بیزینس چیست ؟ نازو | businesset

مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن خود را به گونه ‌ای تهیه کنید که برای مخاطبین هدف خود قابل فهم و درک باشد. همیشه امر را به یاد داشته باشید که در بسیاری از موارد سرمایه گذاران دانش شما را نداشته و در زمینه کاری شما دانشمند نیستند. چنانچه برای جذب آن ها نیاز دارید تا بیزینس پلن خود را قابل فهم و ساده بیان کنید تا با فهم و دانش همه مخاطبین خود هماهنگ باشد. این موضوع به ویژه در صورتی بسیار مهم می‌ شود که کسب‌ و کار شما دارای فرایند های پیچیده علمی بوده و موجب سردرگمی می‌ شود.

بیزینس من ها

از تلاشتون واقعا سپاسگزارم و با شما عزیزان آینده روشنی برای ایران عزیزمون می بینم. سلام دوستان جوون و پرانرژی تیم نوین، اول از همه تشکر ویژه و دستمریزاد بابت تلاش تون و مقاله عالی که نوشتین. خیلی ممنون، واقعا عالی هستین،مفید و کاربردی و یه توضیح خیلی کامل . این مقاله به کوشش سمیرا سرباز، صفیه منتظری، مهدی ابراهیمی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

منظور از بیزینس چیست (به چه مشاغلی کسب و کار می‌گویند؟ )

وقتی محصول یا خدماتی برای ارائه به بازار دارید، حتماً به این اطمینان رسیده‌اید که ایده‌های شما برای برخی از مشتریان مناسب است. بازار هدف احتمالی یعنی تخمین نسبتا دقیق از اینکه چند نفر به محصول شما نیاز دارند. سردرگمی در شروع مسیر یا میانه راه یک کسب و کار، امری بدیهی است. موفقیت و تغییر فعالیت اسنپ را باید مدیون بازنگری آنها بر نیاز مشتری دانست؛ تغییرات بزرگی که برند اسنپ را بیشتر از همیشه بر سر زبان‌ها انداخته ‌است. یک بیزینس پلن ممکن است تنها در یک‌ صفحه جمع شود و یا شامل چندین صفحه ( متن، جداول، نمودار، گزارش و آمار) باشد.

بیزینس پلن (Business plan) چیست؟

از طریق این برنامه می‌توانید مشتریان خود را دسته بندی نموده و یا در طول شبانه روز برای آن‌ها پیام خودکار ارسال کنید. یکی از بهترین ویژگی‌ها در واستاپ تجاری قابلیت ساخت اکانت کاربری با تلفن ثابت است. بر خلاف همه برنامه‌ها و پیام رسان‌ها شما می‌توانید با تلفن ثابت نیز در واتساپ تجاری، حساب بسازید و فعالیت کنید. اگر هنوز فروشگاه خود را در پادرو ایجاد نکرده‌اید از طریق لینک زیر اقدام کنید. حالا اگر با ما جلو آمده باشید، باید بیزینس پلن کسب و کارتان آماده شده باشد.

  • به عنوان مثال، اگر فعالیت شرکت شما در حوزه های علمی پیچیده است، باید به گونه ای آن را توضیح دهید که سرمایه گذاران و اشخاصی که دانش کافی ندارند کاملا متوجه مطالب ارائه شده از سوی شما شوند.
  • بیزینس نهادی است که به دنبال کسب سود از یک محصول یا خدمات است.
  • بیان اینکه خدمات یا کالای شما چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارد؟ برای همین بهتر است در این بخش یک طرح بازاریابی یا تبلیغاتی مناسب در نظر داشته ‌باشید.
  • بیزینس پلن تنها برای راه‌انداختن کسب و کاری جدید و نوپا کاربرد ندارد.
  • انجام فرآیند‌ها و وظایف به‌صورت دستی بسیار وقت‌گیر و نسبتاً کندتر از تکنیک‌های خودکار است.

همه‌ی صاحبان کسب و کار باید اهمیت مشارکت و پاسخگو بودن را بدانند. باید یاد بگیرند چگونه عملکرد را در ساختار شرکت با سیستم سازی بالا ببرند. بسیاری از افراد معتقدند کسب و کارهای موفق بیشترین میزان سود را با کمترین ریسک دارند ولی من با این موضوع مخالف‌ام. اکثر بیزینس‌های موفق کسب و کارهایی هستند که انگیزه سود خود را با احساس مسئولیت اجتماعی جهت تبدیل اجتماع به محل مناسبی برای زندگی و کار تبدیل می‌کنند.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی