپیفای برای فروش محصولات خود کمک بگیرید. داشتن دانش و اطلاعات کافی راجع به هر زمینه و حوزه ای که به آن ورود می کنید، می تواند شما را نسبت به نوع عملکرد از دیگران متمایز کند. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید یک بیزینسی تشکیل دهید باید اول از همه بدانید بیزینس چیست! این موضوع باعث می شود مسیری که در آن قدم گذاشته اید را بهتر درک کنید.

بیزینس پلن (Business plan) چیست؟

این بخش از بیزینس پلن، بهتر است که همان ابتدای فایل و بعد از معرفی اعضای هیات مدیره آورده شود؛ اما برای اینکه مسلط‌تر بتوانید بنویسید، در آخرین مرحله آن را آوردیم. اینطوری دقیقاً می‌دانید که چه اتفاقاتی در بیزینس پلن‌تان افتاده است. جدا از وضعیت استخدام و تعداد نیروها، اگر یک بخش منابع انسانی در شرکت‌تان دارید، بد نیست که درباره فعالیت‌های آن، در راستای افزایش بازدهی و همینطور برندینگ منابع انسانی ، هم توضیح دهید. اگر اول راه هستید و تازه دارید کسب‌وکارتان را شکل می‌دهید، به یک سری نیرو برای انجام کارها نیاز دارید؛ اگر هم در مسیر توسعه هستید، باید ببینید که آیا نیروی جدید یا جایگزینی نیرو نیاز دارید یا خیر. چیز زیادی هم نمانده، در بخش‌های بعدی درباره منابع انسانی، مسائل مالی و چکیده اجرایی حرف می‌زنیم و فعلاً پروندۀ Business Plan را می‌بندیم.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی