بیزینس پلن یا طرح کسب و کار چیست و چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟ کاربوم | businesset

با وجود اینکه درباره نحوه نوشتن بیزینس پلن (برنامه تجاری) و ضرورت آن مقالات زیادی نوشته شده است، بازهم بسیاری از صاحبان کسب و کار از انجام آن غفلت می‌کنند. نگارش بیزینس پلن را باید به‌عنوان سندی راهبردی و بخشی از فرهنگ سازمانی در کسب و کارها تقویت کنیم. انجام کارها مبتنی بر استانداردهای بومی و علمی را یک اصل بدانیم تا کمتر شاهد شکست استارت‌آپ‌ها، بیکارشدن جوان‌ها و ناامیدی کارآفرینان کشورمان باشیم. با نوشتن این طرح قرار نیست آینده را پیش بینی کنید، بلکه از طریق استراتژی اصلی کسب و کار خود کاری می‌کنید که رشد در کسب و کار شما سریع‌تر اتفاق بیفتد.

  • مدیران شرکت شروع کننده یک پروسه هستند و به صورت زنجیروار، سایر اعضا نیز در این مراحل شریک خواهند بود.
  • از آن جایی که مسیر کسب و کار شما تا حدی توسط طرحی که برای آن می نویسید پیش می رود ، اصلا” چیز بدی نیست که از کسانی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند کمک گرفته و یا جلسه ی مشاوره ای با آن ها ترتیب دهید.
  • هماهنگ‌‌شدن با نرخ بازار؛ قیمت‌های شما باید با تقاضا و انتظارات مشتریان سازگار باشند.
  • بنابراین سعی کنید تا به مشکلات مالی خود در شرکت ها و موسسات مختلف رسیدگی کنید.
  • مراقب باشید با ورود به بیزینس های مختلف پیام خود را برای مشتری رقیق نکنید.

و در بخش مجله خبری بیزنس راه بنداز، باید تیم خود را توصیف کرده و فرآیند آموزش، استراتژی ‌های فروش و جذب نیرو و تحلیل مشتریان بالقوه را مدنظر قرار دهید. در بخش توصیف شرکت اهداف کسب و کار و چگونگی تأمین نیازهای بازار هدف خود را به صورت کامل معرفی کرده و مزیت های رقابتی که موجب موفقیت شرکت شما می‌شود را، بیان کنید. در توصیف شرکت باید جوهره برند ، هسته اصلی برند (یعنی دلیل شکل گیری و هدف غایی که دنبال می کید) و ماموریت برند معرفی شود. برای آشنایی بیشتر با این موارد و نحوه نگارش آنها مقاله زیر را بخوانید. در این قسمت باید کسب و کار خود را کامل توضیح داده و در آن علاوه بر مشخص کردن نیاز بازار به محصول و یا خدمات شما ، به صورت خلاصه گروه مشتریان اصلی و نحوه رسیدن به اهداف و موفقیت را شرح دهید. مشاغل معمولاً با تلاش های بازاریابی خود بیشترین موفقیت را کسب می کنند!

طرح مالی

محصول یا Product، تبلیغات یا Promotion، قیمت یا Price و مکان یا Place، مهم‌ترین بخش‌های بیزینس پلن بازاریابی هستند. در بیزینس پلن باید جزئیات را شرح دهید اما باید حواستان به خلاصه‌گویی هم باشد. نمونه بیزینس پلن را جوری بنویسید که در عین کامل بودن، از حوصله خواننده (نماینده بانک یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر) خارج نباشد. اگر تمرکز کارآفرینان هنگام نوشتن طرح کسب و کار فقط و فقط بر روی خود باشد، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.

انتظار چه پاسخی را از آن‌ها دارید؟

به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای همیشه فراتر از انتظار مشتریان ظاهر شویم. شعار اصلی ما حفظ محیط زیست است و می‌خواهیم در این زمینه شهرت پیدا کنیم. برای اینکه بتوانید یک بیانیه خوب بنویسید به این فکر کنید که چه چیزی بیشتر از همه به شما انگیزه می‌دهد. انگیزه اصلی شما برای راه‌انداختن و اداره کردن کسب‌وکارتان چیست. به این فکر کنید که حل کردن مشکلات مشتری‌ها چه تاثیری در جامعه می‌گذارد. در مرحله آخر شرح هزینه‌ها ، میزان سود و درآمد و تهیه صورت سود و زیان و در نهایت هزینه های پیش بینی شده برای پروژه در غالب جدول مالی تنظیم می گردد.

http://dena-blog.irنباید فراموش کنید که بشر علاقه زیادی به عقب انداختن کارها دارد و اگر تاریخ دقیقی را برای خود و دیگران تعیین کنید، احتمال این کار بسیار کم خواهد شد. اگر صاحب حق امتیازی هستید یا در صف دریافت حق اختراعی قرار دارید یا تصاویری از محصول شما وجود دارد، می‌توانید جزئیات را در این‌جا وارد کنید. «پیش‌بینی فروش» تخمینی است که درمورد میزان فروش در چند سال آینده می‌زنید.

جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد بالاتر

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی