بیزینس پلن نگارش بیزینس پلن، طراحی بیزینس پلن، نوشتن بیزینس پلن توسط کارشناسان اوج دانش100% | businesset

در حالی که مجله خبری بیزنس راه بندازات مختلفی در مورد چگونگی ساخت یک بیزینس پلن وجود دارد، اما سه ویژگی مهم را برای شما عنوان خواهیم کرد که هر طرحی باید آنها را داشته باشند تا موفق شوند. اغلب بزرگ‌ترین تصمیم‌هایی که برای کسب‌وکارتان می‌گیرید در میان دوره‌های پر نوسان رشد، افول یا حتی بحران‌های خارجی است. این امر مستلزم آن است که تصمیمات بسیار مهم را خیلی سریع‌تر بگیرید. بدون برنامه ریزی و اطلاعات پیش بینی شده، این تصمیمات معمولا بدون فکر خواهد بود و ممکن است کارایی نداشته باشند. برنامه‌های تداوم کسب‌وکار برای هر سازمانی ضروری هستند و می‌توانند به آماده‌سازی یک شرکت برای مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره کمک کنند.

محصولات و خدمات

بنابراین اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما یک برنامه بازاریابی مشخص دارد. مطمئناً، اگر خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می دهید از بازاریابی دهان به دهان بهره مند می شوید که بهترین روش بازاریابی و بدون هزینه ترین روش است! نکته کلیدی در برنامه بازاریابی شما استفاده از کانال های بازاریابی است. به عنوان مثال، جذب مشتری از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (در سایت ها)، خبرنامه ها و رسانه های اجتماعی احتمالاً بیش از استفاده از تنها یکی از این کانال ها باعث جذب مشتری خواهد شد.

http://dena-blog.ir

در این راستا مجموعه بیلاود مارکتینگ یک فرم خام بیزینس پلن تهیه نموده است که از طریق لینک زیر قابل خریداری خواهد بود. اگر دانش و تجربه نسبی در کسب و کار دارید قالب آماده طرح کسب و کار را خریداری کنید و با توجه به راهکارها و دستورالعمل های آن، بخش های مختلف طرح کسب و کارتان را کامل کنید. اگر تهیه و تدوین بخشی از بیزینس پلن برای شما دشوار است و یا سوالاتی دارید که پاسخ آنها را نمی دانید برای مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید.

بیزینس پلن (Business Plan) چیست؟

اگر قصد شراکت در تجارت خود دارید نیز، شرکای تجاری بالقوه مخاطبان اصلی شما خواهند بود. شما با توجه به در نظر گرفتن مخاطب خود باید بر روی پیام اصلی مورد نظر خود تمرکز کنید. درحالی که بیزینس پلن برای هر کارآفرین و شروع هر تجارتی می تواند یک الزام باشد، بسیاری از کارآفرینان تمایلی به نوشتن آن نشان نمی دهند.

  • برای کسب‌وکارهایی که به ارائه خدمات به مشتریان در فروشگاه‌ها می‌پردازند، این اطلاعات می‌تواند حیاتی باشد.
  • سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که شما از رخداد‌های بعدی در برنامه‌ریزی خود درک درستی‌ داشته باشید و تمایل دارند که برنامه زمان‌بندی واقع‌گرایانه‌ای را از جانب شما دریافت کنند.
  • شما باید این 4 پی را در بیزینس پلن‌تان باز کنید و به‌طور مفصل توضیح دهید که در هر بخش هدف چیست و قرار است چه فعالیت‌هایی انجام شود.
  • با داشتن این پلن می‌توانید فعالیت منسجم و هدفمندی داشته باشید.
  • با وجود اینکه دنبال‌کردن فرصت‌های آینده کار وسوسه‌کننده‌ای برای محصولات و خدمات جدید محسوب می‌شود، نباید در بیزینس پلن به گسترش غیرمنطقی ایده‌های خود بپردازید.

بیزینس پلن بدون اینکه بتواند مسیری را برای انجام فعالیت‌ها مشخص کند، یک سند بی‌ارزش محسوب می‌شود. این سند باید به‌وسیله زمان‌بندی‌ها، تعیین نقش‌ها و تعیین مسئولیت‌های کلیدی تکمیل شود. به‌طور معمول، این افراد فروشندگانی هستند که برای آژانس‌های مختلف کار می‌کنند. آنها معمولا روابطی با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان دارند و برای فروش محصولات در کانال‌های مناسب فعالیت می‌کنند. برای دستیابی یک شرکت جدید به توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان استفاده از کانال آنها ضرورت دارد.

ساختار هزینه

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی