بیزینس پلن چیست؟ راهنمای نوشتن بیزینس پلن کامل برای همه کسب و کارها آژانس راتین | businesset

مجله خبری بیزنس راه بنداز به شما کمک می‌کنند تا با رشد کسب‌وکارتان راه‌های جدیدی برای پذیرش فناوری بیابید. گارتنر معتقد است که دیجیتال بیزنس ایجاد زنجیره‌های ارزشی جدید و فرصت‌های تجاری است که کسب‌و‌کار‌های سنتی نمی‌توانند آن‌ها را ارائه دهند. مک‌کینزی تأکید می‌کند که «دیجیتال را باید کمتر به‌عنوان یک چیز و بیشتر به‌عنوان راهی برای انجام کار‌ها در نظر گرفت». اما امروزه دیجیتال بیزنس به چیزی بیش از فروش آنلاین تبدیل شده است. طبق گفته‌ی Accenture، «کسب‌و‌کار‌های دیجیتالی بر اساس ترکیب منحصر‌به‌فرد منابع دیجیتالی و فیزیکی، مزیت‌های رقابتی ایجاد می‌کنند. دیجیتال بیزنس کارهایی را انجام می‌دهد که دیگران نمی‌توانند و به روش‌هایی آن‌ها را پیش می‌برد که مزیت نسبی ایجاد می‌کند».

تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی

در این مرحله کسب و کار به مناطق جغرافیایی بیشتر ورود پیدا می‌کند و احتمالاً شعبات دیگری افتتاح خواهید کرد. چرخه عمر کسب و کار به بیان ساده میزان پیشرفت کسب و کار را در فازهای مختلف (به طور کلی 5 فاز) بررسی می‌کند. نموداری که برای چرخه عمر یک بیزینس رسم می‌شود حاوی محور افقی به عنوان زمان و محور عمودی به عنوان معیار‌های مالی مختلف است. چرخه عمر علاوه بر اینکه روند کلی کسب و کار شما را به فازهای کوچک‌تر تقسیم بندی می‌کند، باعث آگاهی شما از این موضوع می‌شود که دقیقاً در کجا قرار دارید و چه میزان پیشرفت کرده‌اید. آگاهی از جایگاه فعلی شما را در تدوین بهتر استراتژی‌ها یاری می‌کند. حساب پی پال شخصی برای افرادی که زیاد خرید آنلاین میکنند و یا برای دوستان و خانواده پول ارسال میکنند و میخواهند پرداخت سریع و امن را تجربه کنند، طراحی شده است.

پیش بینی فروش

(اگر با سنجه ها آشنایی ندارید می توانید مقاله “انواع سنجه های کلیدی برای اندازه گیری رشد استارتاپ” را مطالعه نمایید. اگر به فضای بیشتری برای ضمیمه کردن تصاویر محصول یا اطلاعات اضافی نیاز دارید، از این بخش یعنی بخش نهایی می توانید استفاده کنید. صاحبان کارخانه این محصولات را، از تجار دیگر در حجم بالا ولی با قیمت پایین تر خریداری می کنند. ما در بحث جهانی و بین المللی واژه بیزینس پرسن را هم داریم و به معنای همان شخصی است که تجارت را انجام می دهد.

  • لوگوی واتساپ معمولی گوشی تلفن بوده اما این لوگو در واتساپ تجاری برداشته شده و حرف B که بیانگر واژه Business است جایگزین شده است.
  • اگر دوست داشتید درباره برند نایکی بیشتر بدانید، حتما سری به سایتشان بزنید و توضیحات‌شان را بخوانید.
  • برای اینکه مثل یک متخصص قیمت‌گذاری درستی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم مقاله انواع استراتژی قیمت‌گذاری را در وبلاگ نوین بخوانید.
  • طرح کارکنان شما جزئیات بیشتری را در مورد پرداخت های کارمندانتان به شما ارائه می دهد.
در این مرحله فرآیند‌های اجرایی زیادی نخواهید داشت؛ فقط کافی است مدل کسب و کار خود را عوض کرده و دائماً آزمون و خطا کنید تا به یک مدل مشخص و موفق برسید. مدیریت استارتاپ اگرچه هیجان انگیز است اما جایی است که اکثر کسب و کارها معمولاً شکست می‌خورند؛ چرا که تجربه کافی برای ادامه راه را ندارند. از لحظه‌ای که برای راه اندازی یک کسب و کار و بیزینس تصمیم‌گیری می‌کنید در «چرخه عمر یک بیزینس» قدم نهاده‌اید. با ورود به این عرصه از ایده به استارتاپ و سپس شروع کسب و کار به صورت جدی می‌رسید و در نهایت هدف خود را عملی می‌کنید.

http://dena-blog.ir

ما فقط به یک شخص حقیقی کلمه تاجر را اتلاق نمی کنیم و می توانیم به افرادی که به نمایندگی از یک شهر یا گردان، به صورت حقوقی کار تجارت را انجام می دهند هم، کلمه تاجر را نسبت دهیم. وقتی ما خیلی اصولی و حرفه ای عبارت تاجر و تجارت کردن را در سایت های فارسی بررسی کنیم، با یک سری عبارات کلیشه ای و تکراری که مدام در سایت های مختلف تکرار می شود، مواجه می شویم. گفتنی است که اغلب این بوم را در ابعاد بزرگ چاپ می کنند و در محیط کار اعضای تیم نصب می کنند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی